Steaua Roşie, octombrie 1979 (Anul 31, nr. 231-256)

1979-10-02 / nr. 231

CONFERINŢA ORGANIZAŢIEI DE PARTID DE LA I. F. E. T. MUREŞ-REGHIN Comuniştii şi-au asumat răspunderea realizării unei producţii suplimentare de 370 milioane lei in acest cincinal Desfăşurată în climatul de puternică angajare patriotică, în care întregul popor se pregăteşte să întimpine Congresul al XII- lea al partidului, conferinţa de dare de seamă şi alegeri a organizaţiei de partid din I.F.E.T. Mureş-Reghin a făcut o profundă analiză partinică, deschisă şi principială asupra tuturor laturilor activităţii comuniştilor. Punînd în evidenţă marile realizări obţinute de la alegeri şi pînă în prezent, darea de seamă, comuniştii care au luat parte la dezbateri, tovarăşul Szotyori Ernest, prim-vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, au reliefat faptul că forestierii mureşeni se află in fruntea colectivelor muncitoreşti ale judeţului care au îndeplinit prevederile pe primii 4 ani ai cincinalului încă la 3 aprilie 1979, asigurîndu-şi condiţiile politice, organizatorice şi materiale pentru crearea unui important avans. Dealtfel, ei au realizat suplimentar 319 milioane lei la producţia globală industrială, iar pe 8 luni din acest an 12,9 milioane lei la globală, 4,2 milioane lei la marfă şi 1,4 milioane lei peste plan la producţia netă, concomitent cu depăşirea prevederilor la export cu 927 mii lei valută. Comuniştii, ca şi documentele supuse dezbaterii, au dezvăluit critic aspectele pe care organizaţiile de partid le-au scăpat din vedere, nu le-au analizat şi nu au luat măsuri ferme pentru curmarea unor stări de lucruri din exploatări, de pe platforma 171E.L. Ierbuş, unde lucrează marea majoritate a comuniştilor, precum şi din munca personalului U.M.T.C.F., din activitatea cadrelor de conducere, a comitetului de partid şi a biroului său. Conferinţa organizaţiei de partid a hotărit ca întregul conţinut al muncii politice, organizatorice şi de propagandă să fie subordonat în următoarea etapă ţelului principal: realizarea planului cincinal pe perioada 1976—1980 cu 11 luni înainte de termen, creind condiţii pentru obţinerea unei producţii industriale suplimentare de 370 milioane lei. Aşa cum pe bună dreptate s-a accentuat în timpul lucrărilor conferinţei, comitetul de partid, comuniştii nu trebuie să scape nici un moment din vedere răspunderile sporite ce le revin în direcţia desfăşurării unei activităţi de calitate, cu accent deosebit pe realizarea producţiei nete, a beneficiilor, a productivităţii muncii, a celorlalţi indicatori de înaltă eficienţă care dau măsura capacităţii şi a spiritului revoluţionar al organizaţiei în întregul ei, determinînd un puternic suflu de emulaţie creatoare în toate parchetele, pe toate platformele şi fabricile, în munca forestierilor. Apreciind observaţiile critice făcute de unii comunişti In conferinţă, supunem atenţiei comitetului de partid problemele utilizării la indici superiori a utilajelor, a mecanismelor din exploatări, a celor de pe platforme, a mijloacelor de transport, capitol la care sunt mari rămîneri în urmă. In același timp, comitetul de partid este dator să determine o cotitură radicală în utilizarea deplină a săptămînii de lucru, imprimînd întregii munci politice un caracter ofensiv împotriva automulțumirii, a delăsării, a indisciplinei unor forestieri, combătînd cu intransigenţă mentalităţile unor membri de partid şi ale altor lucrători de a inerzia de la program, de a consuma băuturi alcoolice în timpul lucrului, sau de a purta discuţii neprincipiale cu tovarăşii din ateliere şi de la maşini, atitudine contrară normelor eticii socialiste. Noua calitate să-şi găsească reflectarea în modul nou în care trebuie să acţioneze comitetul de partid în conducerea politică a activităţii, în înlăturarea metodelor birocratice, în întărirea spiritului de răspundere al tuturor comuniştilor pentru îndeplinirea riguroasă a sarcinilor încredinţate. Şi reuşita cuprinderii tuturor laturilor muncii depinde de stimularea iniţiativei membrilor de partid, urmărind permanent ca ei să se pregătească politic şi profesional şi să acţioneze ca adevăraţi oameni de frunte în cadrul colectivelor de forestieri. GH. BARBULESCU Ce perspective avem in domeniul aprovizionării cu legume şi fructe ? Convorbire cu tovarăşul DUMITRU LACATIŞ, director adjunct al 1I.F. Tîrgu Mureş — Considerăm, şi credem că aceasta e şi părerea populaţiei, că anul acesta, prin eforturile depuse de colectivul dumneavoastră, s-a asigurat o aprovizionare corespunzătoare cu legume şi fructe, chiar dacă în unele perioade au lipsit unele sortimente. Ce perspective avem în continuare? — Apreciem şi noi că, prin ajutorul primit din partea organelor locale de partid şi de stat am reuşit să asigurăm o bună aprovizionare cu legume şi fructe. Acest lucru îl demonstrează volumul desfacerilor, care în luna septembrie a depăşit 20 milioane lei. Şi în continuare, pe toată perioada de toamnă-iarnă vom pune la dispoziţia populaţiei un fond de marfă care să asigure satisfacerea cererii de consum. Bruma din liua septembrie a dăunat producţiei de legume? — In foarte mică măsură. De aceea, în această perioadă, vom mai dispune încă de cantităţi importante de produse de sezon. • — Cum explicaţi faptul că linele produse de sezon, cum ar fi varza, nu se găsesc în permanenţă în toate unităţile de desfacere, gospodinele fiind obligate să se plimbe, dacă putem spune plimbare, pentru a cumpăra o căpăţînă de varză? — Avem o mare greutate în aprovizionarea tuturor unităţilor cu întreg sortimentul de produse de care dispunem cauzată de lipsa mijloacelor de transport. Mai pot apare unele goluri şi din cauza necomandării de către şefii de unităţi a unor cantităţi suficiente. — Intrucît sintem în perioada cind bunii gospodari îşi pregătesc cămările, ce aţi întreprins pentru desfăşurarea bunei aprovizionări a populaţiei pentru toamna-iarnă? — Am înfiinţat deja centre de aprovizionare în toate cele 4 pieţe din Tg.-Mureş, respectiv In strada Cuza Vodă, in piaţa din 7 Noiembrie, în cea din cartierul „1848", In cartierul Mureşeni, la magazinul „Fortuna", precum şi pe lingă magazinele nr. 18, 33, în Piaţa Teatrului Naţional, precum şi pe lingă magazinele din celelalte localităţi urbane din judeţ. Subliniez că dispunem de un fond de marfă (cartofi, rădăcinoase, varză, mere şi alte produse) care asigură satisfacerea solicitărilor. Aceasta ar fi pentru cămările populaţiei. Cum vor arăta „cămările“ dumneavoastră? — Noi am început deja însilozările, deocamdată la cartofi. Vom însiloza la Tg.-Mureş, Sighişoara, Reghin, Tîrnăveni şi Luduş circa 4.600 tone de cartofi, 1.500 tone de ceapă, 1.000 tone de rădăcinoase, circa 3.500 tone de fructe, din care 2.750 tone de mere, peste 300 tone de varză crudă, 200 tone de fasole uscată şi alte produse, avînd astfel posibilitatea să asigurăm continuitatea aprovizionării populaţiei cu aceste produse pe toată perioada de iarnă şi primăvară. — Cum staţi cu pregătirea murăturilor? — Am realizat pînă în prezent aproape 200 tone de castraveţi muraţi, mari cantităţi de ardei gras, în sare, pentru umplut, ardei iute în sare, murături asortate, urmînd să asigurăm şi circa 200 tone căpăţuni de varză murată. — Deci, prin intermediul nostru asiguraţi populaţia că şi în continuare va găsi în unităţile de desfacere legumele şi fructele necesare. — Da, în cantităţi suficiente şi de bună calitate. P. URMENIŞANU Cum se facturează consumul de gaze naturale ? După cum se ştie, prin Decretul Consiliului de Stat privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea judicioasă şi reducerea consumului de energie electrică, energie termică şi gaze naturale s-au stabilit nivele raţionale de consum la gazele naturale, în funcţie de tipul apartamentului şi componenţa familiei şi preţuri diferenţiate pe nivele de consum, începind de la 350 lei/1.000 mc şi pină la 600 lei/1.000 mc. Intrucît nivelele de consum sunt stabilite pe an, iar facturarea se face lunar, ne-am interesat la întreprinderea de reţele şi instalaţii de distribuţie a gazelor naturale care sunt modalităţile de calculare şi facturare a cantităţilor de gaze naturale livrate lunar populaţiei, aflînd următoarele: Preţurile pentru gazele naturale livrate populaţiei, stabilite prin Decretul Consiliului de Stat nr. 283/1979, se aplică Incepînd cu data de 1 august a.c. De aceea, la 31 iulie s-au citit toate contoarele şi s-a facturat consumul cu 25 bani metrul cub. Pe luna august, cantităţile de gaze naturale livrate populaţiei s-au facturat la noile preţuri, de 35 bani metrul cub şi aşa se va factura şi pe luna septembrie. Prin ordin al M.M.P.G., nivelele de consum anuale au fost defalcate, stabilindu-se cantităţile ce le poate consuma anul acesta, în perioada 1 august — 31 decembrie, fiecare abonat, în funcţie de tipul apartamentului (dacă gazele naturale sunt utilizate la sobe, pentru încălzit prin microcentrală proprie şi pentru prepararea hranei) sau în funcţie de numărul persoanelor din familie (dacă gazele se utilizează numai pentru prepararea hranei, imobilul fiind încălzit prin sistem centralizat). Aceste limite de consum, raţionale, se plătesc cu 350 lei/1.000 mc. Preţurile de 400 lei, 450 lei şi 600 lei/1.000 mc se plătesc din momentul depăşirii acestei limite. Pentru ca fiecare abonat să cunoască precis cantităţile de gaze naturale la care are dreptul, incepînd cu data de 1 octombrie a. c. personalul întreprinderii efectuează deplasări la domiciliul abonaților, cu care ocazie fiecare completează, pe proprie răspundere, o declarație tip cu datele necesare stabilirii unei încadrări corespunzătoare, respectiv cu datele referitoare la tipul apartamentului şi, unde e cazul, cu componenţa familiei. De menţionat că la stabilirea nivelului de consum raţional se iau în considerare numai camerele de locuit ce figurează în documentele de repartiţie sau în autorizaţiile de construcţie, care au instalaţii de gaze aprobate. Odată cu completarea declaraţiilor, abonaţii individuali iau cunoştinţă de consumul de gaze la care au dreptul, iar abonaţii principali şi asociaţiile de locatari după prelucrarea datelor din declaraţii. In cazul în care abonatul nu va fi găsit acasă pentru a completa declarația, i se va lăsa un aviz prin care este invitat să se prezinte la unitatea de distribuție a gazelor naturale din teritoriu în vederea completării declarației tip. Dacă din motive neîntemeiate, acesta nu se prezintă, în termenul prevăzut în aviz, pentru completarea declaraţiei tip, în baza dispoziţiilor în vigoare se va considera ca fiind fără repartiţie de gaze, urmînd a se încasa întregul consum de gaze naturale la preţul penalizator de 600 lei/1.000 mc. De reţinut, deci, faptul că pentru perioada din acest an, cuprinsă între 1 august şi 31 decembrie, fiecare abonat va primi o cotă de gaze naturale, socotită consum raţional, la preţul de 350 lei/1.000 mc. După utilizarea acestei limite incepe aplicarea preţurilor penalizatoare. De aceea, întreprinderea solicită sprijinul abonaţilor pentru completarea corectă a declaraţiilor şi gospodărirea cit mai raţională a gazelor naturale, aceasta fiind atît in interesul populaţiei, cit şi al economiei naţionale. P. POPSOR VREMEA SMUAUA AT^cSFcRiCÂ ln Z1VA 0t toci » Dispeceratul Direcţiei apelor Mureş-Banat comunică: . Timpul probabil: Menţinerea circulaţiei din sectorul nordic va permite Pătrunderea aerului rece deasupra regiunilor noastre. In aceste condiţii vremea va fi rece si instabilă, cu cerul variabil, temporar noros, izolat mai sînt posibile averse slabe de ploaie. Vînt slab pînă la moderat din nord. Temperaturile minime in scădere ușoară, ele vor oscila între 2—5 grade, maximele între 14—17 grade. Local dimineaţa vor fi condiții de brumă. • STEAUA ROSIE PAGINA 3 „SALONUL CĂRŢII ROMÂNEŞTI" Ieri, în foaierul Teatrului Naţional din Tîrgu Mureş a avut loc festivitatea deschiderii celei de-a V-a ediţii a „Salonului cărţii româneşti“, manifestare organizată de Centrul de librării in colaborare cu Biblioteca judeţeană, ca acţiune tradiţională de deschidere a „Decadei cărţii româneşti“. Cuvintul de deschidere a fost rostit de prof. Iulius Moldovan, preşedintele Comitetului de cultură şi educaţie socialistă al judeţului Mureş. A urmat apoi un recital de poezie patriotică susţinut de studenţi ai Institutului de teatru din Tîrgu Mureș. Expoziţie Conform angajamentului pe care l-a luat, printre altele, acela de a fi o permanentă tribună de evidenţiere a activităţii artiştilor plastici din judeţ, Casa de cultură a sindicatelor din Tîrgu Mureş anunţă, din nou, vernisajul expoziţiei de pictură a artistului plastic amator Csók Lajos. Sunt expuse lucrări în ulei reprezentând peisaje de toamnă și naturi statice cu flori. Circulaţia autoturismelor Serviciul circulaţiei aduce la cunoştinţă că, duminică, 7 octombrie 1979, va fi permisă circulaţia autoturismelor proprietate personală cu numere de înmatriculare cu soţ. In celelalte duminici ale lunii octombrie, circulaţia autoturismelor proprietate personală va avea următoarea reglementare: 14 și 28 octombrie — numere de înmatriculare fără soț, 21 octombrie — numere de înmatriculare cu soț. GRUPUL ŞCOLAR M.I.U. TG.-MUREŞ str. Gheorghe Doja nr. 13—15 recrutează absolvenţi a 10 clase (băieţi) pentru pregătirea prin şcoală profesională în meseria de FORMATOR-TURNATOR, pentru întreprinderea IMATEX Tg.-Mureş. ÎNTREPRINDEREA „TIMPURI NOI" BUCUREȘTI cu sediul în Splaiul Unirii nr. 165, sectorul 4 livrează prompt, pe bază de comandă depusă direct la sediul întreprinderii, pentru anul 1979, următoarele produse : — Electrocompresor de aer ECR350 de 0,26 mc/minut „ 1EC10 de 10 mc/minut „ 2EC10 de 5 mc/minut * 2EC5 de 5 mc/minut — Motocompresoare tip 2MC5 de 5 mc/minut MC10 de 10 mc/minut De asemenea, pentru anul 1980, se primesc comenzi pentru produsele din gama noastră de fabricaţie — motoare, compresoare şi electrocompresoare. Relaţii suplimentare la biroul desfacere, telefon 21.57.33 sau 21.61 60/192 și 187.