Steaua Roşie, aprilie 1974 (Anul 25, nr. 77-101)

1974-04-02 / nr. 77

V PAGINA 2 STEAUA ROȘIE SPORT-SPORT-SPORT-SPORT-SPORT-SPORT,sPORT FOTBAL, DIVIZIA A Cronica etapei Să începem cu ... ceea ce ne doare, cu categorica înfrîngere, pe teren propriu, a echipei tîrgumureşene A.S.A. (0—2) în faţa unui F.C. Argeş fără Dobrin şi alţi titulari. Nu vom detalia, o facem în cronica de alături. Menţionăm doar că, după acest eşec, A.S.A. a mai coborît un loc în clasament, iar F.C. Argeş, învinsă miercuri pe terenul de la Trivale, şi-a reluat locul în eşalonul fruntaş al clasamentului, pe care l- ar fi pierdut în cazul unui nou eşec. O mare surpriză era să se producă în etapa de duminică. „U“ Craiova, liderul autoritar al actualei ediţii a campionatului, era pe punctul de a capota, pe propriu-i teren, în meciul cu „U“ Cluj. Oaspeţii au deschis scorul, apoi, după egalare, au preluat din nou conducerea. Pînă lasfîrşitul partidei însă, craiovenii au reuşit să egaleze din nou şi să înscrie încă un gol, aducător de victorie: 3—2. Cu mult interes a fost urmărită partida Dinamo — Sportul studenţesc, cunoscîndu-se că în ultimele două ediţii ale campionatului dinamoviştii n-au reuşit nici o victorie în compania echipei studenţeşti. De astă dată, tradiţia a fost infirmată, a cîştigat, nu fără dificultăţi, Dinamo, cu 2—0. In cealaltă partidă a cuplajului interbucureştean de duminică, Rapid a învins Steaua cu 2— 0. în felul acesta giuleştenii s-au mai îndepărtat de zona fierbinte a retrogradării iar Steaua de cea din fruntea clasamentului. Cîteva cuvinte despre întîlnirea de la Petroşani, dintre Jiul şi U.T.A., încheiată cu 2—2. Arădenii au condus la pauză cu 2—0, dar gazdele au reuşit să remonteze acest serios handicap. La fel, la Timişoara, Politehnica a fost condusă de „Poli“ Iaşi cu 1— 0 (o altă surpriză, pe cale de a se produce), dar, pînă la încheierea jocului, timişorenii au reuşit nu numai egalarea, dar şi victoria: 2—1. In derbiul din „zona fierbinte“, C.F.R. a fructificat avantajul terenului propriu, cîştigînd în faţa lui S.C. Bacău cu 2— 0. La Braşov, Steagul roşu a învins cu 1—0 pe F.C. Constanţa, iar la Ploieşti, Petrolul a cîştigat la acelaşi scor partida cu C.S.M. Reşiţa, a. s. a. - F. c. Cine şi-ar fi închipuit înainte de meci că tîrgumureşenii vor capota pe propriul teren? După unii se punea doar problema scorului la care A.S.A. ar putea să cîştige. Ce-i drept, o logică exista în tot acest calcul. Cu efectivul complet, militarii se prezentau pe propriul gazon după reuşita partidă din nocturna bucureşteană. Or, piteştenii, se ştie, cumpăreau după usturătorul eşec din Trivale. La acest handicap psihologic al piteştenilor se adăuga şi cel cauzat de lipsa a trei din piesele sale de marcă: Dobrin, Olteanu şi Vlad. Şi acest lucru era cunoscut în tabăra mureşeană. Cea urmat, se ştie. După al 90-lea minut de joc, tîrgumureşenii părăseau învinşi terenul, dezaprobaţi de spectatorii aflaţi în tribunele stadionului tîrgumure■ şean. în această etapă, A.S.A. a fost, orice s-ar spune, o copie palidă a echipei văzută în partida cu Steaua. Probabil, prea siguri de ei, jucătorii au abordat cu uşurinţă această partidă, s-au hazardat într-un joc stereotip şi anemic, în care concepţia tactică a lipsit cu desăvîrşire. In atari condiţii, accentuatul lor presing (reflectat şi de raportul de cernere: 14—2), nici că putea să ia vreo concretizare pe tabela de marcaj. Porniţi la atac fără nici o clarviziune ,şi concepţie tactică, baloanele, aruncate stereotip în careul advers, erau cu regularitate respinse de fundaşii argeşeni sau de excelentaTeTan” Mureşan, sever marcat, nu a realizat nimic pe parcursul celor 90 minute de joc, apreciere valabilă şi în cazul celorlalţi atacanţi. Dealtfel, cu o excepţie poate, militarii nu au şutat (pînă la min. 30) pe spaţiul porţii apărate de Stan! In replică, argeşenii s-au apărat cu calm, declanşînd contraatacuri rapide prin Troi (un adevărat argint viu) şi uneori Jercan. De fapt, golurile „căzute“ pe neaşteptate (spre stupoarea publicului local), au fost rodul unor asemenea acţiuni. Lui Troi (min. 17b lansat pe contraatac, ii ieşise in întîmpinare Solyom, al cărui plonjon (efectual în afara careului de 16 metri) e sancţionat de arbitru cu o lovitură liberă directă. La execuţia impecabilă, de la aproximativ 20 m de poartă, a lui Musteţea, Solyom rămîne simplu spectator: 10. în ce ne priveşte considerăm ca Solyom nu apelase în faza aceea la cea mai bună soluţie. Balonul putea fi degajat cu piciorul... De acum, cu spectrul înfrîngerii în faţa, A.S.A. se precipită şi atacă uneori şi cu cei doi fundaşi laterali, dar, spre surprinderea generală, acţiunile de poartă sînt inconsistente: Czako (min. 20), Pîslaru (min. 31), Hajnal (min. 40) etc. In ultimul minut al primei reprize, contrar cursului jocului, argeşenii înscriu şi cel de-al doilea gol. Troi, scăpat pe contraatac (în ciuda opoziţiei lui Czako, care-1 apucase de tricou), centrează la Radu care reia în gol: 2—0. Din nefericire, fizionomia jocului nu se schimbă la reluare. E drept, militarii îşi masează adversarul în faţa porţii lui Stan dar... tot Troi (min. 47) s-a aflat pe punctul de a înscrie. Ar mai fi poate de semnalat în rest, acea fază din min. 50, la care publicul și jucătorii militari reclamă penalti (balonul lovise se pare mîna unui adversar), dar arbitrul, mai aproape de Jazft dictează fovătură de colț. Pînă înfinal Jercan (min. 70), scăpat pe contraatac, nu poate mări avantajul echipei sale, deşi s-a aflat faţă în faţă cu Solyom. De acum însă meciul era jucat. La ieşirea din stadion piteştenii au primit, pentru jocul prestat, aplauzele miilor de spectatori prezenţi în tribunele stadionului din localitate. Pentru tîrgumureşeni a fost, oricum, o severă lecţie despre modul în care trebuie abordată orice partidă susţinută pe propriul teren. GHEORGHE GIURGIU La capătul unui joc fără orizon! făclie 0-2 Argeş (0-2)! Stadion „23 August“, timp bun pentru fotbal; spectatori aproximativ 12.000; teren pe alocuri denivelat şi un gazon neîngrijit. A arbitrat brăileanul T. Leca. Au evoluat următoarele formaţii: A.S.A.: Solyom — Grigore, Kiss, Ispir, Czako — Pîslaru, Bölöni — Varodi, Mureşan, Nagy (min. 66 Fazekas), Hajnal. F.C. ARGEŞ: Stan — Pogulea, Nedelcu, G. Din, Ivan — Musteţea, M. Popescu — Troi, Prepurgel, Radu, Jercan. Au înscris: Musteţea (min. 18) şi Radu (min. 44). La tineret-rezerve: A.S.A. — F.C. Argeş 1—41 Clasamentul „U“ Craiova 22144 446-2532 Dinamo 22115 632-2227 F.C. Argeș 22113 834-3225 F.C. Ctanța 22104 835-2624 Steagul roșu 22104 825-1824 U.T.A. 22104 825-2624 Steaua 22 95 827-2223 C.S.M. Reșița 22 78 729-2622 „Poli“ Tim. 22 78 724-2522 A.S.A. 22 94 927-3522 Jiul 22 85 928-2621 „U“ Cluj 22 85 920-2021 Rapid 22 76 921-2620 Sp. stud. 22 831128-2819 Petrolul 22 751019-2719 C.F.R. 22 751023-3519 „Poli“ Iași 22 721323-3516 S.C. Bacău 22 641221-3316 Etapa viitoare 7 aprilie Sportul studenţesc — Universitatea Craiova; F.C. Constanţa — C.S.M. Reşiţa; Rapid — C.F.R. Cluj; Universitatea Cluj — Politehnica Timişoara; F.C. Argeş — Jiul; Politehnica Iaşi — Steaua; S.C. Bacău — A.S.A. Tg.-Mureş; Steagul roşu — Dinamo; U.T.A. — F.C. Petrolul. Chimica Tîrnăveni 2-0 Cunoscîndu-şi adversarul, Minerul Rodna avea intenţia de a nu primi multe goluri. Şi a reuşit. Chimiştii, în formă bună, atacă dezlănţuit, chiar din primele minute, punînd la grele încercări linia de apărare aglomerată a Minerului. Raportul de cornere 18—3 este încă o dovadă a tacticii de apărare a oaspeţilor. La aceasta mai adăugăm desele ratări, mingi irosite de înaintarea gazdelor. La pauză golaverajul putea să fie favorabil chimiştilor cu cel puţin 5—0, dacă din desele ratări se fructificau cel puţin 4. Scorul este deschis de Suciu în min. 44 al partidei şi tot Suciu avea să mai înscrie în min 60, stabilind scorul la 2—0 Dacă în prima repriza s-a mai jucat ceva din ale fotbalului, în cea de-a doua echipa din Rodna se postează în continuare în apărare şi practică antijocul, ceea ce a făcut să-şi atingă scopul. Iar chimiştii nu au reuşit să schimbe tactica prin care să-şi valorifice superioritatea tehnică.  Minerul Rodna (1-0). Arbitrajul lui Anghel Mihăilescu din Făgăraş, bun. A. GANEA Viiîirul Tg.-Mureş—Forestierul Tg.-Secuiesc 3-8(20) Fără să se întrebuinţeze serios, ei au început „tare“ jocul, deschizînd mureşenii au cîştigat această parti scorul chiar în minutul 3 prin Galadă cu Forestierul din Tg.-Secuiesc, care a finalizat o lovitură liberă edupă un meci de slab nivel tehnic xecutată de la Vreo 20 m ireproşabil şi spectacular, de Pop Gheorghe, în urma unui fa Că elevii lui Iosif Kajlik au cîşuit comis asupra tînărului Man. tigat această intilnire la scor se datorește în primul rînd faptului că Peste 8 minute șutul năpraznic de la marginea careului de 16 metri al fundașului Moldovan face ca tabela de marcaj să arate rezultatul de 2-0 în favoarea gazdelor. Tîrgumureşenii au avut iniţiativa în marea majoritate a timpului. Este adevărat şi faptul că echipa din Tg.-Secuiesc ţiu a opus o dîrză rezistenţă gazdelor, ei au jucat slab în toate compartimentele. Totuşi trebuie să recunoaştem că oaspeţii au avut şi cîteva situaţii bune de a reduce din handicap. Cea mai mare ocazie, cînd centrul lor înaintaş, Molnár, a ratat de la cîţiva paşi de poartă. Scorul final al întîlnirii, 3—0, este pecetluit de Balázs Francisc în urma unei lovituri de la 11 metri, acordată just în urma henţului comis în careu de Simon Francisc. Competent arbitrajul lui Ştefan Moldovan (Sighetul Marmaţiei). SZ VBO ANDREI Divizia C In cadrul celei de-a IlI-a etape a returului campionatului diviziei C la fotbal s-au înregistrat următoarele rezultate: Seria a Xl-a: Chimica Tîrnăveni — Minerul Rodna 2—0; Viitorul Tg.-Mureş — Forestierul Tg.-Secuiesc 3—0; Avîntul Reghin — Unirea Sf. Gheorghe 1—3; Mureşul Topliţa — Lacul Ursu Sovata 3—0; Oltul Sf. Gheorghe — Minerul Bălan 3—0; Viitorul Gheorgheni — A.S. Miercurea Ciuc 3—2; Foresta Bistriţa — Carpaţi Covasna 3—0; Unirea Cristuru Secuiesc — Hebe Sîngeorz Băi 2—0. Echipele din judeţul nostru ocupă următoarele locuri în clasament: 2. Chimica Tîrnăveni, cu 29 puncte, la un punct diferenţă faţă de prima clasată, Oltul Sf. Gheorghe; 7. Avîntul Reghin, 19 puncte; 9. Viitorul Tg.-Mureş, 18 puncte; 15. Lacul Ursu Sovata, 11 puncte. Seria a XlI-a: I.C.J.M. Braşov — C.F.R. Sighişoara 1—0; Chimica Victoria — C.S.U. Braşov 1—0; Oltul Rîmnicu Vîlcea — Precizia Săcele 0—0; Vitrometan Mediaş — Metalul Copşa Mică 0—0; Tropedo Zărneşti — Chimistul Rm. Vilcea 0—0; Textila Sebeş — Carpaţi Mîrsa 0—0; C.I.L. Blaj — U.P.A. Sibiu 3—2; Lotrul Brezoi — Textila Cisnădie 1—0. în clasament pe primul loc se situează I.C.J.M. Brașov cu 23 puncte. C.F.R. Sighișoara ocupă locul 5, cu 19 puncte. Avîntul Reghin—Unirea Sf Gheorghe 1-3 (1-0) Pînă în min. 36 nimic deosebit din acest meci, doar o hărţuială între înaintarea localnicilor şi apărarea oaspeţilor, întrezărindu-se o victorie lejeră a forestierilor din Reghin, în acest minut, 36, Böjte execută magistral o lovitură liberă de la 18 m de poartă şi pe lîngâ zid marchează un gol foarte frumos. Nu trec nici 2 minute şi Butiurcă este faultat în careu, arbitrul dictează penalti, Bejte execută (fiind prea sigur pe el), trage uşor şi portarul oaspeţilor apără, în min. 43, Mărginean scapă singur pe contraatac şi de la 6 m trage în bară irosindu-se o nouă ocazie demajorare a scorului. Repriza I trebuia să se încheie cu un scor ele 3—0. în repriza a II-a echipa locală scade din ritmul jocului, dînd posibilitate oaspeţilor să ameninţe poarta apărată de Mureşan. în min. 48 ei execută o lovitură liberă de la circa 20 m şi Piszok II aduce egalarea. Echipa Avîntul mai ratează în minutele 51, 53 şi 57 prin Sîrb şi Mărginean. în min. 64 Ráduly pe contraatac aduce avantajul echipei sale. în min. 72 Katona trage peste poartă din careu. în min. 86 Hîrşulescu, nesupravegheat da Ţuţură, scapă pe contraatac şi majorează scorul la 3—1 pentru oaspeţi. Marile ratări ale jucătorilor gazdă s-au răzbunat şi echipa locală părăseşte terenul învinsă, după o dominare de peste 80 minute. C. TINCA Handbal, divizia A Maeştrii handbalului, la Tîrgu-Mureş A.S.1—Steaua 9-22 (5-9) Cum era de aşteptat, prezenţa echipei de handbal Steaua, cu Gaţu, Birtalan, Voina şi alţi componenţi ai echipei campioane mondiale în formaţie, a trezit un interes deosebit, numărul de locuri din jurul terenului amplasat în parcul sportiv „23 August“ dovedindu-se insuficient. Despre diferenţa de valoare a celor două protagoniste, scorul spune multe, deşi nu totul. Adevărul este că oaspeţii, mai ales în repriza secundă, au avut partida în întregime la dispoziţie, au făcut ce au vrut, au înscris golurile unul după altul, pînă la scorul de 5—16, cînd antrenorul Oţelea a retras pe cîţiva jucători de bază şi a trimis în teren rezerve. Aceasta a limitat oarecum proporţiile înfrîngerii, deşi superioritatea Stelei s-a vădit pe mai departe. Pentru A.S.A. problema ce s-a pus în această partidă a fost limitarea scorului la care să piardă. Tactica, din prima repriză s-a dovedit bună, handbaliştii mureşeni au atacat organizat, au fost atenţi să nu piardă minigea, au şutat în situaţii bune, reuşind să înscrie de 5 ori. S-au apărat cu hotărîre, primind doar 9 goluri. După pauză însă au fost copleşiţi de iureşul Stelei, de golurile care au început să cadă ca ploaia de vară, au comis greşeli multe în atac, ratînd situaţii clare, au fost total dominaţi în apărare. Credem totuşi că această înfrîngere, chiar în debut, nu va descuraja pe proaspăta promovată îi primul eşalon handbalistic al ţării, în definitiv, să joci, să fii dominat şi să pierzi în faţa uneia dintre cele mai bune echipe de club din lume (dacă nu chiar cea mai bună) nu trebuie să zdruncine o echipă tînără. E bine să înveţi de la un asemenea superlativ al jocului de handbal, să foloseşti ocaziile de a evolua în compania ei. A.S.A. a dovedit chiar şi în această partidă, în ciuda înfrîngerii sale la scor, şi reale calităţi, alături de multe slăbiciuni tehnice, tactice şi psihologice, de care, suntem convinşi, conducerea echipei va ţine cont în pregătirea pentru evoluţiile viitoare. Publicul acestei partide a avut prilejul să vadă la lucru pe maeştrii handbalului românesc, să guste contraatacurile fulgerătoare ale formaţiei oaspete, să admire detenţa, forţa şi precizia în aruncare a lui Birtalan, golgeterul recentului campionat mondial, combinaţiile rapide şi inteligente conduse de Cristian Gaţu, întreaga gamă tehnică şi tactică care fac deliciul acestui sport, pe care Steaua ni l-a oferit cu generozitate. Iată formaţiile care au evoluat: A.S. Armata (antrenor L. Berekméri), Cocea (Fülöp) — Maşca (3 goluri, din care 2 din 7 m), Feher (3, din care 1 din 7 m), Cioară, Nagy, Samşudeanu, Vintilescu (2 goluri), Baizat, Tufeanu şi Cerbu (1 gol). Nu au jucat trei oameni din şaptele de bază (Bucioagă, Voinea şi Boroş), accidentaţi. Steaua (antrenor Cornel Oţelea), Dincă (Orbán) — Gaţu (2 goluri), Birtalan (7, din care 2 din 7 m), Kicsid (2, din care 1 din 7 m), Voina (4 goluri), Drăgăniţă (3 goluri), Stockl, Goran, Marinescu (2 goluri) şi Capră (2 goluri). E. LOB Instantaneu de la întîlnirea prietenească a studenţilor târgumureşeni cu handbaliştii de la Steaua. Handbal, divizia B Voinţa Sighişoara—Teca Arad 17-15 în cadrul primei etape a returului campionatului de handbal feminin divizia B, Voinţa Sighişoara" a jucat pe teren propriu în compania for REZULTATELE PRONOSPORT DIN 31 MARTIE 1974 Rapid — Steaua 2—0 1 Sp. studenţesc — Dinamo 0—2 2 A..S.A. — F.C. Argeş 0—2 2 „Poli“ Tim. — „Poli“ Iaşi 2—1 1 „U. Craiova — „U“ Cluj 3—2 1 Petrolul — C.S.M. Reşiţa 1—0 1 St. roşu — F.C. Ctanţa 1—0 1 Jiul — U.T.A. 2—2 x C.F.R. Cluj — S.C. Bacău 2—0 1 Fiorentina — Milan 3—2 1l Internazionale — Bologna 1—1 x Juventus — Torino 1—1 x Roma — Lazio 1—2 2 Fond de premii: 480.153 lei mafiei Teba Arad. Partida a fost echilibrată şi interesantă mai ales prin evoluţia scorului cînd ambele echipe au avut avantajul de partea lor. în finala meciului, gazdele reuşesc să se desprindă de adversarele lor, mai ales pe contraatac, cîştigînd pe deplin meritat. Cele mai eficace jucătoare: Maria Sinkievici — 10 şi Maria Dariciuc — 4 goluri înscrise, de la gazde şi, respectiv, Rodica Bădin — 8 şi Angelut Huber — 4 goluri înscrise, de la oaspete. I. TURCU Etapa pe centru universitar a „Cupei tineretului“ Pe terenurile din parcul sportiv „23 August“ din Tg.-Mureş s-au desfăşurat întrecerile fazei pe centru universitar din cadrul etapei de vară a „Cupei tineretului“ la baschet, fotbal şi handbal. Cu acest prilej s-au întilnit studenţii de la I.M.F. şi cei de la Institutul pedagogic. Iată rezultatele înregistrate: LM.F. — Institutul pedagogic, la handbal băieţi: 23—19; la handbal fete: 8—10; la baschet băieţi: 50—42; la fotbal: 4—1. Deci trei victorii ale studenţilor de la I.M.F. şi una a celor de la Institutul pedagogic, în cursul acestei săptămîni ,se vor desfășura întrecerile de volei și atletism. Crosul şcolarului“ 99 După ce, în urmă cu două săptămîni, la Luduş a avut loc deschiderea sezonului sportiv în aer liber, sîmbătă înainte de masă am fost din nou martorii unei reuşite şi, în acelaşi timp, emoţionante manifestaţii sportive de masă organizată pe străzile oraşului, la care şi-au dat intilnire nu mai puţin de 1.400 de elevi şi eleve din clasele I—VIII de la cele două licee, precum şi de la şcolile generale din Gheja şi Roşiori. Mai precis, e vorba de competiţia „Crosul şco-larului“, care vine totodată să confirme lăudabilele iniţiative pe această linie ale Consiliului orăşenesc de educaţie fizică şi sport, care, de data aceasta, s-au conjugat intr-un mod fericit cu cele ale Consiliului orăşenesc al organizaţiei pionierilor. Alături de cifra participanţilor care, orice s-ar spune, e demnă de invidiat, chiar şi pentru centre urbane cu veche tradiţie sportivă, merită a fi subliniată dîrzenia şi ardoarea cu care „micii cutezători“ şi-au disputat şansele pentru cucerirea primelor locuri, iar învingătorul a putut fi cunoscut, nu o dată, abia pe ultimii metri. Iată aşadar, tot atîtea argumente ce pledează în favoarea organizării de cit mai multe asemenea concursuri. In ordinea claselor, amintim şi numele cîştigătorilor: băieţi: clasa I: Tinea Virgil (Liceul nr. 2); clasa a II-a: Horváth Gligor (Liceul nr. 1) ; clasele II—IV: Dragon Marin (Liceul nr. 2); clasele V—VI: Oltean Marius (Liceul nr. 1); clasele VII—VIII: Bercea Cornel (Liceul nr. 2); fete: clasa I: Pop Ramona (Liceul nr. 2); clasa a II-a: Negovan Simona (Liceul nr. 2); clasele III—IV: Deteşan Dorina (Liceul nr. 2) ; clasele V—VI: Iclăuzan Viorica (Liceul nr. 2); clasele VII—VIII: Baghiu Ana (Şcoala generală Gheja), prof. IOAN BRĂTAN Campionatul judeţean de fotbal In cadrul etapei a V-a a returului campionatului judeţean de fotbal s-au înregistrat următoarele rezultate: Energia Iernut — Metalul Sighişoara 2—2; Valea Mureşului Gorneşti — Viitorul Aluniş 2—0; Comerţul Dermagant — Fabrica de zahăr 3—0; Sticla Tîrnăveni— Voinţa Sîncrai 1—0; Voinţa Miercurea Niraj — Mureşul Luduş 2—1Electromureş — Lemnarul 2—1; Gloria — Oţelul Tg.Mureş 1—0. O plăcută intilnire a studenţilor tîrgumureşeni cu campionii mondiali Studenţii şi cadrele didactice din Ştefan Birtalan. Mulţi susţin ră centrul universitar Tg.-Mureş au fă aruncările de la 7 m sunt floare la cât sîmbătă seara o primire deose- ureche. Emoţiile sunt însă extrem de bit de călduroasă componenţilor e- manl în aceste momente, mai aleMchipei de handbal „Steaua“ Bucu- cînd diferenţa de scor este mică Eu roşti ce fac parte din reprezentativa sunt un om emotiv, de aceea mi-am României, care a cucerit pentru a împărţit răspunderile cu prietenul patra oară titlul mondial. meu Kicsid. O sală arhiplină aplaudă frenetic Gavril Kicsid: La antrenamente în picioare sosirea acelor minunaţi unori cînd conducem la diferenhandbalişti care au făcut cu cîtevaamare- de asemenea. Atunci cinci zile în urmă cu tricolorul românesc cu no?d Portarii este însă foarte să se ridice pe cel mai înalt catarg sa execuţi aruncarea de la A fost o emoţionantă intilnire şi un ‘ E1:. . . minunat prilej de a dialoga deschis Ra ..°,na: înainte de finală făşi sincer despre marea „ispravă“ a plt'H,laC^.Z,irea pe (m caroar in&ust. oamenilor care şi-au apărat cu dem- , ,a'il care te vede pe toate, nitate şi curaj titlul şi care şi-au SÎPt *fbl f yademonstrat înalta clasă în confrun- 1 s 'deca ca atunci cînd ţările cu cele mai redutabile formaţii din lume. Adresîndu-le un călduros salut, loan Trifan, secretarul comitetului de partid de la Institutul pedagogic i-a felicitat şi le-a arătat că ceide acasă au fost alături de ei cu speranţa în inimi şi cu încrederea in victoria mult aşteptată. Cu o copleşitoare modestie campionii au înfăţişat studenţilor şi cadrelor didactice cîteva din aspectele cele mai semnificative ale pregătirii marii lor performanţe sportive. Redăm în continuare cîteva din răspunsurile lui Cristian Gaţu, căpitanul echipei naţionale, ale lui Ştefan Birtalan, golgeterul campionatului mondial, ale lui Gavril Kicsid, ne înălţăm şi mergem spre ei să zimbim. Şi aşa am făcut cu toţii, ridicîndu-ne apreciabil moralul. Cu cîteva zile înaintea campionatului mondial am hotărît să ne lăsăm cu toţii mustăţi şi să cîştigăm neapărat titlul. Şi aşa am făcut. Mustăţile ne-au adus şi noroc. La întoarcerea acasă ni le-am ras. Cristian Gaţu: în meciul cu Suedia nu am pornit din plin „motoarele“. L-am pierdut pentru că eram prea siguri că-i cîştigăm întrucît ii văzusem pe suedezi şi ştiam că vom trece uşor de ei. în plus, la acest meci erau şi mulţi „spioni sportivi“ care veniseră cu gîndul de a ne cunoaşte tactica. Alexandru Dincă: Nu există portar specializat în apărarea aruncă-Radu Voina, Alexandru Dincă, Verrilor de la 7 m. Cum poţi să parezi ner Stockl, Ştefan Orban şi ale an- lovituri ca cele trase de Birtalan, trenorului echipei „Steaua“, Cornel Oţelea. Cristian Gaţu: Ne-am apărat titlul cu toată dăruirea. In cele 16 minute, cit am jucat în inferioritate, efortul nostru s-a dublat. Sancţiunile au în mîinile căruia mingea de handbal este ca o minge de tenis. Menţionez că este o idee tactică a noastră de a intra eu să apăr loviturile de la 7 m în anumite momente. Ştefan Orban: Echipa Poloniei a fost juste. De Cealaltă parte nu s-a fost realmente o surpriză pentru toţi ... 1 n onfolonti Io mnrwHioln (7 «ntn ^ aplicat însă regulamentul mai ales în prima repriză, corect, cei prezenţi la mondiale. Ea este o echipă atletică care a studiat pe film jocul celorlalte formaţii şi s-a pregătit ca atare. Cornel Oţelea: Baza succesului nostru o constituie antrenamentele, munca plină de dăruire a tuturor componenţilor lotului, „butoaiele“ de transpiraţie pe care ei le varsă la antrenamente pentru ridicarea măestriei sportive. Şi pregătirea psihologică este foarte importantă, dar mai presus de orice este pregătirea fizică, tehnică şi tactică. în atmosfera entuziastă a sutelor de iubitori ai handbalului, studenţii au răsplătit pe campionii mondiali cu buchete de flori, cu mici semne ale prieteniei de care se bucură. A fost o seară de neuitat, petrecută în compania unor minunaţi sportivi. GH. BARBULESCU Campionate judeţene VOLEI, — în etapa a II-a a campionatului judeţean masculin s-au înregistrat următoarele rezultate: Autotransport Reghin — Institutul pedagogic Tg.-Mureş 0—3; Mureşul Luduş — Electromureş 2—3; Oţelul Tg.-Mureş — Oţelul Reghin 3—1; Az.Omureş — Voinţa Miercurea Niraj 3—0 (neprezentare); Lemnarul — Constructorul 0—3; în clasament conduce Institutul pedagogic cu 24 de puncte. ★ TENIS DE MASA. — Rezultatele etapei a V-a: Seria I: Voinţa Luduş — înfrăţirea Tg.-Mureş 2—9; Energia I Fîntînele — Lemnarul Tg.-Mureş 4—9;Voinţa Reghin — Mureşul Luduş 9—2; Fulgerul Sîngeorgiu de Mureş — Poligrafia Tg.-Mureş 4—9; în clasament conduce înfrăţirea Tg.Mureş cu 10 puncte. Seria a II-a: Voinţa Tîrnăveni — I.L.M.C. Tg.Mureş 3—9; Voinţa Sîngeorgiu de Pădure — Oţelul Tg.-Mureş 9—6; Electromureş — Comerţul 6—9; Voinţa Sighişoara — Energia II Fîntînele 9—0. Pe primul loc în clasament se situează formaţia Comerţul II Tg.-Mureş cu 10 puncte, ★ FOTBAL. — în etapa a II-a a returului campionatului judeţean al juniorilor s-au înregistrat rezultatele: Seria I: Energia Iernut — Voinţa Miercurea Niraj 4—0; Metalul Sighişoara — Sticla Tîrnăveni 3—1; Lacul Ursu Sovata — Mureşul Luduş 1—5; Gloria — Dermagant 2—2; Oţelul Tg.-Mureş — Fabrica de zahăr 1—5. Seria a H-a: Electromureş —* Oţelul Reghin 0—1; Voinţa Sîncrai — Tractorul Sărmaşu 2—1; Viitorul Aluniş — Avîntul Reghin 2—1. i. r. Minifotbal Cu cîteva zile în urmă s-au încheiat întrecerile campionatului interstrăzi la minifotbal, la care au participat 10 echipe. Pe primele , trei locuri s-au clasat: 1. Strada Libertăţii 16 puncte; 2—3. Strada Horea şi str. Primăverii cu cîte 13 puncte. Duminică, pe terenul Şcolii generale nr. 16, au început întrecerile la minifotbal dotate cu „Cupa 1 Mai“ la care participa 12 formaţii. în etapa inaugurală s-au înregistrat următoarele rezultate: strada Libertăţii —• Aleea Carpaţi 5—0; strada Primăverii ■— Bulevardul 1 Mai 3—0; strada Horea — strada Fabricilor 2—0; Cartierul 7 Noiembrie — strada Plutei 2—0; Cartierul Fürst — strada Podeni 1—0; strada Sportivilor — strada Somnului 2—0. După prima etapă in clasament conduce formația străzii Libertății.