Állami Klauzál gimnázium, Szeged, 1925

Adatok az intézet 1925—26. évi történetéhez Intézetünk az 5. évet töltötte el vendégként más intézet hajlékában, amióta saját épületét a Ferencz József Tudomány-Egyetem céljaira átadta. Otthonunk hiányát évről-évre fokozottabban érezzük. Tanulóink létszáma a szülőknek a reálgimnáziumi típus felé hajlása következtében állandóan növekedik; az isk. év elején az 1. osztályt párhuzamosítanunk kellett. Az a keret, amelyben a múlt isk. év elején az áll. Baross Gábor reál­iskola épülete új, az akkori viszonyoknak elég megfelelő, ideiglenes elhelyezést adott, a lefolyt isk. évben már igen szűknek bizonyult. Intézetünk 1925—26. évi élete a nehézségekkel való küzdés jegyében folyt le. A) Az intézet állapota: 1. A tanári testület a múlt évhez képest csak kis mértékben változott. A szolgálatot ebben az isk. évben már nem teljesített, beteg Csapó Ödön testnevelési r. tanár helyére a Vallás- és Közoktatásügyi m. kir. Miniszter Úr Önagyméltósága 76.886—1925/V. sz- rendeletével Kovács Buna Jánost alkalmazta h- testnevelési tanárul. Az első osztály párhuzamosítása követ­keztében megnövekedett munkában heti 6 órával segítségünkre jött Pilisy Géza, a szegedi állami Baross Gábor reáliskola rendes tanára. Testületünk sorába lépett még dr. Vittorio Santoli, olasz kir. állami tanár aki az olasz nyelv tanítására a 87.176 —1925/V. VKM sz. rendelettel intézetünkhöz nyert beosztást. Örömben is, gyászban is volt része a tanári testületnek. Örömmel üdvözöltük dr. Mayer Márton kartársunkat vitézzé avatása alkalmából, aki ezzel kapcsolatban belügyminiszteri engedéllyel vezetéknevét Mária­­földyre változtatta. Gyászoltuk dr. Baneth Samu isk. orvos és egész­ségtanért, aki másfél évtizedig látta el intézetünknél lelkes ügyszeretettel munkakörét. Az iskolaorvosi és egészségtantanári teendők végzésére dr. Jung Sándor kerületi tiszti orvos, tb. főorvos nyert a 14.867—1926/V­VKM. sz. rendelettel megbízást. 2. A tanulók létszáma (449) 65-tel több, mint a megelőző évben. A tanulók számának ez a megnövekedése különösen alsóbb osztályainkat túlzsúfoltakká tette. Az 1. osztály párhuzamosítása enyhített némileg a bajon, de a II—IV. osztályokban még az isk. év végén is 60-nál maga­sabb létszámmal kellett foglalkoznunk.

Next