Steaua Roşie, martie 1980 (Anul 32, nr. 52-76)

1980-03-02 / nr. 52

Am votat pentru viitorul oraş. Locuitorii comunei Gurghiu s-au prezentat în faţa urnelor cu gîndul la înfăptuirile de pînă acum, la realizările pe care împreună urmează să le dea viaţa în viitorul oraş. La fel ca în toate localităţile ţării şi în satele comunei Gurghiu în ultimii cinci ani s-au produs multe schimbări economice şi sociale, edilitar-gospodăreşti, s-au construit două blocuri cu 20 apartamente, suprafaţa unităţilor comerciale s-a mărit cu încă 200 mp, s-a construit un modern pod din beton peste rîul Gurghiu, s-a asfaltat drumul pînă la Glăjărie, localitate în care s-a construit o grădiniţă de copii, s-a modernizat drumul Gurghiu — Comori, reţeaua de joasă tensiune, drumul prin Adrian etc. Elevii Liceului silvic, care împreună cu directorul lor Gergel Mihai s-au prezentat printre primii la vot, dintre care amintim pe Daniel Mureşan din clasa a Xll-a, Ioan Şuteu, anul II pădurari, şi-au dat votul pentru condiţiile minunate create în vederea specializării lor în domeniul silviculturii. Brigadierul Vasile Lazăr a introdus votul in urnă cu gîndul de a nu precupeţi nici un efort pentru creşterea puterii economice a C.A.P. unde se află în construcţie o fermă pentru 400 de vaci cu lapte, la ridicarea saivanului pentru 500 de oi, la extinderea activităţilor industriale şi la întărirea sectorului vegetal şi în special a producţiei de furaje pentru fermele zootehnice. I. HUSAR • STEAUA ROȘIE PACINA 3 CETĂŢENII JUDEŢULUI NOSTRU ŞI-AU ALES DEPUTAŢII „Am votat pentru prezentul şi viitorul oraşului, judeţului şi ţării“ Aşa ne declarau, fix cu 5 ani In urmă, la 9 martie 1975, după introducerea buletinelor de vot in urnă, tovarăşii Zaharie Gliga, Erou al Muncii Socialiste, lucrător la I.P.L., Simion Gorea de la I.M. „Republica“ şi alţi alegători din Reghin. Şi iată-i acum, la 9 martie 1980, pe cei aproape 21.000 de alegători din Reghin indreptîndu-se din nou spre secţiile de votare. Avem şi de această dată fericitul prilej de a discuta cu tovarăşul Zaharie Gliga. „Programele pentru care am votat acum 5 ani s-au înfăptuit cu succes , ne declară interlocutorul. Pentru toate aceste realizări, pentru cele şi mai importante pe care le întrevedem în perioada următoare, am dat din toată inima votul candidaţilor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste“. Pentru prezentul şi viitorul luminos al patriei au ţinut să fie printre primii în faţa urnelor, în această dimineaţă de 9 martie, fraţii gemeni Vasile şi Maria Dan, pentru primul lor vot, Suba Erika şi Kazsbo Eva de la I.P.M.S., Bereczki Viorica, de 18 ani, cu bunica ei în vîrstă de 75 ani, precum şi alţi cetăţeni, tineri şi vîrstnici, bărbaţi şi femei. In numai două ore, mai bine de trei sferturi din numărul celor înscrişi în listele de alegători au introdus buletinele de vot în urne, la cele 15 secţii de votare din oraş. Locuitorii oraşului cunosc nu numai înfăptuirile de pînă acum, ci şi minunatele perspective de viitor. In perioada 1981—1985, puterea economică a oraşului lor urmează să se dubleze, volumul producţiei globale ajungînd în 1985 la peste 5 miliarde lei, fondul locativ va spori, începînd de acum şi pînă la sfîrşitul viitorului cincinal, cu circa 3.000 de apartamente, se vor extinde reţelele de apă potabilă, canalizare şi de străzi modernizate, se vor da în folosinţă 36 noi săli de clasă, laboratoare, ateliere şcolare, cantine, internate etc. Pentru toate acestea, cetăţenii din Reghin, într-o atmosferă de vibrantă însufleţire, au votat din toată inima candidaţii Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste? P. POPŞDR în faţa urnelor, la Reghin. Un valoros bilanţ în producţie Conştiinţa încrederii în viitor Cele 14 milioane de lei producţie globală obţinute peste plan de la începutul anului şi pînă la 9 martie de către industria oraşului Tîrnăveni, constituie expresia adeziunii oamenilor muncii de pe meleagurile Tîrnavei Mici la măreţul program al partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. La secţia de votare nr. 108 întîlnim în fruntea cardidarilor pe maiştrii Dumitru Muntean şi László Gheorghe. Sunt veniţi din schimbul de noapte, iar satisfacţia lor e dublă. Ei raportează că în schimbul premergător ore 1 6 al zilei de 9 martie au dat peste plan 25 tone carbid de cea mai bună calitate. Tot aici a venit să voteze, împreună cu schimbul său şi ministrul Aurel Chinciuşan de la instalaţia nr. 1 de bicromat, al cărui colectiv a realizat peste prevederi 2.000 tone bicromat de sodiu. La secţia de votare nr. 116 îşi fac prezenţa, în număr mare, sticlarii întreprinderii de geamuri Tîrnăveni. Ei raportează că pînă la 9 martie au produs peste plan 93.000 mp bază geam tras, 2.075.000 buc. butelii, 92.000 mp geam laminat şi profilat. Votul lor constituie un nou angajament de a-şi spori contribuţia la realizările întreprinderii. Cu frumoase buchete ale succesului în muncă se prezintă la vot şi oamenii muncii de la Fabrica de cărămizi şi ţigle „Hercules“ care au produs suplimentar In primele două luni ale anului 530.000 buc. cărămizi, 50.000 buc. ţigle şi coame, cei de la cooperativa „Tehnolemn“ care, printre alte realizări se mîndresc cu livrarea peste plan la export a zeci de garnituri de mobilă In valoare de 164.000 lei valută. La secţia de votare nr. 115 din cartierul „1 Decembrie 1918“ construit de actualul cincinal, întilnim pe faţa urnelor grupuri de Jai Hifti. Dintre acestea desprindem cîteva nume: Vasile Bîrsan, Ioan Pop, Pataki Samuilă, Vasile Cîndea şi Vereş Ioan. „Votul nostru — spun ei — ca şi al celorlalţi cetăţeni ai oraşului, ai întregii ţări, constituie o nouă investiţie de încredere pe care o acordăm şi cu acest prilej partidului comunist, arhitectul înţelept al societăţii socialiste, care, avînd în fruntea sa pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, constituie garanţia de granit a înaintării patriei noastre, liberă şi independentă, spre noi culmi ale progresului şi civilizaţiei“. I. CISMAŞ Răstoliţa. Cei aproape 1.200 de cetăţeni înscrişi în listele de alegători s-au prezentat cu toţii la urne în primele două ore ale dimineţii. Alături de ei au votat şi peste 50 de alegători din alte localităţi, pe bază de adeverinţe. La secţia de votare de la reşedinţa de comună, primul care a votat a fost Mihai Movilă, în vîrstă de 96 ani, urmat de cei 10 copii, nepoţi şi strănepoţi. La ora 8 nu mai era în comună nici un cetăţean înscris în listele de alegători care să nu-şi fi exercitat dreptul de vot. Localitatea Luduş a fost în sărbătoare. încă de la primele ore ale dimineţii, secţiile de votare au cunoscut o mare afluenţă de oameni, aşa încît în jurul orei 10,30, 97 la sută din totalul celor care trebuiau să voteze, îşi exercitaseră acest drept. Am stat de vorbă, la toate secţiile de votare, cu oameni de diferite vîrste, de diferite profesii şi toţi ne-au vorbit cu mare încredere despre Viitorul oraşului lor, despre visurile lor, ne-au împărtăşit impresii şi şi-au manifestat hotărîrea de a face totul pentru ca obiectivele acestui cincinal care ne aşteaptă să fie realizate exemplar. Ceea ce mi s-a părut demn de reţinut din aceste discuţii, a fost conştiinţa că ştim de unde am plecat, ştim ceea ce putem, ştim ceea ce vom deveni în această strădanie a noastră pentru construirea unei societăţi mai drepte, mai bune, mai umane. Conştiinţa devenirii, a împlinirilor materiale şi spirituale este caracteristică tuturor vârstelor. Iată ce a afirmat eleva Monica Popa, aflată pentru prima dată în faţa urnei: „Votul meu de azi îl consider primul examen al maturităţii, şi-l acord candidaţilor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, cu conştiinţa că avem şi mai mari datorii de a învăţa, de a ne pregăti continuu pentru ca strădaniile părinţilor noştri să fie îmbogăţite, să le adăugăm, noi, alte şi mai mari“. Primul cetăţean care a votat în oraşul Luduş a fost Silvia Rotar, în vîrstă de 84 de ani. Această femeie s-a prezentat la secţia de votare la ora 5,30. Ea a declarat: „Mulţumesc pentru viaţa frumoasă fără de griji pe care ne-o asigură statul şi partidul nostru, astăzi. Mulţumesc tovarăşului Nicolae Ceauşescu, preşedintele ţării noastre, pentru grija statornică ce o are faţă de toţi oamenii, de orice vîrstă“. M. BOCAI Secvenţă de la spectacolul artistic de la Bistra Mureşului. La o secţie de votare din Miercurea Nirajului. Frumoase costume naţionale au fost purtate în ziua alegerilor. Iernut. Intr-una din sălile căminului cultural împodobită sărbătoreşte cu frumoase covoare ţesute de femeile Iernutului, aici în secţia de votare nr. 271, cinstea de a introduce primul în urnă buletinele de vot a revenit primarului comunei, tovarăşul Vasile Cornea. Vădit emoţionaţi, acordînd votul lor pentru viitorul luminos al patriei, pentru bunăstarea materială şi spirituală a întregului popor, au urmat apoi cei mai vîrstnici locuitori ai comunei, cetăţenii Mihăilă Gurghian de 81 de ani şi Hamar Denes de 86 de ani. Purtînd tinereţea în gînduri şi-n gest, un grup de elevi ai Liceului energetic din localitate s-au prezentat pentru prima dată în faţa urnelor. A urmat un grup de 50 de tovarăşi din schimbul I de la Termocentrala Iernut. Sărbătoreşte, cu demnitatea adevăraţilor stăpîni a tot ceea ce făurim cu braţele şi cu mintea noastră, stăpîni ai bogăţiilor ţării, proprietari, producători şi beneficiari ai roadelor muncii lor, cetăţenii comunei au continuat apoi să voteze pentru victoria în alegeri a Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. D. MUREŞAN Sărmaşu. La cele 7 secţii de votare împodobite cu cele mai alese covoare, adevărate expoziţii de artă populară, sărmăşenii s-au prezentat masiv la vot încă din primele ore ale dimineţii. Majoritatea lucrătorilor de la sondele de foraj şi extracţie gaz metan Sărmăşel-Gară sau a zootehniştilor din Sărmaşu s-au prezentat la urne în grupuri mari. Printre cei 40 de zootehnişti se aflau Ileana Greblă, Buti Petru, Mihai Botoşan, Györfi Ludovic şi alţii. Alături de tinerii care au votat pentru prima dată, de oamenii cu cele mai diverse profesii din această mare comună, au ţinut să-şi exprime votul şi bătrînii trecuţi de peste 85 de ani: Gavrilă Moancă, Grigore Gherman, Soos Adalbert şi alţii. La secţia de votare din Sărmăşel-Gară, discutăm cu Maria şi Andrei Balaş, familie cu 6 copii, care în cuvinte simple ne-au vorbit despre viaţa fericită pe care o duc, fapt pentru care şi-au dat votul pentru pace, fericire, pentru cei mai buni fii ai ţării, candidaţii Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Pe tot parcursul zilei alegătorii din cele 7 secţii şi 21 circumscripţii de votare au asistat la programe artistice prezentate de formaţiile culturale din comună, REMUS CÂMPEAN Band. La cele şapte secţii de votare, împodobite care mai de care mai frumos, sute şi sute de cetăţeni au ţinut să-şi dea votul lor din primele ore ale dimineţii candidaţiilor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, pentru înflorirea continuă a patriei noastre socialiste, pentru bunăstarea întregului popor. Din cei 5.143 de alegători din Band, din care circa 380 au votat pentru prima dată, pînă la ora 12 se prezentaseră la urne peste 95 la sută. Primii care au încheiat votarea, la ora 8, au fost locuitorii din Ţiptelnie, urmaţi apoi de cei din Valea Rece, Mărăşeşti, Oroi şi Fînaţe. Am fost şi în mijlocul alegătorilor din Finaţe, cei care au lansat chemarea la întrecere pentru cel mai frumos sediu de votare. Secţia de votare de aici a fost deosebit de frumos gătită pentru acest măreţ eveniment, cu covoare, ţesături, feţe de pernă, ştergare, cusături şi alte obiecte de artă de valoare. La împodobirea ei au contribuit toţi locuitorii satului iar la aranjarea şi ornarea sălii o contribuţie deosebită au avut cadrele didactice şi alte cîteva femei din localitate îndrumate de Ana Oltean. V. OR. A