Szabad Föld, 2014. január-június (70. évfolyam, 1-26. szám)

2014-05-09 / 19. szám

A vidék családi hetilapja ♦ 2014. május 9. Fesztivál­ózó Nőuralom a lóerők felett ILYEN AZ, HA EGY SZERKESZTŐSÉG ROSSZUL FELSZERELT! A miénkben például nincs egyetlen motoros csaj sem! E hibát egészen eddig ugyan sikeresen próbáltuk palástolni, de most, hogy az interneten szerveződő csajokamotoron.hu csapata megünnepelni indult a 8. Nemzetközi Női Motoros Napot, valakit mégiscsak ki kellett nevezzünk női motorosnak! Férfiúi gőgömet feledve pattantam hát nyeregbe. M­íg a tett színhelyére értem, leginkább azon morogtam, hogy ez a fránya emancipáció még a végén újabb fogalommal is meg­örvendeztet bennünket. Mert eddig volt ugyebár a hátsó ülésen kupor­gó nőnemű benzintyúk, most a csajok képesek lesznek kitalálni a hímivarú benzinkakast? És akkor abba már bele se merek gondolni, hogy míg egy valamirevaló moto­rostalálkozón, motorshow-n vagy bemutatón eddig lengén öltözött csajok libbentek a kétkerekűek körül, most akkor jönnek majd a tangás férfiak? De hagyjuk ezeket a rémképeket, próbáljunk elvegyülni a csajok­­a motoron mintegy harmincfős csa­patában. Ami azt illeti, a motorom­nak könnyen sikerült. Bár az enyém egy 1500 köbcentis, igazi macsós darab, de a lányok se robogóval érkeztek. Dübörög itt minden: ko­moly Hondák, Kawasakik, Suzukik, egy olasz extraklasszis Ducati, ha jól látom, egy Harley rossz fiú, vagyis egy Bad Boy is indulásra készen ágaskodik. Férfiúi mivoltom sem okozott igazi szenzációt; vol­tak itt egyéb urak is: kísérők, fér­jek, társak, nő és házigazdáink, a rendőrmotorosok. Merthogy a tett föntebb említett színhelye valahol a Kamaraerdő te­tején, a régi balatoni műút mellett lévő tanpálya, a könnyen megje­gyezhető nevű Országos Rendőr-fő­kapitányság Rendészeti Szervek Ki­képző Központja. Idejárnak a jó fiúk lövöldözni, és ha megunták a pufog­­tatást, hát lehet izgulni a jogsiért. Merthogy az sem kevés idő, míg valaki egyáltalán motoros rendőr lehet, de hogy maradjon is, tudását évente újabb és újabb vizsgán bizo­nyítania kell. Nem véletlen, hogy a ’60-as évek óta a motoros rendőrök Európa-bajnokságán mindig a ma­gyarok győznek. És aki őket tanítja, vizsgáztatja - ahogy errefelé mond­ják, a szakirányító -: Fiedor Ferenc főtörzszászlós. Remélem, nem bán­­tódik meg, ha azt mondom: nagy arc! Óriási duma, némi csibészséggel vegyes hatalmas rutin. És hogy üli a motort! Hát, kedves motoros férfi­társak, szerényebben, sokkal szeré­nyebben. Van mire... Na, de mi történik a csajokkal? A női motorosnap három program­ból állt össze. Egy alapos gyakor­lás, utána egy vörösboros mar­­hapofapörkölt elfogyasztása, majd rendőri kíséret mellett egy rövidke száguldás a Velencei-tóhoz. Vegyük akkor a legkönnyebb­nek tűnő programot, a marhapofa elfogyasztását. A bográcsnál ter­mészetesen egy motoros csaj, Péter Anna áll, aki nemcsak motoros - egy mérhetetlenül vagány, csupa izom Ducati Monster szarvát teker­geti hanem ráadásul kolléga is: az Origó hírportálban olvashatók gasztronómiai eszmefuttatásai a sokat mondó Malackaraj címmel. Hát akkor készítsünk rövidke inter­jút egy újságíróval. - Motorozik? - Mint látja, főzök. - Hogyan készül a vörösboros marhapofa? - Vörösborból és marhapofából... - Van különbség motoros nők és motoros férfiak között? - Nem függ a szexustól, ez ka­rakter kérdése. Vannak, akik moto­roznak, mások meg horgásznak... Közben a pályán megkezdő­dött a bemelegítés. Elöl Fiedor fő­törzszászlós nyomja a rendőrségi BMW-vel, mögötte­­ már bocs’ -Néhányan a motorosnap hősei közül. Lent Babarczy Brigitta, utasa pedig Barta Kriszta. Még lejjebb Fiedor főtörzszászlós, aki ezúttal segéderőként működik, libasorban a csajok. Egy kör gyor­san, egy másik lassan. (Civileknek mondom: csigatempóban baromi nehéz egyensúlyban tartani a két­­három mázsás vasakat.) Egy kör fél kézzel, egy állva, egy fél térden, egy két térden, aztán úgy, ahogy a hölgyek régen a lovon ültek, vagy­is mindkét láb az egyik oldalra lóg, aztán meg úgy, hogy a motor bal oldalán a jobb lábbal állnak, s a szabadon lévő bal lábukkal kalim­pálnak. És mindez még csak a be­melegítés! - Mi a céljuk ezeknek a gyakor­latoknak? Hogy uralják a motort? - Ha uralni akarják, az a lehetsé­ges hibák közül az egyik legna­gyobb. Ugyanis a motort nem lehet uralni, mert sokkal erősebb nálunk. Vezetni kell megtanulni, ennyi az egész - mondja a szakirány. - És a további hibák? - Mind az ezret nem sorolom. De van a görcsösség, a gázkar rán­­gatása, valamint nem hiszik el, hogy a motor mindig oda megy, ahová nézünk. Ha a járdaszegélyt vizslatjuk, akkor annak, ha az előt­tünk haladó kamion féklámpáját, akkor meg abba ütközünk... Aztán jöttek a bójakerülgetések, az emelkedőn indulás és az egyéb rafináltságok. A csajok derekasan helytálltak. Délután pedig megta­pasztalhatták, milyen az, amikor rendőri felvezetéssel lehet szágul­dani az autópályán. Visszafelé már nem a rendőrök, hanem a zuhogó eső szegődött melléjük. Nem iga­zán ideális motoros idő, de ez is felér egy tanfolyammal. Uraim! A csajok már a garázs­ban vannak... Szűcs Gábor HERNÁD GÉZA FELVÉTELEI ,ATÉKONY­gyfokos Hirdetés Gyakoribb öröms?m Javul a nemi szervek vérellátása - Fokozódik a­­ szexuális aktívig? Hatékony vágyfokozó férfiaknak és nőknek Egészségpénztárban elszámolható! Cefagil tbl. 100x Homeopátiás gyógyszer. Hatóanyag: Turnéra diffusa A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

Next