Szeged és Vidéke, 1913. január (12. évfolyam, 1-25. szám)
1913-01-04 / 3. szám
Magdeburgi-Buck Magyarorszégi Képviseletet Budapest, V.» Báthory-utcza 18 Szabad, itíbhevitett göztk LOROMOBIL.OR ^olf eredeti szerkezete 100 800 lóerőig Bérmelx gyártelep legelőnyösebb üzemgépe KÖZGAZDASA(I. )( A piaci árak. Január 4-én a vásárbiztosi hivatal a szerdai hetipiac forgalmáról ezt a kimutatást közli: Hizott liba 7'00—12'00, sovány liba 5 00—6 50, hizott kacsa 4'50—6 00, sovány kacsa 2 50—3 50, csirke 120— 2 00, tyuk 2 30—3 00, pulyka 5 50—8 50 korona darabonkint. Káposzta szára 600—0900 korona. Krumpli 008— O'IO, gyökér 010—014, sárgarépa 010—014, torma 0 60-0 70, fokhaggyma 0'20—028, vöröshagyma 008—O'IO Marhahús, sütni való 1‘80— 1'90, levesnek 1'64—1'70, paprikásnak 160—1‘70, borjúhús, eleje 200—220, hátulja 240—260, sertéshús 166—190 zsir 1‘76—186, juhhus 110—120 korona kilónkint. Tej 018—024 korona literje. Tojás 009—0 10 korona darabonkint Kenyér, fehér 028—^^032, barna 024—026 korona kilónkint. Disznó élősúlyban I. rendű ITO, II. rendű 1‘06 korona kilónkint )( Széna, szalma, takarmány. Fuchs József budapesti kereskedő jelentése január 3-ról: A hetivásáron széna és szalmában mérsékelt behozatal és jó kereslet volt. Eladatott: középminőségű jobb és elsőrendű széna 360—450-ig, muhar 500-ig, ólomszalma 1'60—200, zsupszalma 200— 2'40-ig, szecska 3'00-ig per 50 kiló fuvaronkint házhoz szállítva. Préselt széna 3 80—4'50, préselt szalma 160— 200 50 kilónkint a józsefvárosi pályaudvaron. Gabonaneműek: zab 10’80 — 1100, tengeri 900, rozs 9’75, árpa 9 50 50 kilónkint. SZEGED ÉS VIDÉKE, 1913 január 4 VÁROSI SZÍNHÁZ. Szombaton, Január 4-én , TAVASZ. Operette 3 felvonásban. írták Lindau és Wilhelm. Zenéjét irta Strausz J. Csapó Gusztáv dr. . . Solymosi Margit, neje .... Nagy Aranka Hollós Jeromos . . . Heltai Jenő Cecilia, Hollós neje , Miklósi Ernő............................Lebeda Berta............................Kállai Margit Szalóky báró .... Virágháti A bárónő...................Antal Erzsi Gál Feri, irodavezető : Oláh Gyula MAGY. KIR. ÁLLAMVASUTAK IGAZGATÓSÁGÁTÓL, BUDAPEST, 364057/1912. Alb. szára. 4196 Hirdetmény. Vasúti alkalmazottak családtagjai, valamint vasúti nyugdíjasok és ezek családtagjai részére uj arcképes igazolványok kiadása. A magy. kir. államvasutak igazgatóságától vett közlés szerint a vasúti alkalmazottak nejei és gyermekei, továbbá a vasúti nyugdíjasok és ezek nejei és gyermekei által használt vörös színű arcképes igazolványok helyébe 1913 január hó 1-től kezdődőleg új igazolványok adatnak ki. Minthogy azonban az idő rövidsége folytán az uj igazolványok kiálltása az 1912-ik év folyamán már meg nem történhetik, az 1912-ik évre kiállított vagy érvényesített hasonló igazolványok, minden külön érvényesítés nélkül 1913. évi március hó 31-ig használhatók. Az uj igazolvány kiállítását kezelési illeték fejében igazolványonként egy korona értékű magy. kar postai értékjegynek és új arcképnek beküldésével 1913. év március hó végéig kell kérni, mert ezen az időponton túl a régi igazolványok még abban az esetben sem használhatók, ha azok az 1913. évre érvényesítve is vannak. A nyugdíjasoknak saját maguk és családtagjaik részére az igazolvány kiállítását attól a hivataltól kell kérni, ahol nyugdijuk folyósittatik. A magyar vasutakra kiadott kék szinű arcképes igazolványok továbbra is használatban maradnak s igy azokat az 1913. évre lehetőleg 1912. év végéig érvényesíttetni kell. Budapest, 1912. évi december hó 19-én. Az általános igazgatási főosztály: Dr. KISS, udvari tanácsos, igazgatóhelyettes. TŐZSDE.Január 4. .: Szombat. .: Budapesti értéktőzsde: Értékpapír megnevezése Mai Árfolyam1 felöld napi árfolyam 4®/p-ok Mítgyai- Koronajáradék kötvény....................... 84 65 84,90 Magyar Hotel-rófit.végig................................................... 803 50 804— Osztrák Ilitei-részvény .... .... 619— 620 — Pesti Magyar Keresketkláni Bank részvény . . 3710 — 3715— Líjszámitolóbank n.özvény . . ................................ 519 — 518 — Magyar Bank és Kereskedelmi r.t. részvény 551— 552 — Balgótoráni kazánbánya részvény............................ 749 — 754— Rimasaurányi vasmű részvény........................ 719 — 723 — Budapesti Közúti Vasut részvény........................... 679— 683 50 •3aöttpööfi Villamos Városi Vasút részvivny . 371 — 374 — Magyar jelzálog részvény............................ 1430 — 431-, Atlantikai tengerh. részvény.....................................1340 — 341- VASÚTI MENETREND Érvényes 1912 október 1-jel. A Szeged állomáseit. Icdatás: Budapest felé. K. exp. 3 ^ éjjel. Sz. v. 1 tó éjjel. Qy. v. 6 “ reggel. Sz. v. 4 éjjel. Gy. V. 9 54 d. e. Sz. v. 8 46 reggel. T. V. sz. sz. 211 d. u. Gy. v. 30 d. u. Sz. V. 11® d. u. Sz. V. 515 d. u. Temesvár felé. Sz. v. 9 d. e. Gy. v. 1 41 d. u. Sz. V. 2 55 d. u. T. v. sz. sz. 11® d. u. (Nagykikindáig.) Sz. v. 5 40 d. u. Gy. V. 6 14 este. T. v. 21® éjjel. Sz. v. 4 15 éjjel. K. expr. 2 46 éjjel. Nagy-Becskerek—Károlyháza felé: Sz.v. 165 éjjel. Sz. V. 4 51 éjjel. Motor 9 5® reggel. Sz. V. 11 50 d. e. Sz. V. 2 d. u. Sz. v. 0 22 este Arad felé . Sz. v. 2 56 éjjel. Motor 5 43 reggel. M. v. 10 ^9 d. e. Gy. m. 125 d. u. Sz. V. .3 32 d. u. Motor 4 o® d. u. (Mezőhegyesig.) Gy. m. 6 ®® este. M. v. 7 ^8 este (Makóig). Érkezés: Budapest felől. Sz. v. 13 ®® délben. Gy. V. 115 d. e. Sz. V. 2 1® d. u. Sz. v. 71® este. Gy. v. 6 ®® este. Sz. v. 10 este. Sz. V. 114 éjjel. Gy. v. 15 éjjel. Sz. v. 7 reggel (Kecskemétről). K. expr. 2 4® éjjel, Temesvár felől. K. expr. 3 ^® éjjel. Sz. V. 125’ éjjel Gy. v. 948 d. e. Sz. v. 7 ®® reggel. Gy. v. 3 ®5 d. u. Sz. v. 12 3® d. u. Sz. V. 4 57 d. u. Sz. V. 7 48 este. Nagy-Becskerek-Károlyháza felöl: Sz. v. 7 3® reggel. Sz. v. 9 41 délelőtt. Sz. v. 12 ®® délben. Sz. v. 1 ®4 d. u. (Csókáról). Sz. v. 2 54 d. u. Sz. V. 5 57 d. u. Sz. v. 12 ®4 éjjel. Arad felöl: Gy. m. 9 ®4 d. e. Sz. v. 11 ®7 d. e. Motor 14® d. u. Motor 3 51 d. u. Gy. m. 2 42 d. u. M. v. 6 82 este. Sz. v. 9 81 este. M. v. 5 21 éjjel (Makóról). M. v. 7 53 reggel (Mezőhegyesről). 1í Szeged-Rókus álomáson, Indulás: Nagyvárad felé. V. v 8®® este (Békéscsabáig). Sz. V. 3 3® éjjel. M. V. 6 55 este (H.-M.-Vásárhelyig). Sz. v. 10 50 d. e. Sz. V. 2 44 d. u. M. V. 8 5® d. u. (Gyuláig). Szabadka felé: Sz. v. 2 58 éjjel. Sz. v. 8 14 reggel. Sz. v. 11 *» d. e. Sz. v. 3 1* d. 11. Sz. V. 4 40 d. u. T. v. sz. sz. 6 5® este. Sz. V. 10 * éjjel. Sz. v. 6 1» reggel. Horgos és Zenta felé. Sz. v. 4®® éjjel. V. v. 12® d. u. Szeged-Rókus illomásról Gombosra érkezik : Sz. V. 7 5® reggel. Sz. v. 1 ®® d. u. Sz. v. 422 d. u. Gy. V. 8®8 este. Sz. v. 2 4» éjjel. Cimbosről indul Bosznabródba: Sz. v. 2®i éjjel. Sz. V. 810 reggel. Sz. v. 11» d. u. Sz. V. 4 87 d. u. Gy. v. 8 ®» este. Bosznabródba érkezik: Sz. v. 2 »® d. u. Sz. V. 6 5® este. Sz. v. 8 55 este. Gy. v. 10 45 este. Sz. v. 4 n reggel. Sz. v. 6 25 reggel. Bosznabrédből indul Gombos felé. Sz. v. 9 ®® este. Sz. v. 11 4® este. Gy. v. 56 reggel. Sz. V. 7 85 reggel. Sz. v. 9 81 d. e. Sz. v. 11® d. u. Bosznabrédból Gombosra érkezik: Sz. v. 128 éjjel. Gy. v. 8®8 reggel. Sz. v. 10 ** d. e. Sz. V. 315 d. u. Sz. v. 7 25 este. Érkezés Kilagyvárad felöl. Sz. v. 10 45 d. e. V. 1 i. 74® reggel, csak Békéscsabáról. Sz. v. 4 22 d. u. Sz. V. 11 mi este. Sz. v. 9 4® este. Motor 2 43 d. u. M. v. 5 3® éjjel (Hódmezővásárhelyről). Zenta—Horgos felöl: V. v. 8 5s reggel. Sz. V. 6®5 d. u. Gombos felől Szeged-Rókus állomásra érkezik. Sz. v. 7 25 reggel. Sz. v. 1048 g. o. Sz. V. 28» d. u. Sz. V. 758 este. Sz. v. 12®» d. u. Sz. V. 1213 éjjel. Sz. v. 355 éjjel. Sz v. 512 délután. Közvetlen kocsik közlekednek. Budapest nyugati p. u. — Orsova között. I. II. osztály. Budapestről ind. 101® éjjel. Budapest nyugati p. u. — Pancsova között (Szeged—Karlova—Nagybecskereken át), I. n. oszt. Budapestről ind. 101® éjjel. Fancsóváról ind. 3®i d. u. Szeged-Békéscsaba között, I.m. osztály. Szegedről ind. 61® este, Békéscsabáról ind. 434 reggel. Rövidítétek magyarázata. A nagyobb szám az órát, a kisebb szám a percet jelenti. — Sz.v. személyvonat, Gy. v. = gyorsvonat, M. V. = motorvonat, V. V. = vegyesvonat, K. expr. = keleti expreen d*e. = délelőtt d n. = délután.