Steaua Roşie, martie 1978 (Anul 30, nr. 50-76)

1978-03-01 / nr. 50

• STEAUA ROȘIE PAGINA 3 RĂSPUNS la chemarea la întrecere pe anul 1978 adresată de Comitetul municipal Bucureşti al Partidului Comunist Român Primii doi ani ai cincinalului revoluţiei ştiinţifice şi tehnice — perioadă de mari prefaceri în Întreaga viaţă economică şi socială a patriei, în ridicarea nivelului de trai şi civilizaţie al întregului nostru popor, marchează şi pentru judeţul Mureş o importantă etapă în materializarea obiectivelor strategice stabilite de Congresul al XI-lea al partidului. Anul 1977, care rămîne înscris cu litere de aur în istoria ţării ca anul centenarului Independenţei de stat a României, al Conferinţei Naţionale a partidului şi al celei de-a XXX-a aniversări a Republicii, a reprezentat şi pentru comuniştii, pentru toţi oamenii muncii din judeţul nostru, fără deosebire de naţionalitate, români, maghiari, germani, un an de mari succese. S-a realizat suplimentar o producţie industrială în valoare de 795 milioane lei, cu 140 milioane mai mult decit angajamentul organizaţiei judeţene de partid, concretizată în importante produse necesare economiei naţionale şi pentru export, dar sunt: maşinile textile, aparataj electric de joasă tensiune, carbid, produse din mase plastice, mobilă de artă, confecţii, textile, produse lactate şi alte bunuri de larg consum. Productivitatea muncii a fost depăşită cu 5.484 Iei pe fiecare om al muncii, peste 65 la sută din sporul producţiei fiind realizat pe seama acestui indicator. Depăşirea planului de investiţii cu 5,3 la sută a asigurat punerea în funcţiune a 43 de obiective şi capacităţi mai importante din care 19 înainte de termen. Pe fundalul acestor măreţe înfăptuiri şi puternic însufleţiţi de vibranta chemare adresată întregii naţiuni de tovarăşul Nicolae Ceauşescu de la tribuna Conferinţei Naţionale a partidului de a face din anul 1978 un an hotărîtor al înfăptuirii cincinalului, Organizaţia judeţeană de partid Mureş, comuniştii, toţi oamenii din judeţul nostru, români, maghiari, germani, într-o indestructibilă unitate de voinţă şi acţiune, au trecut cu elan patriotic la materializarea obiectivelor calitativ superioare ale planului de dezvoltare economico-socială pînă în 1980. Hotărîţi să facă din al treilea an al cincinalului revoluţiei ştiinţifice şi tehnice o etapă decisivă în înfăptuirea programului suplimentar adoptat de Conferinţa Naţională a partidului, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, comuniştii, toţi oamenii muncii din unităţile industriale, de construcţii, transporturi şi circulaţia mărfurilor vor acţiona cu fermitate şi devotament revoluţionar pentru accelerarea promovării progresului tehnic, folosirea la întreaga capacitate a utilajelor şi forţei de muncă, creşterea productivităţii muncii, reducerea costurilor de fabricaţie prin valorificarea superioară şi gospodărirea raţională a materiilor prime, combustibililor şi energiei, creşterea eficienţei fondurilor fixe, pentru promovarea şi afirmarea noii calităţi în toate sectoarele vieţii economice şi sociale. Exprimînd voinţa comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, români, maghiari, germani, pentru înfăptuirea neabătută a politică interne şi externe a partidului şi statului nostru, a măreţelor obiective de dezvoltare economico-socială a patriei, stabilite de Congresul al XI-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului. Comitetul judeţean de partid Mureş, întrunit în plenara din ziua de 28 februarie 1978, răspunzînd chemării la întrecere pe anul 1978, adresată tuturor organizaţiilor judeţene de partid de către Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R., se angajează să realizeze: A. în activitatea industrială 1. Depăşirea planului la producţia globală cu 500 milioane lei; în acest fel, împreună cu sarcinile din Programul suplimentar incluse în planul pe 1978, se asigură depăşirea cu 1,3 miliarde lei a prevederilor planului cincinal pentru acest an. Producţia globală suplimentară se va concretiza în realizarea unor produse necesare economiei naţionale, din care menţionăm: — 12 milioane lei produse ale industriei electrotehnice; — 45 milioane lei maşini şi utilaje pentru industria uşoară; — 15 mii tone carbid; — 1.300 mii lei produse prelucrate din materiale plastice; — 25 milioane lei mobilier; — 350 mii mp geamuri; — 40 milioane lei confecţii textile; — 100 tone unt; — 800 hectolitri bere; — 3.000 tone zahăr rafinat; — 600 tone legume şi fructe conservate prin steri- lizare- pasteurizare: — 1.100 tone carne de pasăre. 2. Livrarea suplimentară la fondul pieţii a unor mărfuri în valoare de 70 milioane lei. 3. Depăşirea nivelului planificat al productivităţii muncii cu 2.500 lei pe fiecare om al municii. 4. Asimilarea peste prevederile planului a 133 produse noi şi modernizate, precum şi introducerea suplimentară a 20 tehnologii noi, ponderea produselor noi şi reproiectate în valoarea producţiei marfă ajungînd în acest an la peste 17 la sută. 5. Realizarea prin autoutilaje a unor maşini, utilaje şi instalaţii în valoare de 70 milioane lei. 6. Reducerea consumurilor planificate de materii prime, materiale, combustibil şi energie şi obţinerea pe această cale a unor economii die: — 800 tone metal; — 3.000 tone combustibil convenţional; — 1.500 MWh energie electrică. 7. Creşterea eficienţei fondurilor fixe, astfel încît, In anul 1978, să se realizeze o producţie globală de 1.600 iei la 1.000 lei fonduri fixe ii unităţile industriei republicane. 8. Se va asigura folosirea mai bună a capacităţilor de producţie, urmînd a fi atrase în circuitul productiv 5.000 mp suprafeţe disponibilizate şi creşterea indicelui de utilizare a maşinilor unelte la peste 88 la sută. 5. Prin mai buna folosire a utilajelor şi mijloacelor de transport, se va asigura depăşirea în medie cu 5 la sută a coeficientului de schimb planificat. 6. în activitatea de transporturi rutiere 1. Depăşirea coeficientului de utilizare a capacităţilor de transport, a mijloacelor auto de mărfuri cu 1,3 la sută, respectiv cu 368 tone/km pe fiecare tonă capacitate. 2. Depăşirea sarcinilor de plan la productivitatea muncii cu 878 tone/km pe fiecare om al muncii. 3. Economisirea faţă de prevederile planului a 100 tone combustibil convenţional, prin optimizarea transporturilor şi eliminarea curselor efectuate fără încărcătură. D. în domeniul desfacerii mărfurilor şi prestărilor de servicii către populaţie 1. Depăşirea cu 5,6 milioane lei a planului de desfacere a mărfurilor cu amănuntul. 2. Depăşirea cu 2 milioane lei a planului de producţie propriu în alimentaţia publică la preparate şi semipreparate culinare, produse de cofetărie şi patiserie. 3. Creşterea reţelei comerciale cu 50 noi unităţi în suprafaţă de 18 mii mp şi recuperarea unor vechi spaţii comerciale care vor fi redate comerţului cu o suprafaţă de 300 mp. Se va realiza astfel o suprafaţă comercială de 362 mp la 1.000 de locuitori. Modernizarea şi igienizarea unui număr de 95 magazine de desfacere din care 40 prin reprofilări, conform cerinţelor consumatorilor. Concomitent se vor dezvolta formele moderne de comerţ (16 unităţi de desfacere cu autoservire, 10 cu expunere deschisă şi 15 microcase de comenzi). 4. înfiinţarea a 15 bufete de incintă, ajungîndu-se astfel la un număr total de 100 bufete, precum şi modernizarea a 18 puncte volante pentru desfacerea produselor de patiserie, gustări, ceai şi lapte. 5. Depăşirea cu 3,3 milioane Iei a sarcinilor planului prestărilor de servicii către populaţie. 6. Dezvoltarea şi îmbunătăţirea transportului urban de călători prin organizarea şi dotarea cu 21 autobuze de mare capacitate şi extinderea reţelei cu 5 km cale. ★ Exprimăm convingerea comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii că vor depune toate eforturile, muncind cu dăruire şi abnegaţie pentru realizarea exemplară a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă pe anul 1978, contribuind astfel la transpunerea în viaţă a hotărîrilor Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, menite să asigure ridicarea pe trepte tot mai înalte a nivelului de trai material şi spiritual al poporului. Comitetul judeţean Mureş al Partidului Comunist Român B. în activitatea de investiţii-construcţii 1. Devansarea punerii în funcţiune a unui număr de 17 capacităţi de producţie industrială, între 30—180 zile faţă de termenele planificate şi realizarea la termenele prevăzute în plan a celorlalte capacităţi şi obiective. 2. Creşterea productivităţii muncii în construcţii peste nivelul planificat, cu 675 lei pe persoană. 3. Reducerea cheltuielilor de producţie planificate cu tablou la 1.000 lei producţie construcţii-montaj. 4. Prin reducerea consumurilor specifice şi o mai bună gospodărire a materialelor, se vor economisi 500 tone ciment și 200 tone metal. Plenara Comitetului judeţean de partid şi sesiunea Consiliului popular judeţean (Urmare din pag. 1) Avînd în vedere sarcinile mari care revin în acest cincinal judeţului nostru în domeniul investiţiilor-construcţiilor, precum şi neajunsurile manifestate în munca politico-educativă desfăşurată, organele şi organizaţiile de partid, de sindicat şi U.T.C. din unităţile de construcţii trebuie să desfăşoare o susţinută activitate in rîndul constructorilor, pe şantiere, militind cu energie pentru realizarea ritmică, la termen şi chiar în devans a tuturor obiectivelor, pentru întărirea spiritului de disciplină, gospodărirea judicioasă a materialelor, îmbunătăţirea nivelului calitativ al lucrărilor, creşterea nivelului pregătirii politice şi profesionale a constructorilor. Dezbaterile şi concluziile plenarei au subliniat, de asemenea, că în contextul marilor sarcini pelifice şi economico-sociale ce revin organelor şi organizaţiilor de partid, acestea sunt chemate să asigure sporirea rolului şi caracterului educativ al adunărilor generale de partid, legarea mai strinsă a învăţămîntului de partid cu viaţa şi preocupările colectivelor de muncă, îmbunătăţirea modalităţilor de desfăşurare a informărilor politice, folosirea unor metode diverse in munca politică şi de propagandă pentru intensificarea educaţiei patriotice şi în spiritul frăţiei tuturor oamenilor muncii români, maghiari, germani din judeţul nostru. In cadrul Festivalului naţional „Cîntarea României*, în judeţul nostru s-a dezvoltat mişcarea pentru stimularea participării maselor la activitatea de creaţie tehnică şi ştiinţifică în scopul creşterii contribuţiei tuturor oamenilor muncii la Înfăptuirea marilor sarcini ale cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice. In şedinţă s-a sublinit că, pornind de la experienţa pozitivă dobindită în anul trecut, toate organele şi organizaţiile de partid, de masă şi obşteşti trebuie să acorde o atenţie sporită desfăşurării la un nivel superior a celei de-a II-a ediţii a Festivalului naţional „Cîntarea României“. La acest punct al ordinii de zi, plenara a aprobat completarea planului de măsuri al Comitetului judeţean de partid cu privire la îmbunătăţirea şi perfecţionarea muncii politico-educative. In continuare a fost prezentat Raportul cu privire la principalele concluzii ce s-au desprins din dezbaterile în adunările generale ale oamenilor muncii din unităţile economice industriale şi agricole asupra îndeplinirii planului pe 1977, a fundamentării planului şi angajamentelor pe anul 1978 şi pe întregul cincinal. Adunările generale ale oamenilor muncii — s-a subliniat în dezbateri şi în concluziile tovarăşului Ioan Florea — au evidenţiat cu putere deplina adeziune şi aprobare de către toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, a politicii partidului şi statului nostru, hotărîrea unanimă a mureşenilor de a înfăptui neabătut Programul partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. S-a apreciat că în toate colectivele există o atmosferă sănătoasă şi optimistă de muncă, de totală responsabilitate faţă de îndeplinirea hotăririlor de partid şi de stat, a sarcinilor ce le revin, dorinţa şi hotărîrea de a asigura perfecţionarea continuă a întregii activităţi. Adunările generale s-au desfăşurat intr-un spirit de analiză temeinică, critică şi autocritică, oamenii muncii făcînd numeroase propuneri, sugestii şi observaţii, asumîndu-şi importante angajamente în întrecerea socialistă. Ca rezultantă firească a gindiri creatoare colective, programele tehnico-organizatorice adoptate în adunârile generale constituie premisele îndeplinirii în bune condiţiuni a sarcinilor de plan pe 1978, a Programului suplimentar de dezvoltare economico-socială a ţării. Organele şi organizaţiile de partid, organele de conducere colectivă trebuie să acţioneze cu fermitate pentru temeinica organizare a muncii, pentru aplicarea măsurilor adoptate. Adunările generale au aprobat în unanimitate îmbunătăţirile aduse in structura organizatorică a consiliilor oamenilor muncii, exprimîndu-şi deplina satisfacţie pentru consecvenţa cu care conducerea partidului şi statului nostru militează pentru perfecţionarea conducerii şi dezvoltarea democraţiei muncitoreşti. Alegerea secretarilor comitetelor de partid în calitate de preşedinţi ai consiliilor oamenilor muncii evidenţiază creşterea răspunderii şi rolului conducător al organizaţiilor de partid în toate domeniile vieţii economico-sociale. Adunările generale ale oamenilor muncii au reliefat unitatea de voinţă a întregului personal muncitor din unităţile judeţului de a nu precupeţi nici un efort pentru a înfăptui angajamentul de a realiza în acest an o producţie industrială suplimentară de 1,3 miliarde lei, iar pe întregul cincinal de 5 miliarde lei — aducîndu-şi toată contribuţia la traducerea în viaţă a hotăririlor Congresului al Xl-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. Şedinţa comună a aprobat în unanimitate concluziile raportului prezentat la acest punct al ordinii de zi. , In continuarea lucrărilor, participanţii la şedinţa comună au adoptat răspunsurile la chemările la întrecere pe 1978 adresate de Comitetul municipal P.C.R. Bucureşti, Comitetul judeţean de partid Argeş şi Consiliul popular al judeţului Prahova. Răspunsurile vor fi date publicităţii. La ultimul punct al ordinii de zi plenara a adoptat unele măsuri organizatorice, finind seama de cerinţele îmbunătăţirii muncii politico-organizatorice şi avînd în vedere starea sănătăţii din ultima vreme a tovarăşului Ioachim Haţegan, plenara a hotărit eliberarea sa din funcţia de secretar al Comitetului judeţean de partid şi din cea de membru al Biroului Comitetului judeţean de partid, rămînînd în continuare membru al Comitetului judeţean de partid. Plenara a aprobat propunerea Biroului Comitetului judeţean de partid privind trecerea tovarăşului Simon Cotoi din rîndul membrilor supleanţi în rîndul membrilor plini ai Biroului Comitetului judeţean de partid, şi alegerea sa în funcţia de secretar al Comitetului judeţean de partid.