Állami Klauzál gimnázium, Szeged, 1925
Adatok az intézet 1925—26. évi történetéhez Intézetünk az 5. évet töltötte el vendégként más intézet hajlékában, amióta saját épületét a Ferencz József Tudomány-Egyetem céljaira átadta. Otthonunk hiányát évről-évre fokozottabban érezzük. Tanulóink létszáma a szülőknek a reálgimnáziumi típus felé hajlása következtében állandóan növekedik; az isk. év elején az 1. osztályt párhuzamosítanunk kellett. Az a keret, amelyben a múlt isk. év elején az áll. Baross Gábor reáliskola épülete új, az akkori viszonyoknak elég megfelelő, ideiglenes elhelyezést adott, a lefolyt isk. évben már igen szűknek bizonyult. Intézetünk 1925—26. évi élete a nehézségekkel való küzdés jegyében folyt le. A) Az intézet állapota: 1. A tanári testület a múlt évhez képest csak kis mértékben változott. A szolgálatot ebben az isk. évben már nem teljesített, beteg Csapó Ödön testnevelési r. tanár helyére a Vallás- és Közoktatásügyi m. kir. Miniszter Úr Önagyméltósága 76.886—1925/V. sz- rendeletével Kovács Buna Jánost alkalmazta h- testnevelési tanárul. Az első osztály párhuzamosítása következtében megnövekedett munkában heti 6 órával segítségünkre jött Pilisy Géza, a szegedi állami Baross Gábor reáliskola rendes tanára. Testületünk sorába lépett még dr. Vittorio Santoli, olasz kir. állami tanár aki az olasz nyelv tanítására a 87.176 —1925/V. VKM sz. rendelettel intézetünkhöz nyert beosztást. Örömben is, gyászban is volt része a tanári testületnek. Örömmel üdvözöltük dr. Mayer Márton kartársunkat vitézzé avatása alkalmából, aki ezzel kapcsolatban belügyminiszteri engedéllyel vezetéknevét Máriaföldyre változtatta. Gyászoltuk dr. Baneth Samu isk. orvos és egészségtanért, aki másfél évtizedig látta el intézetünknél lelkes ügyszeretettel munkakörét. Az iskolaorvosi és egészségtantanári teendők végzésére dr. Jung Sándor kerületi tiszti orvos, tb. főorvos nyert a 14.867—1926/VVKM. sz. rendelettel megbízást. 2. A tanulók létszáma (449) 65-tel több, mint a megelőző évben. A tanulók számának ez a megnövekedése különösen alsóbb osztályainkat túlzsúfoltakká tette. Az 1. osztály párhuzamosítása enyhített némileg a bajon, de a II—IV. osztályokban még az isk. év végén is 60-nál magasabb létszámmal kellett foglalkoznunk.