Steaua Roşie, septembrie 1970 (Anul 21, nr. 204-229)

1970-09-17 / nr. 218

Actualitatea internaţională Sesiunea Adunării Generale a O.N.U. NEW YORK 16. — Corespondentul Agerpres, Constantin Alexandroaie, transmite: In plenara Adunării Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite au continuat miercuri discuţiile asupra unor probleme de organizare şi procedurale. Au fost aleşi vicepreşedinţii Adunării Generale, iar în Comitetul general, din care face parte şi Maria Groza, în calitate de preşedintă a Comitetului pentru problemele sociale, umanitare şi culturale, au început discuţiile privitoare la repartizarea pe comitete a celor 108 puncte înscrise pe ordinea de zi provizorie a actualei sesiuni. Se remarcă faptul că, spre deosebire de anii trecuţi, la actuala sesiune se insistă asupra scurtării la maximum a timpului rezervat chestiunilor de ordin procedural şi organizatoric pentru a se acorda cît mai mult timp dezbaterii de fond asupra problemelor de pe agenda sesiunii. Se așteaptă ca dezbaterile generale să înceapă joi. Schimbare de guvern în Iordania AMMAN 16 (Agerpres). In Iordania a fost constituit, în cursul nopţii de marţi spre miercuri, un guvern militar provizoriu, sub preşedinţia generalului de brigadă Mohamed Daoud, care deţine şi portofoliul afacerilor externe. Guvernul civil, prezidat de Abdel Moneim Rifai, şi-a prezentat demisia la numai cîteva ore după un nou acord intervenit între oficialităţile de la Amman şi Comitetul Central al Rezistenţei Palestiniene, în vederea lichidării stării de tensiune din Iordania. Regele Hussein la numit pe generalul Habes Majali în funcţia de şef al Statului Major, pe care o deţinea pină în prezent şeful statului. Intrun mesaj difuzat de postul de radio Amman se arată că „principala sarcină a cabinetului militar provizoriu este de a pune capăt luptelor fratricide dintre forţele militare iordaniene şi organizaţiile rezistenţei palestiniene, prin aplicarea tuturor acordurilor încheiate pentru încetarea focului". La puţin timp după constituirea sa, guvernul militar provizoriu a instituit legea marţială pe întregul teritoriu al Iordaniei şi a cerut membrilor organizaţiilor de comando palestiniene să depună armele la cartierele lor generale pînă miercuri la ora 16:00 GMT. Comitetul Central al Rezistenţei Palestiniene, întrunit în şedinţă extraordinară, a condamnat constituirea cabinetului militar provizoriu şi a făcut apel la declanşarea unei greve generale în ţară, începînd de joi. S-a hortărît unificarea tuturor formaţiunilor militare ale organizaţiilor palestiniene, sub un comandament unic în fruntea căruia a fost numit Yasser Arafat. Totodată, Comitetul Central al Rezistenţei Palestiniene a decis reintegrarea în rindurile sale a Frontului Popular pentru Eliberarea Palestinei, suspendat în urma recentelor deturnări de avioane. In calitatea sa de comandant al forţelor rezistenţei palestiniene, Yasser Arafat a publicat un ordin prin care se interzice categoric fedainilor ,,de a deschide focul împotriva poziţiilor militare ale armatei iordaniene, atit în oraşe, cît şi în sate şi în taberele de refugiaţi, în afară de cazurile de legitimă apărare" — anunţă postul de radio Cairo, citat de agenţia France Presse. Tot miercuri, Yasser Arafat a adresat un apel regelui Hussein şi celorlalţi şefi de state arabi, în legătură cu situaţia din Iordania, în urma constituirii guvernului militar nro JAPONIA. — In numeroase oraşe ale Japoniei continuă cu însufleţire demonstraţiile populaţiei împotriva pactului militar japono - american, împotriva existenţei bazelor americane militare pe teritoriul Japoniei, împotriva războiului dus de S.U.A. în Asia de sud-est, în fotografie. Aspect de la demonstrația care a avut loc în orașul Tokio. Au mai rămas doar trei zile pînă la verdictul alegătorilor. Duminică, aproximativ 43.000 de cetăţeni cu drept de vot ai celei de-a doua circumscripţii de la Bordeaux se vor prezenta în faţa urnelor pentru a-l desemna pe cel care îi va reprezenta în Adunarea Naţională. In ultima săptămină, ritmul campaniei electorale s-a accelerat brusc, iar tonul declaraţiilor a devenit, pe alocuri, caustic. Cu fiecare zi, oraşul a căpătat din ce în ce mai mult înfăţişarea caracteristică unui loc de dispută electorală. Fiecare dintre cei 8 candidaţi şia organizat campania în funcţie de scopurile urmărite. Sondajele efectuate în rindul opiniei publice făuresc speranţe şi, cîteodată, curmă vise. Fortuit organizate, prin decesul supleantului premierului Chaban Delmas, care deţine mandatul de la Bordeaux, alegerile legislative parţiale de la 20 septembrie au o semnificaţie ce depăşeşte cadrul local, căpătînd valoarea unui test naţional. Intradevăr, in campania electorală de la Bordeaux a reapărut intenţia de a se crea, alături de forţele coaliţiei de guvernămînt şi de opoziţia tradiţională a stîngii comuniste, cea de-a treia forţă care, eventual, să modifice configuraţia scenei politice franceze. Intenţia a eşuat însă parţial. Tentativa secretarului general al Partidului radical socialist, Jean Jacques Servan- Schreiber, de a desemna un candidat unic al aşa-zisei stingi necomuniste alcătuite din socialişti, radicalisocialişti şi Convenţia instituţiilor republicane n-a izbutit. Deşi conveniseră, în principiu, asupra unei candidaturi comune, conducerile celor trei formaţiuni politice-au putut ajunge la un acord în ce priveşte desemnarea persoanei care să le reprezinte în alegeri. Partidul comunist a propus socialiştilor, socialiştilor unificaţi şi Convenţiei instituţiilor republicane să încheie un acord în vederea susţinerii, în eventualitatea unui al doilea tur de scrutin, a candidatului stîngii cel mai bine plasat în primul tur de scrutin. Pentru prima fază, Partidul comunist l-a desemnat pe Francois Riviere, secretarul federaţiei girondeze a comuniştilor, ca reprezentant al partidului. Pe de altă parte, alegerile de la Bordeaux pun în joc două funcţii de interes naţional: cea de primministru, căci Chaban-Delmas, candidatul coaliţiei guvernamentale, ar putea demisiona dacă va fi învins şi cea de secretar general al Partidului radical-socialist, post pe care Jean-Jacques Servan-Schreiber, candidatul acestei formaţiuni COMENTARIU politice, îl va părăsi, aşa după cum a declarat, dacă nu va obţine 30 la sută din voturile exprimate. In fine, apropiatul scrutin parţial pune în cauză însuşi sistemul electoral francez. Unele formaţiuni politice au propus o reformă a acestuia în sensul reconsiderării statutului supleanţilor. Potrivit legii electorale, un ministru nu are dreptul să-şi ocupe loc în parlament cît timp face parte din guvern. In schimb nu interzice unui deputat să candideze întro altă circumscripţie, ci îl obligă doar să renunţe la unul din mandate în favoarea supleantului său în ipoteza unei duble victorii. Elementul preelectoral care a frapat cel mai mult l-a constituit hotărîrea, de ultim moment, a lui Servan Schreiber de a-şi depune candidatura în numele partidului pe care îl conduce, deşi el deţine deja un mandat de deputat la Nancy. Candidatura lui a stîrnit cele mai vii reacţii atît în presa franceză cît şi în rindul formaţiunilor politice. Partidul comunist consideră că hotărîrea lui creează serioase obstacole în realizarea, la cel de-al doilea, eventual, tur de scrutin, a unui acord între toate formaţiunile stîngii pentru sprijinirea unui candidat unic. Chiar în rindul propriului partid, numeroşi membri i-au reproşat că ignoră, prin diversele sale iniţiative politice, statutul organizaţiei, acţionînd pe cont propriu şi sfidînd instanţele acesteia. Ei au cerut convocarea unui congres extraordinar pentru a analiza situaţia creată. In apropiata bătălie electorală, unde pasiunile se înfruntă şi poziţiile se ciocnesc, patru dintre cei 8 candidaţi reţin în mod deosebit atenţia. Este vorba de Chaban- Delmas, Servan Schreiber, Francois Riviere şi Gabriel Taix, candidatul Convenţiei instituţiilor republicane. Care sunt şansele acestora? Un recent sondaj acordă primului ministru 57 la sută din numărul de voturi, în timp ce Servan Schreiber ar obţine numai 16 la sută. Observatorii subliniază poziţia bună a premierului şi apreciază că este greu ca el să fie învins în propriul fief electoral, unde este primar de peste 23 de ani. Venit la Bordeaux cu vădita intenţie de a se servi de campania electorală ca de o tribună, Servan Schreiber încearcă în ultimele zile să reducă din diferenţă. Bineînţeles, el a reamintit faptul că nici la Nancy începutul nu a fost mai favorabil, dar de la 16 la 30 la sută, obiectivul său, este o cale lungă, dificil de redus. Schreiber, relevă „Combat", va fi învins la Bordeaux, și creditul său politic va fi serios afectat. Duminică seara, se va vedea dacă candidatura acestuia a fost o acţiune temerară sau un act politic bine glndit. Majoritatea observatorilor apreciază, totuşi, că în primul tur de scrutin nici unul dintre candidaţi nu va realiza majoritatea absolută cerută de constituţie, pentru a fi ales, astfel încît va fi necesar un al doilea tur de scrutin. AUREL ZAMFIRESCU Geneva GENEVA 16 (Agerpres). — Sesiunea a X-a a Consiliului pentru comerţ şi dezvoltare îşi continuă lucrările. In cadrul dezbaterilor largi, care au avut loc în legătură cu dezvoltarea comerţului cu articolele manufacturate, reprezentantul român, Iosif Păţan, a subliniat faptul că delegaţia română consideră de o deosebită importanţă şi de primă urgenţă eliminarea obstacolelor netarifare şi a practicilor comerciale restrictive impuse de ţările dezvoltate exporturilor de produse manufacturate şi semifinite provenind din ţările aflate în curs de dezvoltare. El ş-a exprimat speranţa că întrun viitor apropiat se va putea ajunge prin eforturile comunităţii internaţionale la un acord general în domeniul introducerii sistemului general de preferinţe nereciproc şi nediscriminatoriu în favoarea acestor exporturi. Delegatul român a reliefat necesitatea asigurării unei reduceri substanţiale a tarifelor vamale, aplicată după criterii economice indiferent de grupa în care sunt incluse în cadrul U.N.C.T.A.D. ţările care urmează să primească preferinţe, poziţia geografică şi regimul social-economic al acestora. Lucrările Consiliului pentru comerţ şi dezvoltare în legătură cu deturnarea avionului companiei TAROM Comunicat al presei ungare BUDAPESTA 16 (Agerpres). — In legătură cu actul pirateresc săvîrșit asupra avionului campaniei TAROM, presa ungară a publicat un comunicat în care se arată că persoanele vinovate de acest act sînt Biro Miklós, Mamusits Janos şi Karácsony Géza, cetăţeni mauri, care, făcînd uz de arme au forţat echipajul avionului de pasageri românesc, ce zbura pe ruta Bucureşti—Budapesta—Praga, să aterizeze pe teritoriul R.F.G., la München. Persoanele de mai sus, dintre care două au comis infracţiuni de drept comun, precum şi soţia unuia dintre ei şi cei doi copii minori, au cerut azil politic la München. Ministerul Afacerilor Externe al R.P. Ungare a intervenit de urgenţă pe lingă guvernul R.F.G., pentru extrădarea cetăţenilor unguri care se fac vinovaţi de punerea în pericol a securităţii zborurilor internaţionale. In ceea ce priveşte infracţiunea comisă — se arată în comunicatul ungar — miliţia continuă cercetările. Nguyen Con primit de Ciu En-lai PEKMN 16 (Agerpres). — Agenţia China Nouă anunţă că Ciu En-lai, premier al Consiliului de Stat al R.P. Chineze, membru în Comitetul Permanent al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, la primit pe Nguyen Con, membru al Secretariatului Comitetului Central al Partidului celor ce muncesc din Vietnam, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al R.D. Vietnam, conducătorul unei delegaţii economice care se află în R.P. Chineză. La întîlnire a fost prezent, de asemenea, Li Sien-nien, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat al R.P. Chineze. Indochina PNOM PENH 16 (Agerpres). — Agenţiile de presă relatează că situaţia unităţilor regimului Lon Noi care participă la operaţiunile militare din apropierea localităţii Kompong Thorn devine tot mai critică. Aceste unităţi care reuşiseră, în urmă cu cîteva zile, să înainteze, au fost obligate de forţele populare de rezistenţă să se retragă mai mulţi kilometri. Patrioţii cambodgieni au cucerit localităţile Phun Taing Kauk şi Taing Kauk, situate pe şoseaua naţională nr. 6, iar coloana de trupe aparţinind regimului de la Pnom Penh se găseşte complet izolată între aceste două localităţi. Trecînd la contraatac, unităţile forţelor populare de rezistenţă şi-au consolidat poziţiile de-a lungul întregii şosele naţionale nr. 6, organizînd ambuscade şi provocind, în acelaşi timp, grele pierderi în oameni şi materiale inamicului. Noi succese ale patrioţilor cambodgieni Dezbaterile conferinţei Pugwash s-au încheiat WASHINGTON 16 (Agerpres). — La Fontana (Wisconsin) s-au încheiat marţi lucrările conferinţei Pugwash. După cum se ştie, conferinţele Pugwash reunesc periodic oameni de ştiinţă din diferite ţări ale lumii. Participanţii au ales ca preşedinte al mişcării pe savantul suedez dr. Hannes Alfven, considerat a fi unul din pionierii cercetărilor în domeniul plasmei. Intro conferinţă de presă, dr. Alfven a scos în evidenţă rolul mişcării Pugwash, care a fost iniţiată în 1957 de un grup de cunoscuţi oameni de ştiinţă, specialişti în fizică atomică şi care a împrumutat numele localităţii din Nova Scoţia (Canada), unde a avut loc prima conferinţă. Mişcarea, a arătat noul preşedinte, a contribuit la reducerea încordării din viaţa internaţională şi a avertizat comunitatea internaţională şi opinia publică asupra consecinţelor utilizării descoperirilor ştiinţifice în scopuri militare. Dr. Alfven a menţionat apoi că la conferinţa de la Fontana participanţii au adăugat la preocupările lor şi alte probleme, precum sunt consecinţele poluării mediului ecologic şi accentuarea discrepanţelor economice dintre ţările industriale şi cele în curs de dezvoltare. BELGRAD 16 (Agerpres). — La invitaţia Marelui Duce Jean al Luxemburgului, preşedintele R.S.F. Iugoslavia, Josip Bronjito, va face între 9 si 11 octombrie a.c. o vizită oficială in Luxemburg — anunţă agenţia Tanjug. ★ MOSCOVA 16 (Agerpres). — La invitaţia guvernului sovietic — informează agenția T.A.S.S. — La Moscova a sosit intr-o vizită oficială primul ministru al Republicii Singapore, Lee Kuan Yew. Remaniere guvernamentală în R. D. Congo KINSHASA 16 (Agerpres). — In Republica Democratică Congo (Kinshasa) a avut loc o remaniere guvernamentală, care afectează şapte ministere. Printre schimbările mai importante se numără numirea lui Joseph N’Singa, fost ministru de interne, în funcţia de ministru de stat delegat la Preşedinţia Republicii, şi a lui Albert N'Dele, fost guvernator al Băncii Naţionale, în postul de ministru al finanţelor. In calitatea sa de ministru delegat la Preşedinţia republicii, Joseph N’Singa este însărcinat cu coordonarea întregii activităţi ministeriale. Observatorii politici apreciază că numirea lui Albert N’Dele, care a fost timp de zece ani guvernator al Băncii Naţionale, în funcţia de ministru al finanţelor prefigurează schimbări importante în acest domeniu. Intr-un discurs rostit cu cîteva zile înaintea remanierii, preşedintele Mobutu anunţase unele măsuri în vederea întăririi rolului monedei naţionale — zairul din economie. Convorbiri între şi R. D. TOKIO 16 (Agerpres). — In R.D. Vietnam a plecat o delegaţie a Partidului Socialist din Japonia, condusă de Tomomi Narita, preşedintele partidului. In timpul vizitei la Hanoi, Tomomi Narita va avea convorbiri. Intro declaraţie făcută ziariştilor la plecarea din Tokio, preşedintele Partidului Socialist din Japonia a subliniat că în cursul convorbirilor pe care le va avea la Hanoi P. S. din Japonia Vietnam cu preşedintele Consiliului de Miniştri Fam Van Dong, şi cu alte oficialităţi vietnameze vor fi abordate probleme în legătură cu situaţia din Asia de sud-est. Vizita în Republica Democrată Vietnam, a arătat Tomomi Narita, confirmă hotărîrea Partidului Socialist de a acţiona în direcţia întăririi solidarităţii dintre popoarele ţărilor asiatice. Greva de la muncitorilor General Motors DETROIT 16 (Agerpres). — Greva muncitorilor de la Corporaţia General Motors, principalul producător de automobile din S.U.A., a devenit efectivă în cursul zilei de marţi 145 de uzine ale cunoscutei firme, situate în 31 de state americane şi 2 provincii canadiene, şi-au încetat lucrul. Muncitorii au instalat în faţa uzinelor G.M. pichete de grevă, care barează intrarea în incinta acestora. Deşi reluarea negocierilor în vederea încheierii unui nou contract de muncă colectiv a fost fixată pentru marţea viitoare, cei mai mulţi dintre observatorii politici apreciază că mişcarea revendicativă a muncitorilor de la G. M. va dura între şase şi opt săptămîni. Greva va avea repercusiuni extrem de grave asupra economiei americane. Se apreciază că încetarea lucrului, care va costa zilnic firma constructoare 30 milioane dolari, va afecta şi alte 40.000 de întreprinderi care livrează produse de aproximativ 11 miliarde dolari anual. In total, greva va costa economia americană suma de 120 milioane dolari pe zi. In cazul cînd areviştii vor obţine satisfacerea revendicărilor formulate, muncitorii de la celelalte firme constructoare de automobile din S.U.A. vor cere, la rindul lor, cu prilejul negocierilor în vederea reînnoirii contractelor de muncă, aceleaşi condiţii pe care le-au obţinut colegii lor de la G. M. In acelaşi timp, un alt sector important al economiei americane a fost paralizat de grevă. Este vorba de transportul feroviar, unde 40.000 de muncitori au încetat tot marţi lucrul. Redacţia şi administraţia: Tg.-Mureş, Piaţa Eroilor Sovietici nr. 3. Telefoane: 11688, 11689. Abonamentele se fac la oficiile poştale, factorii Tiparul: întreprinderea Poligrafică Tg.-Mureş, Comanda nr. 757 * poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi şi instituţii. PREZENŢE ROMÂNEŞTI PHENIAN 16 (Agerpres). — Delegaţia Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist, condusă de Ion Iliescu, primsecretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului al Republicii Socialiste România, care face o vizită în R.P.D. Coreeană, a fost primită de Pak Sen Cer, al doilea vicepreşedinte al Cabinetului de Miniştri al R.P.D. Coreene, anunţă agenţia A.C.T.C. La intilnire au participat, de asemenea, O Chidon, preşedinte al C.C. al Uniunii Tineretului Muncitoresc Socialist din R.P.D. Coreeană şi ambasadorul Republicii Socialiste România la Phenian, Aurel Mălnăşan. ★ ULAN BATOR 16 (Agerpres). Maxim Berghianu, preşedintele Comitetului de Stat al Planificării, şeful delegaţiei Republicii Socialiste România care a sosit in capitala R.P. Mongole pentru tratative in vederea semnării protocolului cu privire la colaborarea economică şi schimburile de mărfuri dintre Republica Socialistă România şi Mongolia pe perioada 1971—1975, a avut marţi o primă întrevedere cu A. Rintzenpiliee, preşedintele Comitetului de Stat al Planificării din R.P. Mongolă. ★ SOFIA 16 — Corespondentul Agerpres, Gheorghe Ieva, transmite : In cadrul celui de-al 7-lea Congres mondial de sociologie de la Vama au fost prezentate mai multe rapoarte asupra unor probleme importante cum sunt, de pildă, sociologia și prognoza socială, tineretul — factor al progresului social, importanta sociologiei in ţările in curs de dezvoltare etc. In cadrul discuţiilor, prof. Roman Moldovan, vicepreşedinte al Academiei de Ştiinţe Sociale şi politice a Republicii Socialiste România, a vorbit despre problemele planificării in Romănia. La rindul său, prof. Pavel Apostol a abordat posibilităţile de stabilire a unor contacte mai strinse intre sociologii din Întreaga lume. Ovidiu Bădina, directorul Centrului de cercetări pentru problemele tineretului, a vorbit despre problemele actuale ale tineretului. • BEIRUT 16 (Agerpres). — In localitatea libaneză Champville a avut loc un simpozion cu tema ,,cinematograful naţional şi cultura universală". Au participat delegaţi din mai multe ţări din Europa, Asia şi Africa. Cinematografia română a fost reprezentată de regizorul Geo Saizescu. In cadrul manifestării au fost prezentate filmele „La porţile pămîntului", „Pădurea Spimulaţilor", „Virstele omului", precum şi scurt metrajele „Histria, Heracleea şi Lebedele", „Luchian", „Brăncuşi la Tg.-Jiu", „Comori de artă românească", precum şi desene animate de Gopo. ★ BRATISLAVA 16 (Agerpres).— In capitala R.S. Slovace — Bratislava — a fost deschisă expoziţia pictorilor români I. Musceleanu şi H. Catargi. Cei doi artişti expun 40 de lucrări, reprezentative pentru pictura românească contemporană. SPORT • SPORT Patru echipe româneşti de fotbal în competiţii europene KÁRPÁTI LVOV — STEAUA: 0-1 DINAMO BUCUREŞTI — PA,OK. SALONIC: 5—0 ,,U. CRAIOVA — PÉCSI DOMAI 2—1 Miercuri, pe patru stadioane, cele mai în formă echipe ale campionatului diviziei A. U.T.A. — campioană republicană, ediţia 1969/1970; Steaua — cîştigătoarea Cupei României, Universitatea Craiova şi Dinamo Bucureşti — au susţinut partide dificile în compania unor formaţii de elită ale soccerului european. Este vorba de Feijenoord Rotterdam — deţinătoarea ,,en titre" a Cupei intercontinentale; Kárpáti Lvov — cîştigătoarea Cupei U.R.S.S.; Pécsi Dózsa — o apreciată echipă din prima ligă a campionatului maghiar şi, respectiv, P.A.O.K. Salonic — echipa ex-rapidistului Mazurakis, considerată ca una dintre cele mai bune formaţii greceşti la ora actuală. După cum am fost informaţi, 50.000 de spectatori au urmărit miercuri la Lvov, pe „Stadionul Prieteniei" meciul internaţional de fotbal dintre echipele Kárpáti din localitate şi Steaua Bucureşti, constînd ca primă „manşă” a competiţiei internaţionale „Cupa cupelor". Fotbaliştii români, care în general, au avut o comportare bună, au obţinut victoria cu scorul de 1—0 (0—0). Jocul a fost echilibrat. Totuşi, fotbaliştii români mai experimentaţi au reuşit să domine mai mult. Ei au fructificat una din faze în minutul 88 cînd Tătaru a înscris unicul gol al partidei. In jocurile de acasă, formaţiile româneşti au reuşit să-şi adjudece preţioasele puncte puse în joc. Dinamo Bucureşti, într-un joc contînd pentru „Cupa europeană a tîrgurilor" a dispus de P.A.U.R. Salonic cu un scor foarte concludent: 5—0. Deşi partida a debutat foarte lent, lăsînd să se înţeleagă că dinamoviştii nu vor putea înregistra decit un scor restrîns, la reluare, după introducerea lui Doru Popescu, jocul a crescut în intensitate iar tabela de marcaj s-a schimbat de la 1—0 la pauză, la 5—0 în final. Autorii golurilor : Dumitrache (3) şi Doru Popescu (2). Pe stadionul central din Craiova, Universitatea din localitate, după un joc disputat a reuşit să obţină victoria la limită, prin punctele realizate de Ţarălungă ? Strîmbeanu. Oaspeţii, care de altfel au deschis scorul, au înscris unicul lor punct prin Mathe. Scor final ,,U” Craiova — Pécsi Dózsa: 2—1 şi sarcina craiovenilor în retur va fi foarte dificilă pentru calificare. Pînă la închiderea ediţiei de seară nu ne-a parvenit încă rezultatul de la Rotterdam dintre U.T.A. şi Felenoord. Returul competiţiilor europene va avea loc la 30 septembrie a. c. 40 372