Steaua Roşie, decembrie 1974 (Anul 26, nr. 284-309)

1974-12-01 / nr. 284

ORAN AL CQWWVLUI JUDETEAN MURES AL P.CR. S/ AL CONSILIULUI POPULAR JUDETEAN Anul XXVI, Nr. 283 (5.187) | Sîmbătă, 30 noiembrie 1974 ! 4 pagini, 30 de bani C« VOINŢA fERMft Dt ANfflPTUI ISTORICttE HOHRIRI ALE CONCESUIUI, MUREŞENII AU PRIMIT CU VIE SATISFACŢIE REfllEGEREA TOVARĂŞULUI MIEOLIK BEIIUSESCU IN ÎNALTA FUNCTIE DE SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN ! —mnm m—mm ■—rm n—n--------n—m ■“-mrm— m- -m ■ ŞEDINŢA COMITETULUI POLITIC EXECUTIV AL C.C. AL P.C.R. In ziua de 29 noiembrie 1974 a avut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prezidată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român. In cadrul şedinţei s-a trecut la constituirea Biroului Permanent al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. — organism care asigură coordonarea operativă a activităţii de partid şi de stat. Biroul Permanent este condus de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi mai are in componenţa sa pe următorii tovarăşi: Manea IVlănescu, prim-ministru al guvernului, Gheorghe Oprea, viceprim-ministru al guvernului, Ion Păţan, viceprim-ministru al guvernului şi ministru al comerţului exterior şi cooperării economice internaţionale, Ştefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R. In continuare, Comitetul Politic Executiv a luat în discuţie unele măsuri cu privire la modul de lucru al Comitetului Politic Executiv, al Secretariatului C.C. al P.C.R., al Biroului Permanent al Comitetului Politic Executiv şi al secţiilor şi comisiilor C.C. al P.C.R. In acest cadru secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a subliniat necesitatea luării unor măsuri ferme pentru a asigura o bună organizare a muncii de îndeplinire a hotărîrilor Congresului al XI-lea şi o bună funcţionare a organelor de conducere ale partidului. Toţi membrii şi membrii supleanţi ai C.C. al P.C.R. şi ai Comisiei Centrale de Revizie trebuie să desfăşoare o intensă activitate în organele de partid sau de stat, să fie exemplu in munca de aplicare în viaţă a Programului partidului, să mobilizeze masele pentru traducerea în viaţă a istoricelor hotărîri ale celui de-al XI-lea Congres al partidului. In cadrul şedinţei, Comitetul Politic Executiv a discutat, de asemenea, unele măsuri ce trebuie întreprinse în vederea pregătirii alegerilor pentru Marea Adunare Naţională şi consiliile populare, care vor avea loc la începutul anului 1975. Comitetul Politic Executiv a hotărît eliberarea tovarăşului Emil Drăgănescu din funcţia de preşedinte al Comitetului de Stat al Planificării, urmînd ca în calitate de viceprim-ministru să coordoneze unele sectoare economice. S-a hotărît ca tovarăşul Mihai Marinescu să fie numit viceprim-ministru al guvernului şi preşedinte al Comitetului de Stat al Planificării, urmind a fi eliberat din funcţia de prim-vicepreşedinte al Consiliului Central de Control Muncitoresc al Activităţii Economice şi Sociale. Comitetul Politic Executiv a hotărît eliberarea tovarăşului Matei Ghigiu din funcţia de ministru al construcţiilor industriale şi numirea în această funcţie a tovarăşului Vasile Bumbăcea. Tovarăşii Petre Dănică şi Constantin Dăscălescu au fost numiţi şefi de secţie la Comitetul Central al partidului. Comitetul Politic Executiv a discutat şi rezolvat unele probleme din domeniul relaţiilor internaţionale. CUVÎNTAREA TOVARĂŞULUI IOSIF BANCU delegat al organizaţiei judeţene de partid Mureş, în şedinţa din 27 noiembrie a Congresului al XI-lea al P.C.R. Dînd glas profundelor sentimente şi convingeri, aleselor gînduri ale comuniştilor, ale tuturor locuitorilor judeţului Mureş —• români, maghiari, germani, înfrăţiţi în muncă şi idealuri — exprim adeziunea şi aprobarea deplină faţă de politica internă şi externă desfăşurată de Comitetul Central, înfăţişată în Raportul prezentat Congresului de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, faţă de proiectele de Program şi de Directive — documente de excepţională valoare ştiinţifică, teoretică şi practică, pentru partidul şi poporul nostru, importantă contribuţie la îmbogăţirea teoriei şi practicii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. Strălucită sinteză a grandioaselor noastre succese, a profundelor transformări revoluţionare petrecute în viaţa politică, economică şi socială a ţării, Raportul conturează în mod ştiinţific, cu cutezanţă şi înflăcărare comunistă, perspectivele minunate ale patriei, jalonează cu clarviziune şi profund realism, corespunzător condiţiilor, cerinţelor şi posibilităţilor ţării noastre, obiectivele fundamentale şi direcţiile principale ale edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării României spre comunism. Cînd o înaltă apreciere vastei şi rodnicei activităţi desfăşurate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în fruntea partidului şi statului, pentru tot ceea ce a făcut în folosul ţării, al poporului român, pentru mişcarea comunistă şi muncitorească internaţională, pentru triumful socialismului şi păcii în lume şi ţinind seama de excepţionalele sale calităţi de proeminent conducător de partid şi de stat, încercat şi desăvîrşit marxist-leninist, luptător consecvent pentru libertate, independenţă şi suveranitate naţională, pentru prosperitatea şi fericirea poporului român — a spus vorbitorul — în numele şi din însărcinarea celor 73.000 de comunişti, exprimînd totodată voinţa unanimă a tuturor locuitorilor judeţului Mureş, susţin cu căldură, din adîncul inimii, realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de secretar general al partidului. Suntem convinşi că realegerea sa în fruntea partidului reprezintă garanţia înfăptuirii istoricului Program pe care îl va adopta Congresul al XI-lea al partidului, chezăşia înaintării cu succes a patriei spre comunism. Personal, îi doresc tovarăşului Nicolae Ceauşescu, din adîncul inimii, viaţă lungă şi fericită, în deplină sănătate, putere de muncă sporită, spre binele şi prosperitatea patriei şi a poporului român, pentru ca încă multe congrese să-l poată realege în fruntea Partidului Comunist Român. După ce a relevat că îndeplinirea şi depăşirea an de an a prevederilor Directivelor Congresului al X-lea şi a hotărîrilor Conferinţei Naţionale din 1972 demonstrează cu prisosinţă caracterul profund ştiinţific şi realist al politicii partidului, vorbitorul a arătat că judeţul Mureş a devenit o prezenţă vie, plină de personalitate pe harta întinerită a ţării. Producţia industrială globală a judeţului, a cărei valoare se ridică în acest an la aproape 14 miliarde lei, este de 22 ori mai mare decât în 1948, s-au dezvoltat puternic ramuri noi industriale purtătoare ale progresului ştiinţific şi tehnic, care valorifică la un nivel superior resursele materiale şi umane ale judeţului , cum sunt industria energetică, constructoare de maşini şi chimia. Astăzi, Mureşul modern realizează întreaga producţie de carbid a ţării, o mare parte din cea de gaz me(Continuare în pag. a 2-a) Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Tovarăşului Nicolae Ceauşescu 3 3 Comuniştii din organizaţia judeţeană de partid Mureş, toţi oamenii muncii din judeţul nostru, împreună cu întregul popor, au primit cu nemărginită bucurie şi legitimă mîndrie patriotică vestea realegerii Dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, care exprimă vrerea noastră unanimă de a avea în fruntea partidului şi statului pe omul care din fragedă tinereţe şi-a închinat viaţa făuririi destinului comunist al patriei şi fericirii naţiunii noastre socialiste. Mandatul încredinţat de partid este mandatul întregului popor, al nostru, al muncitorilor, ţăranilor, intelectualilor — români, maghiari, germani — de pe aceste plaiuri străvechi ale patriei, care facem un zid de granit in jurul partidului, al Dumneavoastră, proeminent şi înflăcărat patriot şi internaţionalist, pildă de slujire devotată a cauzei poporului. Chipul nou al ţării, profundele transformări pe care le-au cunoscut judeţele patriei, prestigiul fără precedent pe care şi l-a câştigat România în lume, sunt grăitoare dovezi ale activităţii Dumneavoastră neobosite pentru elaborarea şi înfăptuirea liniei politice marxist-leniniste a partidului, a deosebitei griji şi răspunderi faţă de cauza sacră a naţiunii, faţă de viitorul său comunist, a inepuizabilei energii, spiritului creator şi novator cu care militaţi pentru împlinirea celor mai înalte idealuri ale întregului nostru popor. Legăm, în mod legitim, împlinirile şi năzuinţele noastre spre mai bine de personalitatea Dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, şi suntem siguri că, avîndu-vă în fruntea partidului, poporului îi sînt garantate independenţa şi suveranitatea, munca paşnică pentru înfăptuirea luminosului Program adoptat de istoricul Congres. Exprimîndu-vă cele mai alese sentimente de preţuire şi stimă, de aprobare şi adeziune la documentele de excepţională însemnătate adoptate de înaltul forum al comuniştilor români, faţă de realegerea Dumneavoastră in fruntea partidului nostru, dăm glas voinţei noastre de a vă urma cu devotament şi încredere nemărginită. înalta investitură ce v-a fost acordată constituie garanţia că autoritatea şi prestigiul Partidului Comunist Român, al scumpei noastre patrii în lume va creşte continuu, că se vor întări relaţiile frăţeşti cu ţările socialiste şi se vor dezvolta legăturile de colaborare cu toate statele lumii, spre binele poporului, al socialismului şi păcii. Asigurîndu-vă de ataşamentul nostru fierbinte, noi, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Mureş ne angajăm să îndeplinim cu abnegaţie sarcinile ce ne revin din istoricele hotărîri ale Congresului, să slujim cu dăruire cauza Partidului Comunist Român. Permiteţi-ne, iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă adresăm şi cu acest prilej, din adîncul inimii, urările noastre cele mai calde de sănătate, fericire, viaţă îndelungată, putere de muncă pentru a ne călăuzi destinele pe calea luminoasă a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, a comunismului. COMITETUL JUDEŢEAN MUREŞ AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN Poporul a pronunţat un DA! hotărît Congresul partidului, Congresul poporului. Această sintagmă are rezonanţa unei vibrante metafore care exprimă la propriu dimensiunea politică fundamentală a momentului pe care l-am trăit timp de 4 zile. Ţara întreagă a fost prezentă la Congres — muncitori, ţărani, intelectuali, comunişti şi fără de partid, femei şi bărbaţi, tineri şi vîrstnici, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — toată suflarea pămîntului românesc a fost cu inima şi gîndul acolo, la marele forum comunist, iar prin fapte a demonstrat întreaga adeziune la documentele partidului. Pentru că în aceste documente de istorică importanţă este exprimată aspiraţia noastră, identificată voinţa noastră, ascultat glasul nostru, dimensionat viitorul nostru, al întregului popor. Şi tot prin noi, prin voinţa unanimă a întregii naţiuni. Congresul a reales în fruntea partidului pe omul care de peste patru decenii şi-a închinat viaţa, întreaga activitate partidului şi patriei, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu — patriot înflăcărat şi internaţionalist consecvent, cel mai iubit şi stimat fiu al nostru, al poporului român. S-a încheiat Congresul al XI-lea al partidului. Importanţa sa şi adeziunea întregului popor la documentele aprobate sunt magistral subliniate în cuvîntul de încheiere a Congresului rostit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu: „Dragi cetăţeni ai României socialiste! Congresul Partidului Comunist Român, forţa politică conducătoare a întregii naţiuni, a adoptat hotărîri istorice. Ştim că voi toţi aţi urmărit în aceste zile lucră M. BARDAŞANU (Continuare în pag. a 2-a)