Steaua Roşie, noiembrie 1971 (Anul 22, nr. 261-285)

1971-11-02 / nr. 261

ORMITA ETAPE! Rezultatele tehnice: Rapid — Politehnica 1—0; Dinamo — U.T.A. 1—1; S.C. Bacău — Steaua 1—0; A.S.A. __ Petrolul 3—0; „U“ Cluj — F.C. Argeş 2—1; Farul — Jiul 1— 0; Crişul — C.F.R. 1—0; „U“ Craiova — Steagul roşu 1—0. Desfăşurată în zilele de sîmbătă şi duminică, etapa a IX-a a dat, în general, cîştig de cauză gazdelor. Doar U.T.A., actualul lider, a reuşit un meci egal în deplasare, în faţa echipei campioane. In acest adevărat derbi, echipa arădeană şi-a demonstrat încă o dată calităţile — omogenitate, tehnicitate, constanţă în formă, putere de luptă, dovedind că nu întîmplător ocupă poziţia nr. 1 în clasament. Această etapă a cuprins în programul ei şi un alt derbi: cel al codaşilor. A fost un meci al disperării disputa Crişul — C.F.R. Cluj, cîştigat, cu foarte multă greutate, după o luptă aprigă, de echipa din Oradea, cu un avantaj minim. Cele două puncte obţinute în urma acestei victorii au însă o importanţă deosebită pentru Crişul, care poate considera că încă nu e totul pierdut, căci, deşi se află pe locul penultim, în aceeaşi zonă se găsesc Politehnica cu un număr egal de puncte, precum şi alte echipe cu 2— 3 puncte mai mult. In schimb, soarta C.F.R. Cluj, care are din nouă meciuri doar două puncte, pare definitiv pecetluită. Scorul etapei a fost realizat la Tg.-Mureş. Rezultatul, bineînţeles, bucură pe suporterii A.S.A. dar nu şi jocul băieţilor lui Bone. Ceva scîrţîie, mai ales în ceea ce privește omogenitatea echipei, legătura între jucători și compartimente. Campionatul se întrerupe acum, pînă la 17 noiembrie, dat fiind pregătirile pentru meciul hotărîtor România — Cehoslovacia, în cadrul Campionatului european, care se va desfășura la 14 noembrie. Rezultatele concursului PRONOSPORT din 31 oct. 1971 1.„U" Cluj—F.C. Argeş 2-11 2.Farul—Jiul 1-01 3.A.S.A. Tg.-Mureş— Petrolul 3-01 4.,,U" Craiova— Steagul roşu 1-01 5.Crişul—C.F.R. Cluj 1-01 6.Atalanta—Florentina 3-11 7.Bologna — Lanerossi 2-11 8.Milan—Juventus 1-42 9.Roma—Internazionale 3-11 10.Sampdoria— Catanzaro 1-1X 11.Torino—Cagliari 1-01 12.Va rese—Napoli 0-12 13.Verona—Mantova 1-01 Campionate judeţene SENIORI : VOLEI — Oţelul Roşu Tg.-Mureş — Voinţa Tîrnoveni 0—3; UBA. Tg.-Mureş — Chimia Tg.Mureş 2—3; Constructorul Tg.-Mureş — Institutul pedagogic Tg.Mureş 0—3; Oţelul Reghin — Zahărul Luduş 3—0. După patru etape pe primul loc în clasament se situează echipa Institutului pedagogic Tg.-Mureş cu 8 puncte. TENIS DE MASA. — Etapa a XIV-a: Progresul — Constructorul 5—9; Comerţul — Oţelul 9—0; înfrăţirea — Lemnarul 9—8; Fujo® rul Sîngeorgiu de Mureş fotigrafia Tg.-Mureş 6—9. Etapa a XV-a: Oţelul — Infraţirea 7—9; Lemnarul Tg.-Mureş Fulgerul Sîngeorgiu de Mureş 9—1. Clasament: 1. Comerţul 28 puncte; 2. Constructorul; 3. Progresul cu cîte 26 puncte. POPICE. — Etapa a ll-a: înţelegerea Gălăţeni — Voinţa Tîrnăveni 4.346—4.519 p. d.; Constructorul Tg.-Mureş — Voinţa Miercurea Niraj 4.630—4.366 p. d.; Sticla Tirnăveni — Avîntul Reghin 4.418— 4.517 p. d.; Voinţa Sighişoara — U.R.A. Tg.-Mureş 4.900—0. Pe primele locuri în clasament se situează echipele Voinţa Tîrnaveni şi Voinţa Sighişoara cu cîte 4 puncte. JUNIORI : FOTBAL. — Campionatul republican: A.S.A. Tg.-Mureş — C.F.R. Cluj 2—2. Campionatul judeţean: Comerţul Dermagant Tg.-Mureş— Sticla Voinţa Tîrnoveni 0—2; Mureşul Luduş — Voinţa Miercurea Niraj 2—0; Energia Iernut — Şcoala sportivă II Tg.-Mureş 4—0; Viitorul Tg.-Mureş — A.S.A. II Tg.-Mureş 0—9; Oţelul Reghin — Gloria Tg.Mureş 3—3; Lacul Ursu Sovata — Energia Fîntinele 1—1; Lemnarul Tg.-Mureş — Voinţa Reghin 0—2; Fabrica de zahăr Tg.-Mureş — Tractorul Sărmaşu 8—0. HANDBAL. — Liceul Band — Liceul 2 Sighişoara 9—20; Voinţa Tg.-Mureş — Liceul Sărmaşu 20— 12 (băieţi). Mureşul Tg.-Mureş — Liceul pedagogic Tg.-Mureş 14—4 (fete). VOLEI. — Fete: Liceul 2 Luduş — Liceul 2 Reghin 1—3; Liceul 2 Tîrnoveni — Liceul agricol Tg.-Mureş 3—0; Liceul Band — Liceul Unirea Tg.-Mureş 0—3. Băieţi: Liceul 1 Luduş — Liceul 2 Reghin .1—3. . Şi totuşi tîrgumureşenii n-au reuşit decit prin rezultat să-şi gratuleze publicul A.S.A. — Petrolul 3-0 (1-0) Stadion „23 August"; teren bun; timp: friguros; spectatori: aproximativ 7.000. în general, bun arbitrajul prestat de Rădulescu (Oradea). Au jucat formaţiile: A.S.A. — Nagel — Szölösi, Toth, Ispir, Czako — Nagy, Orza, Hajnal — Lucaci (Varadi), Fazekas, Bölöni. PETROLUL PLOIEŞTI — M. Ionescu — Gruber, Bădin, N. Ionescu, Moraru — Crîngaşu, Dincuţă, Grozea, Dobre, Covarec, Moldovan. La tineret-rezerve: A.S.A. — Petrolul I—2. De fapt pentru oricine a ţinut să asiste duminică la această partidă, era evident că militarii erau hotărîţi să şteargă impresia (de neinvidiat) ce o lăsase cu numai o săptămînă în urmă! Şi dacă acest lucru nu le-a reuşit sub aspectul general al jocului practicat, scorul în sine a satisfăcut — se pare — aşteptările miilor de spectatori... E drept că raportată la evoluţia din partida precedentă, s-a observat un plus de dîrzenie manifestată în joc, atacanţii fiind mai incisivi şi cu mai multă voinţă dar... Ce folos dacă toate aceste atuuri nu au fost subordonate unei idei de joc, unei clarviziuni şi cursivităţi în construirea fazelor de atac. Căci, orice s-ar spune, şi de data aceasta rapiditatea gîndirii şi luciditatea în construirea acţiunilor au cedat loc hazardului şi dictonului „ce o fi o fi...!“ Echipa nu a beneficiat nici în această partidă de un coordonator de joc, de un tip cerebral, în măsură să coordoneze acţiunile coechipierilor şi să-i imprime jocului un flux mai ordonat. Fazekas ni s-a părut şi de astădată (în ciuda golului înscris) la fel de neinspirat şi fără nerv, pierzînd cu regularitate baloanele ce-l căutau... Apoi, prea multe baloane pierdute şi puse la întîmplare pentru o echipă de categoria A! Iar dacă totuşi A.S.A. a reuşit în cele din urmă să-şi îngenuncheze adversarul şi jocul să trezească pe alocuri interes, faptul se datorează lui Hajnal (care a expediat nu mai puţin de trei şuturi bombă pe spaţiul porţii lui Mihai Ionescu!) şi parţial celor cîtorva şarje efectuate de Lucaci ! Nu e oare prea puţin?... De cealaltă parte să nu uităm că am întîlnit un adversar mult prea modest, a cărui singură preocupare a fost menţinerea scorului „alb". Exceptînd cele cîteva şuturi mai periculoase expediate de Ciupitu, în rest, Petrolul nu ne-a arătat mai nimic. Cu toate acestea duminică formaţiei tîrgumureşene nu-i poate fi contestat totuşi meritul de a fi atacat mai mult (chiar aşa cum a făcut-o) şi de a-şi fi creat numeroase faze de gol. De fapt, în afara celor trei goluri înscrise, Hajnal, Nagy şi Varadi s-au aflat fiecare pe punctul de a înscrie, dar şuturile lor lovesc bara! Dar iată cum s-au înscris golurile: în min. 36 Fazekas, după ce execută un stop reuşit, pătrunde in dispozitivul advers de unde centrează în careu la Nagy, care fiind în poziţie bună de şut, expediază balonul în colţul sting al porţii petroliste: 1—0. Apoi, după ce în min. 60 acelaşi Nagy mai ratează o ocazie de a înscrie şi Hajnal mai expediază o bombă, în min. 80 acesta din urmă ridică scorul la 2—0 în urma unei acţiuni personale. Cu 6 minute înainte de fluierul final, Fazekaş profită de o neînţelegere a fundaşilor adverşi şi se lansează ajungind în careu de unde înscrie: 3-0. Şi astfel, ia sfîrşit o partidă în care A.S.A. şi-a gratulat susţinătorii prin rezultat, dar nu şi prin joc... GHEORGHE GIURGIU Mingea se îndreaptă către plasa lui Mihai Ionescu. Autorul satului: Nagy Miki. mfo CLASAMENTUL U.T.A.9 5 4 0 21— 7 14 „U“ Cluj9 5 2 2 18—10 12 S.C. Bacău9 5 2 2 15— 8 12 Steaua9 4 4 1 13— 8 12 Dinamo9 4 3 2 14— 9 11 A.S.A. Tg.-Mureș9 3 5 1 7— 6 11 Farul9 4 2 3 11— 9 10 Universitatea Craiova9 3 3 3 12—119 Steagul roșu9 3 3 3 9— 89 Rapid9 4 1 4 10—119 F.C. Argeș9 4 0 5 15—168 Petrolul9 4 0 5 5—168 Jiul9 1 5 3 4— 87 Politehnica9 1 3 5 10—175 Crișul9 1 3 5 3—125 C.F.R.9 0 2 7 7—182 Volei, divizia B Medicina Tg.-Mureş — Voinţa Miercurea Ciuc 2-3 In ultima etapă a turului campionatului republican feminin de volei divizia B, studentele de la Medicina din Tg.-Mureş au primit replica formaţiei Voinţa din Miercurea Ciuc. Partida a fost viu disputată şi cu spectaculoase răsturnări de rezultat. In primul set, redutabila formaţie din Miercurea Ciuc a început foarte bine, dar echipa tîrgumureşeană, condusă excelent de pe bancă de antrenorul Dumitru Baba, revine şi, după o lupta dirză, cîştigă setul cu 16—14. In setul doi tirgumureşencele se detaşează la început, dar spre sfîrşitul setului joacă dezordonat şi istoria din primul set se repetă, dar de data aceasta oaspetele au rindul să cîştige, cu 16—14. In setul trei oaspetele menţin iniţiativa şi cîştigă clar cu 15—8. Setul care urmează este un set de mare luptă, în care avantajul oscilează de la o echipă la alta, dar la sfîrşit tîrgumureşencele forţează rezultatul şi cîştigă cu 15—13. Ultimul set, cel decisiv, debutează cu atacuri hotărîte ale oaspetelor care se detaşează şi cîştigă setul cu 15—11, astfel cîştigînd şi partida cu 3—2. SEBASTIAN ALBU Rezultate în dizia Chimica Tîrnaveni — Viitorul Tg.-Mureş 1—0; Oltul Sf. Gheorghe — Forestierul Tg.Secuiesc 2—1; Carpaţi Covasna — A.S. Miercurea Ciuc 2—0; Politehnica Braşov — Carpaţi Braşov 0—0; Minerul Bălan — Viitorul Gheorghieni 0—0; Cilorom Codlea — Unirea Cristuru Secuiesc 4—0; Textila Odorhei — Torpedo Zărnești 1—0; Tractorul Brașov — Metrom Braşov 1—0. nBHBKBHBaHHH Campionatul judeţean Etapa a XII-a a campionatului judeţean de fotbal a adus un nou lider merituos: Comerţul Dermagant Tg.-Mureş. Iată rezultatele înregistrate în etapa a XII-a: Fabrica de zahăr Tg.-Mureş — Lacul Ursu Sovata 3—4, Tractorul Sărmaşu — Lemnarul Tg.-Mureş 0—3 (echipa Tractorul retrăgîndu-se, sancţionată cu suspendare pe opt zile, conform prevederilor regulamentului de organizare a activităţii fotbalistice, astfel că sărmăşenii pierd jocul din oficiu); Voinţa Miercurea Niraj — Oţelul Reghin 3—1; Comerţul Dermagant Tg.-Mureş — Mureşul Luduş 2—0; Avîntul Reghin — Oţelul Tg.-Mureş 2—0; Ciocanul Tg.-Mureş — Energia Iernut 1—1; Sticla Voinţa Tîrnoveni — Gloria Tg.-Mureş 3—0; Voinţa Reghin — Energia Fîntinele 1—2. In urma acestor rezultate clasamentul se prezintă astfel: 1. Comerţul Dermagant Tg.-Mureş 16 puncte; 2. Oţelul Tg.-Mureş; 3. Lacul Ursu Sovata cu cîte 15 puncte; 4. Mureşul Luduş; 5. Avîntul Reghin; 6. Lemnarul Tg.Mureş cu cîte 14 puncte. în divizia A de popice Echipele tîrgumureşene se menţin în frunte In cadrul etapei a V-a a campionatului diviziei „A" la popice, echipele clubului sportiv Voinţa Tg.-Mureş (băieţi şi fete), campioane naţionale, au obţinut noi victorii atît pe arena proprie, cît şi în deplasare, confirmînd forma bună în care se află. Astfel băieţii, evoluind acasă, au dispus de C.F.R. Timişoara cu rezultatul de 5.031—4.935 p. d. Cei mai buni de la Voinţa au fost: Alexandru Seress cu 867 p. d.; Ştefan Ordög cu 859 p. d.; Ludovic Martina cu 843 p. d., iar de la C.F.R. Timişoara Grigore Rabi 888 p. d. (recordul arenei), Ioan Micoroiu 874 p. d. Echipa feminină Voinţa Tg.-Mureş, evoluînd în deplasare, a cîştigat întîlnirea cu Voinţa Mediaş pe care a întrecut-o cu scorul de 2.516—2.434 p. d. De la mureşence cele mai bune au fost: Margareta Szemănyi 442 p. d.; Erika Szász 425 p. d.; Bella Biro 438 p. d.; Maria Martina 418 p. d.; Cheţan Minodora 415 p. d. De la gazde s-a remarcat F. Sima cu 444 p. d. Formaţia Dermagant Tg.-Mureş (fete), susţinînd în deplasare întîlnirea cu Voinţa Timişoara a cedat cu rezultatul de 2.189—2.292 p. d., cea mai bună de la oaspete fiind Apolonia Gidro cu 391 p. d. Echipa masculină C.F.R. Tg.-Mureş a evoluat în deplasare în compania formaţiei I. C. Oradea, obţinînd o meritată şi preţioasă victorie cu rezultatul de 5.091—5.018 p. d. De la învingători cele mai bune rezultate individuale au fost realizate de Alexandru Marton, Liviu Moldovan (junior), Iosif Balint. In urma rezultatelor înregistrate după 5 etape pe primul loc în clasament, atît la băieţi cît şi la fete se situează echipele clubului Voinţa Tg.-Mureş, cu cîte 10 puncte fiecare din tot atîtea posibile. IOAN PAUŞ II » **■,•** ' »■ y -, '• “ * 3 In pauza meciului A.S.A. — Petrolul. In jurul terenului de fotbal s-a desfășurat un concurs de carting. Start în campionatul naţional de baschet La finele săptăminii trecute s-a dat startul în cea de-a XXIII-a ediţie a campionatului naţional de baschet masculin. In această ediţie baschetul tîrgumureşean este reprezentat de echipa clubului Mureşul (fost Comerţul). După un an de „purgatoriu“ în divizia secundă, formaţia antrenată de prof. Ernest Tordai a revenit în prima divizie a ţării. Lotul ce-l are la dispoziţie în acest an competiţional prof. Tordai este alcătuit din jucători tineri, media de vîrstă depăşeşte cu puţin 21 de ani. Alături de experienţa lui Czedula, decanul de vîrstă al formaţiei, se află dîrzenia, elanul tineresc cît şi dorinţa de afirmare a lui Magos, Nagy, Bugariu, Bidiga, Matic şi toţi ceilalţi componenţi ai lotului, decişi să menţină formaţia ale cărei culori le apără în primul eşalon al echipelor de baschet masculin din ţară. Sorţii au defavorizat oarecum noua promovată. Ei au decis ca în etapa inaugurală a acestui campionat Mureşul să-şi dispute şansele la Bucureşti, în compania formaţiei I.C.H.F. Au cîştigat bucureştenii cu 79—69. Celelalte rezultate înregistrate sîmbătă şi duminică în prima etapă a diviziei naţionale A. Sîmbătă: Steaua — Politehnica Bucureşti 69—68, I.E.F.S. — Politehnica Galaţi 83—95, iar duminică ,,U“ Cluj — Dinamo 71—69, Rapid — ,,U“ Timişoara 75—62 şi Politehnica Cluj—Voinţa Bucureşti 43—42. In etapa a ll-a Mureşul va întîlnii pe teren propriu formaţia Voinţa Bucureşti. C. ALBU Handbal divizia B Reion Săvineşti — A.S.A. Tg.-Mureş 25-18 Ultima etapă a turului campionatului diviziei B la handbal a opus la Piatra Neamţ echipele Reion Săvineşti şi A.S.A. Tg.-Mureş. Din păcate acest meci a fost departe de ceea ce se poate numi handbal, o sfidare curată a acestui iubit sport, datorită faptului că săvineştenii s-au dedat la durităţi excesive, au brutalizat pur şi simplu, lovind cu picioarele şi cu mîinile pe jucătorii tîrgumureşeni, care au fost surprinşi de o astfel de coridă. Ca o dovadă a gravităţii comportării huliganice a handbaliştilor din Săvineşti este accidentarea gravă a lui Balint Szabó, care, după spusele medicilor din Piatra Neamţ, are ruptură de muşchi. Surprinşi de jocul extrem de dur al celor din Săvineşti, în prima repriză, oaspeţii nu au putut rezista unor astfel de condiţii de joc improprii, dar in repriza secundă s-au redresat şi au reuşit să înscrie tot atîtea goluri ca şi handbaliştii de la Belon. Golurile tirgumureşenilor au fost realizate de: Rigelmaier 5, Roşca 4, Maşca 4, B. Szabó 3 şi T. Szabó 2. Cinema Televiziune MARŢI, 2 NOIEMBRIE TG.-MUREŞ — Arta: Aeroportul (ambele serii — orele: 11, 15, 17,30 şi 20). Select) Şansa. Progresul: Aşteptarea. Tineretului) O poveste veche, veche. Unirea . Răzbunarea Sfîntului. Flacăra. Balada steagului roşu. SIGHIŞOARA — Luminat O duminică în familie. Tîrnavai Ultima vacanţă. LUDUŞ — Flacăra. Strada lăturalnică. SÂRMAŞU __ Populari Brigada Diverse în alertă. REGHIN — Patria! Esop. Victoria: Atenţiune, părinţi ! TIRNAVENI _ Melodia! Un italian în America. SOVATA _ Doina: Asediul. SÎNGEORGIU DE PĂDURE __ Populari Tăcerea bărbaţilor. FÎNTlNELE — Patria! Doar un telefon. MIERCUREA NIRAJULUI — Nirajuli Serata. Teatru INSTITUTUL DE TEATRU (sala Studio, ora 20)) Slugă la doi stăpîni. 18,00 — Revista literară TV; 18,30 — Toate pînzele sus! 19,00 — In atenţia opiniei publice; 19,15 — Publicitate; 19,20 — 1 001 de seri; 19,30 — Telejurnalul de seară. Cincinalul în acţiune — Judeţul Covasna; 20,00 — Porţi la Făgăraş; 20,20 — Un virtuoz al naiului: Gheorghe Zamfir; 20,35 — Seară de teatru! „Puterea“ de Aurel Mihale; 22,00 — Spectacol de varietăţi; 22,30 — Iniţiative de aur. Micii cooperatori din Vîlcea. 22,50 — Telejurnalul de noapte. Radio Tg.-Mureş MIERCURI, 3 NOIEMBRIE In limba română: 6,30—7i Intîlnire matinală. Muzică. 16,30—181 Cronica actualităţii. Poşta muzicală. Anchetă socială. Fără profesie... Recital de operă Nicolae Herlea. Pe adresa slujitorilor catedrei Casa corpului didactic din Tg.-Mureş pentru perfecţionarea cadrelor didactice. Concert de muzică populară cu Otilia Mărcuş şi Achim Nica. In limba maghiară: 6—6,30: Emisiune pentru sate. Muzică populară la cerere. 18—19,30: Cronica actualităţii. Loterie muzicală. Reflecţii pe teme economice. Cronica de concert. Viaţa literară. I I I I I I I I ■ I î DERMAGANT TG.-MUREŞ — JIUL PETROŞANI 9—10 In ultima etapă a turului campionatului, pe un timp friguros, mureşencele au dezamăgit suporterii. Şi de această dată ele au jucat slab, atît în apărare cît şi în atac, pierzînd o serie de mingi, cu totul de neînţeles de uşor. Sîmbătă seara, pe ringul amenajat în sala I.M.F. din Tg.Mureş, în organizarea asociaţiei sportive Armata, a avut loc o întîlnire amicală de box dintre A.S.A. şi Minerul din Lupenii, care s-a desfăşurat pe două categorii de vîrstă: juniori şi seniori, la fiecare din acestea disputîndu-se cîte şase partide. La juniori, unde au boxat şi doi pugilişti de la Lemnarul (fraţii Toaşo) au cîştigat militarii tîrgumureşeni cu 5—1. Amintim, prin spectaculozitatea lor, întîlnirile de la categ. 57 kg dintre Ioan Toaşo—Gh. Lupoaie (Minerul), cîştigată prin abandon, în repriza secundă, de Toaso, şi cea de la categ. 71 kg în care Mircea Roman (A.S.A.) cîştigă detaşat la puncte în faţa lui Constantin Luca (Minerul). La seniori au cîştigat cu 3—2 pugiliştii din Lupeni — într-o partidă ambii sportivi au fost descalificaţi. Deci s-au punctat doar cinci partide. Dintre tîrgumureşeni au obţinut victorii Nicolae Şontică, categoria 54 kg, care a întrecut la puncte pe Zaharia Munteanu, şi Marian Păuniţă la categ. 63,500 kg, care a întrecut prin abandon în repriza a ll-a pe Petre Moraru. Scorul final al galei: 7—4 în favoarea pugiliştilor tîrgumureşeni. Deciziile tinerilor arbitri judecători Dănilă Turzai, Iosif Turzai şi Ştefan Orban au fost, în general, juste A. CONSTANTIN Voinţa Reghin — Minerul Lupeni 23-15 In meciul de verificare la box desfăşurat la Reghin, localnicii au realizat o victorie scontată, evidenţiindu-se, în special, juniorii Nagy Gheorghe, Gorea Dănel, Crăescu Gheorghe şi Bucur Gheorghe. LIVIU MAIOR