Steaua Roşie, noiembrie 1966 (Anul 18, nr. 257-282)

1966-11-01 / nr. 257

2 Domină 60 de minute şi totuşi... Vagonul Arad — A.S.A. Mureşul 2-0 (1-0) Derbiul seriei a ll-a a categoriei B la fotbal dintre fruntaşele clasamentului: A.S.A. Mureşul Tg.-Mureş şi Vagonul din localitate s-a soldat cu victoria gazdelor graţie a două grave — copilăreşti, dacă vreţi — greşeli ale portarului tîrgumureşean Solyom, extraordinar de timorat şi neliniştit în această partidă. Analizînd întîlnirea mai atent, poate că nu numai Solyom a greşit ci, după părerea noastră, întreaga formularistică cu care se abordează jocurile în deplasare, acea neinspirată şi cu două tăişuri tactică a jocurilor „la mica ciupeală". La un moment dat, tabla de „şah" a oaspeţilor arăta: 7—3—3—3—1, fără ca măcar coechipierii să fi cunoscut fiecare ce sarcină are de îndeplinit. Végh, bunăoară, nu şi-a găsit nici un moment locul la mijlocul terenului, Dumitriu vehicula, de asemenea, de colo-colo, iar Csutak, „improvizat" pe aripa stingă, rămînea pur şi simplu uimit de cele mai, favorabile situaţii. Vagonul în schimb a jucat simplu, cu baloane în adîncime, şi cu toate că a fost dominat 60 de minute, cu un plus de fantezie şi putere de luptă, a reuşit să obţină o neaşteptată victorie, locul în general a purtat amprenta unei pasionante bătălii pentru balon şi în ciuda timpului rece, a burniţei ce n-a contenit să cearnă, a satisfăcut pe cei circa 3.000 de arădeni Fireşte, inimoşii suporteri sosiţi de la Tg.-Mureş au părăsit stadionul nemulţumiţi, întrucît, chiar după acel 7—0 din prima repriză, ,,băieţii lor" erau net superiori gazdelor. însuşi raportul de cornere: 5—7 în favoarea oaspeţilor, demonstrează din plin aceasta -Şi totuşi, partida s-a încheiat cu 2—0 în favoarea Vagonului ca și cum tactica „la mica ciupeală" a ținut să se răzbune. Cînd a fost părăsită era prea tîrziu, căci metalurgiștii conduceau cu 2—O j^nu mai rămăseseră debit vreo zece-douasprezece minute do job. ’„'Iii — Si mijloacele tehnico-tactice alese — îmi spunea un tîrgumureşean — fac parte din arsenalul oricărei întîlniri. La Baia Mare, ca şi la Arad, am fost mai puţin inspiraţi, cu toate că A.S.A. era superioară partenerilor de joc. Tactica echipei ar trebui să fie una singură: să se joace pentru goluri, pentru cît mai multe goluri, jumătăţile de măsură, de regulă, au fost şi sunt fatale... Vagonul începe partida într-un iureş crescendo. Toţi coechipierii se dovedesc a fi bine puşi la punct cu pregătirea fizică generală. In minutul 5 „argintul viu" — Macovei, execută de pe extrema stingă o lovitură liberă. Solyom se părea că reţine fără dificultate, balonul respins greşit este interceptat de Schweininger care trimite necruţător în plasă: 7-0. Peste 70 minute Dodu scapă o mare ocazie de a egala, luctează la 2 metri. In continuare asistăm la un presing puternic din partea gazdelor cărora cu greu li se face faţă, locul se temperează apoi, dar lipsa de coeziune între compartimente, cu toată dominarea teritorială, face ca oaspeţii să nu poată realiza practic nimic. Cînd Pavlovici s-a aflat singur cu portarul (min. 37) n-a mai avut cine să-l secondeze. Cînd Dumitriu, Pavlovici şi Lungu erau în careu (min. 40), Végh întîrzia cu deschiderea lungă și la om. Așa se irosesc ocazii după ocazii. La reluare se părăsește vechea formulă, dar partea stingă Végh- Csutak continuă să nu se regăsească, Dumitriu să plimbe jocul de colo-colo. In minutul 51 Dodu trimite o bombă puternică pe care cu greu Chergheli o deviază în corner. Peste două minute, Dumitriu nu mai poate fi oprit decit cu preţul tricoului. Hai, băieţi, hai! In minutul 55 Végh execută o lovitură liberă, Csutak singur de la 3 metri nu ştie ce să facă cu balonul. Imediat este apoi pus în cursă de Pavlovici, dar lipsit de experienţa unei veritabile extreme, pierde o altă mare ocazie. Lipsa de concentrare este evidentă. Pavlovici, nici el nu-şi arată clasa în a şti conduce ca de obicei acţiuni personale. Dar, cu toată echipa Vagonului comasată în propriul careu, Izghireanu bubuie în balon la întîmplare, apărarea este surprinsă prea în faţă, ţâşneşte acelaşi „argint viu" — Macovei — dar Solyom venit în întîmpinare luctează ca un copil şi „argintul" introduce în plasă un gol la care nimeni nu se aştepta: 2—0. Partida era jucată deşi au mai rămas 77 minute de joc și A.S.A., cu Dragomir (l-a înlocuit pe Végh în minutul 75 — pe extrema stîngă intrase complet în cadența cu care ne obișnuise. Păcat de această partidă! Foarte bun arbitrajul lui N. Mihăilescu — București. Au jucat formațiile: A.S.A.: Solyom — Bartók, Siko, Toth — Dodu, Végh, Czako — Lungu, Dumitriu, Csutak — Pavlovici. VAGONUL: Chergheli —■ Lenard, Izghireanu, Mihai, Mühlrod — Dvorjak, Stănoaie — Dombrovski, Boros, Schweininger, Macavei. ATANASIE POPA CLASAMENTUL CAMPIONATULUI CATEGORIEI „B" SERIA A II-A: 1. A.S.A. Mureșul 10 7 0 3 24— 8 14 2. Minerul Baia Mare 10 6 1 3 18—10 13 3. C.F.R. Timișoara 10 5 3 2 15— 9 13 4. Vagonul Arad 10 6 0 4 22—10 12 5. C.S.M. Reşiţa 10 6 0 4 18—13 12 6. Clujeana 10 5 2 3 15—14 12 7. Crişul Oradea 10 5 1 4 23—10 11 8. A.S. Cugir 10 4 2 4 12—20 10 9. C.S.M. Sibiu 10 4 1 5 17—179 10. Ind. sîrmei C. Turzii 10 3 3 4 11—15 9 11. Minerul Lupeni 10 4 1 5 15—22 9 12. Gaz metan Mediaș 10 3 1 6 13—21 7 13. C.F.R. Arad 10 2 1 7 7—20 5 14. Unirea Dej 10 1 2 7 8—29 4 Categoria C Progresul Reghin - Minerul Bihor 1-1 (1-1) Jucînd în nota lor obişnuită , lipsiţi de voinţă, jucătorii de la Progresul Reghin n-au reuşit să cîştige 2 puncte foarte preţioase în clasament. După un inceput bun şi în urma golului marcat de Tonceanu (min. 7) se părea că echipa din Reghin va cîştiga la scor. In min. 20 Denes a greşit copilăreşte şi Dinu (Minerul) a egalat. In continuare localnicii au presat, dar au ratat din cauza nervozităţii multele ocazii avute. LIVIU MAIOR corespondent voluntar Campionatul regional de fotbal OŢELUL TG.-MUREŞ—LEMNARUL ODORHEI 2—1 Confirmînd forma bună, tîrgumureşenii au obţinut o preţioasă victorie, nu suficient de categorică, ţinînd seama de numărul mare de ocazii ratate în, special în prima repriză. Primul gol „cade", în urma unei dominări insistente a oţelarilor, în min. 41, cînd Bartha înscrie de la cca 18 metri, un gol de toată frumuseţea. Scorul este majorat, în min. 43 de către Vultur. La reluare oaspeţii ies decişi la atac. Ei pun, în repetate rînduri, în pericol poarta localnicilor. Ca urmare a dominării teritoriale, reușesc, în mip. 84, să reducă din handicap, prin golul înscris de Orbán II. Arbitrul Barna din Tîrnăveni a condus bine acest joc. V. BOARIU CIOCANUL TG.-MUREȘ—APEMIN BORSEC 2—1 (1—0) Prima parte a întîlnirii s-a caracterizat printr-un joc de un slab nivel tehnic. Gazdele au avut în această parte o uşoară dominare şi au reuşit să înscrie în minutul 20 prin Pista Kiss, care a transformat impecabil o lovitură liberă de la circa 25 m. In repriza secundă, gazdele îşi măresc avantajul prin Oros în minutul 61, iar oaspeţii reduc din handicap prin Ştefan Vild, min. 79. După acest gol, ei forţează egalarea pe care o ratează în minutul 88 Alexandru Vild. A condus satisfăcător Szathmari, din Topliţa. UNIREA TIRNAVENI—VIITORUL TG.-MUREŞ 0—0 Începutul partidei aparţine jucătorilor de la Unirea, dar oaspeţii echilibrează jocul şi întreprind chiar contraatacuri periculoase. In repriză secundă asistăm la o hărţuială continuă între atacul localnicilor şi apărarea oaspeţilor, fără însă a se concretiza, atît datorită impreciziei şuturilor cît şi a dîrzei apărări şi mai ales a portarului Fülöp Szabó. Bun arbitrajul lui Papp Ladislau din Reghin. ION DUCAN NIRAJUL MIERCUREA NIRAJULUI —AVlNTUL REGHIN 3—0 (0—0) In prima parte a meciului, jocul a fost echilibrat, ambele echipe au jucat deschis, creînd nenumărate situaţii de gol. După reluare, gazdele pun stăpînire pe joc şi asaltează puternic poarta apărată de Luncaşu. In general jocul a fost viu disputat presărat cu multe faze spectaculoase, mai ales din partea Nirajului. Au marcat: Lampo (2) şi Stark. A arbitrat foarte bine o brigadă de arbitri din Tg.-Mureş, avînd la centru pe Hoza Carol. SZABÓ ANDREI corespondent voluntar Pasionante întreceri de lupte In cadrul ultimei etape a Campionatului republican de lupte greco-romane, categoria B pe echipe, sala clubului Electro-Mureş din oraşul Tg.-Mureş, a găzduit întîlnirile dintre Rulmentul Braşov, I.G.C. Baia Mare şi Mureşul din localitate. Luptătorii tîrgumureşeni au pierdut ambele întîlniri: 12V2— 19V2 cu Rulmentul şi 14V2—17V2 cu I.G.O. Baia Mare. Ei s-au prezentat fără luptător la categoria grea, iar la categoria 87 kg au avut o improvizare, luptătorul prezentat pe saltea pierzînd cu uşurinţă ambele întîlniri prin tuş O menţiune deosebită pentru Iosif Drocea (cat. 52 kg) şi Carol Székely (cat. 78 kg), singurii de la gazde care au cîştigat ambele întîlniri susţinute. Rulmentul Braşov a întrecut pe I.G.O. Baia Mare cu 16—4. MARŢI, 7 NOIEMBRIE TG.-MUREŞ — Arta: filmul Umbrele strămoşilor uitaţi. Progresur filmul Acuzatul nu s-a prezentat. Steagul roşu: filmul Susana şi băieţii. Tineretului: filmul Pe Donul liniştit, partea a 111-a. Muncitoresc: filmul Gentlemanul din Cocody. Flacăra: filmul Un „şoarece" printre bărbaţi. Unirea: filmul Corăbiile lungi. Gheorghieni — Mioriţa: • filmul Arşiţa. Luduş — Flacăra: filmul Viaţa începe la ora S seara. Miercurea Ciuc — Harghita: filmul In fiecare zi sărbătoare Odorhei —■ Muncitoresc: filmul Steaua fără nume. Reghin — Patria: filmul Steaua fără nume. Victoria: filmul Alo, aţi greşit numărul! Tîrnăveni — Melodia: filmul Cele două orfeline. Topliţa — Muncitoresc: filmul Vizita. Teatrul de stat din Tg.-Mureş secţia maghiară, prezintă azi, la ora 20 „Simple coincidenţe" de Paul Everac. Studenţii Institutului de teatru din Tg.-Mureş prezintă în sala Studio, azi, la ora 20, „Troienele" de Euripide. MARŢI, 7 NOIEMBRIE 15,25 — Transmiterea de la Milano a întîlnirii de fotbal dintre echipele Italiei şi U.R.S.S.; 18,00 — Pentru cei mici; 19,00— Telejurnalul de seară; 19,20 — Recital poetic; 19,35 — „Pornind de la un gag"; 20,00 — Emisiune muzical-distractivă; 20,40 — Istoria teatrului universal; 22,20 — Emisiune coregrafică; 22,35 — Telejurnalul de noapte. MIERCURI, 2 NOIEMBRIE BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul I: 6,15 — Actualitatea agrară; 8,30 — La microfon melodia preferată; 10,15 şi 11,45 — Melodii populare; 12,24 — Săptămîna muzicii sovietice; 13,30 — Muzică populară cerută de ascultători; 14,15 — Muzică de estradă; 15,00 — Meciul de fotbal dintre reprezentativele României şi Elveţiei; 17,10 — Cîntece şi jocuri populare; 18,03 — Tribuna Radio; 18,15 — Varietăţi muzicale; 18,40 — Jurnal agrar; 19,00 — O melodie pe adresa dumneavoastră; 19,35 — Melodii româneşti; 20,00 — Radiogazeta de seară; 20,30 — Melodii româneşti (partea a ll-a); 21,25 — Melodii-magazin. Programul II: 8,30 — Muzică populară din Moldova; 11,30 — Din ţările socialiste; 12,25 — Cîntece şi jocuri din jurul Drăgăşanilor; 13,30 — Mărturisiri... pe note; 14,00 — Drag mi-e cîntecul şi jocul; 14,30 — Concert de prînz; 16,30 — Vă plac aceste cîntece? 17,30 — Interpreţi din trecut ai muzicii noastre populare: taraful Luţă lovită; 19,05 — Figuri şi momente din istoria muzicii româneşti: George Enescu; 20,30 — Teatru: „Anton Pann" de Lucian Blaga; 22,35 — Muzică uşoară: ★ TG.-MUREŞ. 5,00—5,30 în limba română■ Corespondenţe, muzică. 5,30—6,00 în limba maghiară. Conversaţii de dimineaţă. 14,30—15,00 în limba maghiară: Artişti amatori în faţa microfonului: Ansamblul folcloric din Voivodeni — Selecţiuni din opere. 17,00—17,30 în limba română: Ştiri — Melodii de dragoste — Pe teme cetăţeneşti. 17,30—18,30 în limba maghiară: Ştiri — Cîntece şi jocuri populare — Cronica industrială: Ferăstraiele mecanice utilizate la întreaga lor capacitate — Muzică de cameră — Răspundem ascultătorilor. STEAUA ROȘIE Fază din meciul de baschet Academia Militară—I.M.F. Tg. Mureș Triplă victorie la baschet Pentru prima dată în acest sezon competiţional trei formaţii tîrgumureşene termină învingătoare în aceeaşi etapă, pentru care merită felicitări. Cu toate că aceste succese au fost realizate pe teren propriu, ele rămîn foarte preţioase şi vor duce implicit la îmbunătăţirea situaţiei în clasamentele respective. Cei prezenţi în număr destul de redus duminică dimineaţa, în hala I.M.F., au fost mulţumiţi, mai ales de comportarea echipelor feminine Mureşul şi I.M.F., care şi-au depăşit net adversarele, datorită unui joc spectabulos, susţinut într-un ritm rapid. Formaţia studenţilor a depus eforturi susţinute mai ales în finalul partidei, cînd a reuşit pînă la urmă să-şi învingă adversarul. Iată pe scurt filmul jocurilor: Tinerele baschetbaliste de la I.M.F. chiar de la început au dominat şi prin cîteva acţiuni pe contraatac au luat un avantaj suficient pentru a realiza o victorie comodă : Scor . I.M.F.—Medicina Iaşi 37—19 (23— 6). S-au evidenţiat Szombathelyi, Vass şi Vonhaz. Al doilea joc a opus formaţiile Mureşul şi Universitatea laşi. O frumoasă impresie au produs tinerele elemente promovate în echipa gazdă, care, alături de componentele experimentate au dat un randament bun. Scorul a fost favorabil tot timpul baschetbaliștilor de la Mureșul, oaspetele încercînd de cîteva ori să reducă din handicap. Scor: 75—42 (43—19). In meciul „vedetă" S-au întîlnît echipele I.M.F. şi Academia Militară Bucureşti. In prima perioadă a jocului ambele echipe dau dovadă de nervozitate, astfel că jocul pare încîlcit. Treptat, tîrpilmureşenii revin şi prin cîteva atacuri purtate în mare viteză îşi depăşesc adversarii. Avantajul creşte la un moment dat la 18 puncte în min. 26, 57—39. Din acest moment gazdele nu se apără cu aceeaşi atenţie, dînd posibilitate bucureştenilor să reducă serios din handicap. Ultimele minute sînt de-a dreptul dramatice, gazdele pornind un ultim efort „punctează" şi obţin prima victorie din actualul campionat. Scor 68—63 (43—31). Cele trei brigăzi de arbitri din Oradea au condus satisfăcător. VASILE KADAR ALTE REZULTATE : Voinţa Tîrnăveni—Energia Fîrttînele 2—1; Străduinţa Crîstur—Lemnarul Tg.-Mureş 0—1; Mureşul Luduş—Gloria Tg.-Murş 3—1; Stăruinţa Tg.-Mureş—Metalul Vlăhiţa 0—0; Minerul Bălan—Mureşul Topliţa 1—0; Minerul Miercurea Ciuc —Ştiinţa Tg.-Mureş 0—1; Complexul Gălăuţaş—Viitorul Gheorghieni 0—5; Voinţa Tg.-Mureş—Tractorul Sărmaş 3—4. VOLEI I. M. F. Tg.-Mureş- Universitatea Bucureşti 3-1 (15—3; 15—7; 10—15; 15—9) In cadrul celei de-a 3-a etape a campionatului republican de volei seria studenţească, tîrgumureşencele au învins pe merit colegele lor din Bucureşti. Cele mai bune jucătoare au fost de la mureşene, Marcarian şi Fodor şi de la oaspete Ciamurian. N. STĂNESCU corespondent voluntar Timpul probabil. Vremea se răceşte, va deveni favorabilă ploilor, iar în munţi va cădea lapoviţă şi ninsoare. Temperaturile noaptea vor fi cuprinse între minus 2 şi plus 4 grade, iar ziua între 7—14 grade. Vînt slab pînă la potrivit din nord şi nord-vest. Local dimineaţa ceaţă. CĂRŢI NOI M. Petrescu-Dîmboviţa, Al. Andronic, Muzeul de istorie a Moldovei Un moment important pentru activitatea muzeistică din Iaşi l-a constituit înfiinţarea în anul 1916 a muzeului de antichităţi. Amploarea cercetărilor de arheologie şi istorie, efectuate în ultimele două decenii şi pe teritoriul Moldovei, a dus la creşterea considerabilă a achiziţiilor muzeale şi a determinat transformarea muzeului de antichităţi în Muzeul de istorie a Moldovei. Autorii efectuează o merituoasă muncă de valorificare a importanţei acestei instituţii ştiinţifico-culturale, care de-a lungul a 50 de ani de existenţă a contribuit la educarea publicului în spirit patriotic, la cunoaşterea şi înţelegerea istoriei Moldovei. Editura Meridiane. In curs de apariţie. //RÂNITOARE, gustoase BOGATEIH PROTEINE $/CALORII EXECUT* ■— cameră combinată tip „ILVA* —dormitor tip „ILVA* din P.F.L. — fotoliu tip „BRATEȘ" MINIEM /te actxe de Gomat&â fientru construcții Direcţia regională de transporturi auto Tîrgu-Mureş str. Poştei nr. 1, telefon 5501 ANGAJEAZA IMEDIAT, cu condiţiile corespunzătoare prevăzute în H.C.M. — inspector regional la centrala D.R.T.A. Tg.-Mureş — economist principal la Autobaza Tg.-Mureş, marfă — cîte un şef de garaj la autobazele Tg.-Mureş, Miercurea-Ciuc şi Topliţa — revizori tehnici auto la Autobaza Topliţa. — tehnician II mecanic la Autobaza Luduş. Informaţii suplimentare se pot primi la serviciul plan şi organizarea muncii al direcţiunii.