Péter András református gimnázium, Szeghalom, 1933
Doktori értekezésének címe: A mathematika didaktikája Bolyai Farkasnál. Cikket irt a Protestáns Tanügyi Szemlében. Csaba József az 561. sz. Péter András cserkészcsapat tisztje, az apródraj vezetője. Reformációs emlékbeszédet tartott október 31.-én. Bevezette egyik módszeres értekezletünket. Március 15.-én beszédet mondott az Ipartestületben. Több cikket irt a Szeghalomvidéki Hírlapban. Istentiszteleteket tartott az ifjúság részére, Cserkésztábortüzet rendezett. Népművelő előadásai: Magyarország helyzete Európában, A magyarság történelmi sorsa a Dunamedencében, Magyarország települési formái, Gazdasági nevelésünk hiányai, A trianoni Magyarország és a keleteurópai kérdés, Magyarok a nagyvilágban, Amerikai magyarok, A ref. egyház szerepe Amerikában, A modern Amerika. Fülöp Károly a Gyóni Géza Irodalmi Társaság tagja, a Szeghalomvidéki Hírlap szerkesztője. Közismereti tárgyakat tanított az iparostanonciskolában. Több cikket irt a Szeghalomvidéki Hírlapban. Sajtó alá rendezte és bevezető sorokkal ellátta Sinka István költeményeit. Népművelő előadásokat tartott a reálgimnáziumban, az iparos cserkészotthonban és az iparos tanonciskola helyiségében a következő címeken : Arany János nőalakjai, Magyar nagyasszonyok, Egy elfelejtett költőnő, Petrőczy Kata Szidónia, Szendrey Julia mint feleség és költő, Ady és Léda, Berde Mária, a feminista, Utazás Capilláriában, Nőiróink a fórumon: Szabó Mária, Erdős Renée, Tormay Cecile, Gellért Oszkár, a házasság költője, A kiábrándult modern női lélek Kaffka Margit regényeiben, Czuczor Gergely paprikás versei, Gaál József novellái, Petőfi táj- és életképei, Petőfi novellái, Arany életképei, Jókai népies tárgyú novellái, Abonyi Lajos elbeszélései, Baksay Sándor novellái, Tömörkény István elbeszélései, Móricz Zsigmond paraszttörténetei, Petelei István, Justh Zsigmond, Andor József, Benedek Elek, Bársony István, Szemere György, Ambrus Zoltán, Herczeg Ferenc, Gárdonyi Géza, Mikszáth Kálmán. Bevezetés az olvasás művészetébe, Az olvasás szociológiája, Az olvasás lélektana, Irodalom és nem irodalom, Magunk irodalmi nevelése, A szerkezet, Az emberábrázolás, A stílus, Világnézet,