Szeged és Vidéke, 1913. január (12. évfolyam, 1-25. szám)

1913-01-04 / 3. szám

Mag­deburgi-Buck Magyarorszé­g­i Képviseletet Budapest, V.» Báthory-utcza 18 Szabad, itíbhevitett göztk LOROMOBIL.OR ^olf eredeti szerkezete 100 800 lóerőig Bérmelx gyártelep legelőnyösebb üzemgépe KÖZGAZDASA(I. )( A piaci árak. Január 4-én a vásárbiztosi hivatal a szerdai heti­piac forgalmá­ról ezt a kimutatást közli: Hizott liba 7'00—12'00, sovány liba 5 00—6 50, hizott kacsa 4'50—6 00, sovány kacsa 2 50—3 50, csirke 120— 2 00, tyuk 2 30—3 00, pulyka 5 50—8 50 korona darabonkint. Káposzta szára 6­00—0900 korona. Krumpli 008— O'IO, g­yökér 010—014, sárgarépa 0­10—014, torma 0 60-0 70, fok­­hagg­yma 0'20—0­28, vöröshagyma 0­08—O'IO Marhahús, sütni való 1‘80— 1'90, levesnek 1'64—1'70, paprikásnak 160—1‘70, borjúhús, eleje 2­00—2­20, hátulja 2­40—2­60, sertéshús 1­66—1­90 zsir 1‘76—186, juhhus 110—120 ko­rona kilónkint. Tej 018—0­24 korona literje. Tojás 0­09—0 10 korona dara­bonkint Kenyér, fehér 028—^^032, barna 024—026 korona kilónkint. Disznó élősúlyban I. rendű ITO, II. rendű 1‘06 korona kilónkint )( Széna, szalma, takarmány. Fuchs József budapesti kereskedő jelentése január 3-ról: A hetivásáron széna és szalmában mérsékelt behozatal és jó kereslet volt. Eladatott: közép­minőségű jobb és elsőrendű széna 360—450-ig, muhar 500-ig, ólom­szalma 1'60—2­00, zsupszalma 2­00— 2'40-ig, szecska 3'00-ig per 50 kiló fuvaronkint házhoz szállítva. Préselt széna 3 80—4'50, préselt szalma 160— 2­00 50 kilónkint a józsefvárosi pálya­udvaron. Gabonaneműek: zab 10’80 — 1100, tengeri 9­00, rozs 9’75, árpa 9 50 50 kilónkint. SZEGED ÉS VIDÉKE, 1913 január 4 VÁROSI SZÍNHÁZ. Szombaton, Január 4-én , TAVASZ. Operette 3 felvonásban. írták Lindau és Wilhelm. Zenéjét irta Strausz J. Csapó Gusztáv dr. . . Solymosi Margit, neje .... Nagy Aranka Hollós Jeromos . . . Heltai Jenő Cecilia, Hollós neje , Miklósi Ernő............................Lebeda Berta............................Kállai Margit Szalóky báró .... Virág­háti A bárónő...................Antal Erzsi Gál Feri, irodavezető : Oláh Gyula MAGY. KIR. ÁLLAMVASUTAK IGAZGATÓSÁGÁTÓL, BUDAPEST, 364057/1912. Alb. szára. 4196 Hirdetmény. Vasúti alkalmazottak családtagjai, valamint vasúti nyugdíjasok és ezek családtagjai ré­szére uj arcképes igazolványok kiadása. A magy. kir. államvasutak igazgatóságától vett közlés szerint a vasúti alkalmazottak nejei és gyermekei, továbbá a vasúti nyugdíjasok és ezek nejei és gyermekei által használt vörös színű arcképes igazol­ványok helyébe 1913 január hó 1-től kezdődőleg új igazolványok adat­nak ki. Minthogy azonban az idő rövidsége folytán az uj igazolványok kiálltása az 1912-ik év folyamán már meg nem történhetik, az 1912-ik évre kiállított vagy érvényesített hasonló igazolványok, minden külön érvényesítés nélkül 1913. évi március hó 31-ig használhatók. Az uj igazolvány kiállítását kezelési illeték fejében igazolványon­ként egy korona értékű magy. kar postai értékjegynek és új arckép­nek beküldésével 1913. év március hó végéig kell kérni, mert ezen az időponton túl a régi igazolványok még abban az esetben sem hasz­nálhatók, ha azok az 1913. évre érvényesítve is vannak. A nyugdíjasoknak saját maguk és családtagjaik részére az iga­zolvány kiállítását attól a hivataltól kell kérni, ahol nyugdijuk folyó­­sittatik. A magyar vasutakra kiadott kék szinű arcképes igazolványok továbbra is használatban maradnak s igy azokat az 1913. évre lehe­tőleg 1912. év végéig érvényesíttetni kell. Budapest, 1912. évi december hó 19-én. Az általános igazgatási főosztály: Dr. KISS,­­ udvari tanácsos, igazgatóhelyettes. TŐZSDE.Január 4. .: Szombat. .: Budapesti értéktőzsde: Értékpapír megnevezése Mai Árfolyam1 felöld napi ár­folyam 4®/p-ok Mítgyai- Koron­ajáradék kötvény....................... 84 65 84,90 Magyar Hotel-rófit.végig................................................... 803 50 804­— Osztrák Ilitei-részvén­y .... .... 619­— 620 — Pesti Magyar Keresketkláni Bank részvény . . 3710 — 3715­— Líjszámitolóbank n.özvény . . ................................ 519 — 518 — Magyar Bank és Kereskedelmi r.­t. részvény 551­— 552 — Balgótor­án­i k­azánbánya részvény............................ 749 — 754— Rimasaurányi vasmű részvény........................ 719 — 723 — Budapesti Közúti Vasut részvény........................... 679­— 683 50 •3aö­ttpööfi Villamos Vár­osi Vasút rés­zvivny . 371 — 374 — M­agyar jelzálog részvény............................ 1430 — 431-­, Atlantikai tengerh. részvény.....................................1­340 — 341-­ VASÚTI MENETREND Érvényes 1912 október 1-jel. A Szeged állomáseit. Icdatás: Budapest felé. K. exp. 3 ^ éjjel. Sz. v. 1 tó éjjel. Qy. v. 6 “ reggel. Sz. v. 4 éjjel. Gy. V. 9 54 d. e. Sz. v. 8 46 reggel. T. V. sz. sz. 211 d. u. Gy. v. 3­0 d. u. Sz. V. 11® d. u. Sz. V. 515 d. u. Temesvár felé. Sz. v. 9 d. e. Gy. v. 1 41 d. u. Sz. V. 2 55 d. u. T. v. sz. sz. 11® d. u. (Nagykikindáig.) Sz. v. 5 40 d. u. Gy. V. 6 14 este. T. v. 21® éjjel. Sz. v. 4 15 éjjel. K. expr. 2 46 éjjel. Nagy-Becskerek—Károlyháza felé: Sz.v. 165 éjjel. Sz. V. 4 51 éjjel. Motor 9 5® reggel. Sz. V. 11 50 d. e. Sz. V. 2 d. u. Sz. v. 0 22 este Arad felé . Sz. v. 2 56 éjjel. Motor 5 43 reggel. M. v. 10 ^9 d. e. Gy. m. 12­­5 d. u. Sz. V. .3 32 d. u. Motor 4 o® d. u. (Mező­hegyesig.) Gy. m. 6 ®® este. M. v. 7 ^8 este (Makóig). Érkezés: Budapest felől. Sz. v. 13 ®® délben. Gy. V. 11­­5 d. e. Sz. V. 2 1® d. u. Sz. v. 71® este. Gy. v. 6 ®® este. Sz. v. 10 este. Sz. V. 114 éjjel. Gy. v. 1­­5 éjjel. Sz. v. 7 reggel (Kecskemétről). K. expr. 2 4® éjjel, Temesvár felől. K. expr. 3 ^® éjjel. Sz. V. 12­5’ éjjel Gy. v. 9­48 d. e. Sz. v. 7 ®® reggel. Gy. v. 3 ®5 d. u. Sz. v. 12 3® d. u. Sz. V. 4 57 d. u. Sz. V. 7 48 este. Nagy-Becskerek-Károlyháza felöl: Sz. v. 7 3® reggel. Sz. v. 9 41 délelőtt. Sz. v. 12 ®® délben. Sz. v. 1 ®4 d. u. (Csókáról). Sz. v. 2 54 d. u. Sz. V. 5 57 d. u. Sz. v. 12 ®4 éjjel. Arad felöl: Gy. m. 9 ®4 d. e. Sz. v. 11 ®7 d. e. Motor 14® d. u. Motor 3 51 d. u. Gy. m. 2 42 d. u. M. v. 6 82 este. Sz. v. 9 81 este. M. v. 5 21 éjjel (Makóról). M. v. 7 53 reggel (Mezőhegyesről). 1í Szeged-Rókus álomáson, Indulás: Nagyvárad felé. V. v 8®® este (Békés­csabáig). Sz. V. 3 3® éjjel. M. V. 6 55 este (H.-M.-Vásárhelyig). Sz. v. 10 50 d. e. Sz. V. 2 44 d. u. M. V. 8 5® d. u. (Gyuláig). Szabadka felé: Sz. v. 2 58 éjjel. Sz. v. 8 14 reggel. Sz. v. 11 *» d. e. Sz. v. 3 1* d. 11. Sz. V. 4 40 d. u. T. v. sz. sz. 6 5® este. Sz. V. 10 *­ éjjel. Sz. v. 6 1» reggel. Horgos és Zenta felé. Sz. v. 4®® éjjel. V. v. 12® d. u. Szeged-Rókus illomásról Gombosra ér­kezik : Sz. V. 7 5® reggel. Sz. v. 1 ®® d. u. Sz. v. 422 d. u. Gy. V. 8®8 este. Sz. v. 2 4» éjjel. Cimbosről indul Bosznabródba: Sz. v. 2®i éjjel. Sz. V. 810 reggel. Sz. v. 11» d. u. Sz. V. 4 87 d. u. Gy. v. 8 ®» este. Bosznabródba érkezik: Sz. v. 2 »® d. u. Sz. V. 6 5® este. Sz. v. 8 55 este. Gy. v. 10 45 este. Sz. v. 4 n reggel. Sz. v. 6 25 reggel. Bosznabrédből indul Gombos felé. Sz. v. 9 ®® este. Sz. v. 11 4® este. Gy. v. 5­­6 reg­gel. Sz. V. 7 85 reggel. Sz. v. 9 81 d. e. Sz. v. 11® d. u. Bosznabrédból Gombosra érkezik: Sz. v. 12­­8 éjjel. Gy. v. 8®8 reggel. Sz. v. 10 ** d. e. Sz. V. 315 d. u. Sz. v. 7 25 este. Érkezés Kilagyvárad felöl. Sz. v. 10 45 d. e. V. 1 i. 74® reggel, csak Békéscsabáról. Sz. v. 4 22 d. u. Sz. V. 11 mi este. Sz. v. 9 4® este. Motor 2 43 d. u. M. v. 5 3® éjjel (Hódmező­vásárhelyről). Zenta—Horgos felöl: V. v. 8 5s reggel. Sz. V. 6®5 d. u. Gombos felől Szeged-Rókus állomásra érkezik. Sz. v. 7 25 reggel. Sz. v. 10­48 g. o. Sz. V. 2­8» d. u. Sz. V. 758 este. Sz. v. 12®» d. u. Sz. V. 1213 éjjel. Sz. v. 3­55 éjjel. Sz v. 512 délután. Közvetlen kocsik közlekednek. Budapest nyugati p. u. — Orsova között. I. II. osztály. Budapestről ind. 101® éjjel. Budapest nyugati p. u. — Pancsova között (Szeged—Karlova—Nagybecskereken át), I. n. oszt. Budapestről ind. 101® éjjel. Fan­csóváról ind. 3®i d. u. Szeged-Békéscsaba között, I.m. osztály. Szegedről ind. 61® este, Békéscsabáról ind. 434 reggel. Rövidítétek magyarázata. A nagyobb szám az órát, a kisebb szám­ a percet jelenti. — Sz.v.­­ szem­ély­­vonat, Gy. v. = gyorsvonat, M. V. = motor­vonat, V. V. = vegyesvonat, K. expr. = keleti expreen d*­e. = délelőtt d n. = délután.

Next