Székely Hírmondó, 1998. január-március (3. évfolyam, 1-11. szám)

1998-01-17 / 1. szám

KÖZÉLETI fár­mondó Új esztendő - régi gondok Az ördög nem alszik­ ­ A Közlekedésrendészet dolgozói december 28-án, a Gyárak utcáján ellenőrzés céljából megállították a szebeni illetőségű Blana Dan Marius által vezetett Aro 10-es gépkocsit. Az ellenőrzés során megál­lapították, hogy forgalomba be nem jegyzett gépkocsiról van szó, vezetője ellen pedig a 328-as törvény 35/2-es bekezdése értelmében eljárást indítottak.­­ Új Esztendő másodnapján, 23.00 óra körül, a rendőrök a Temető utcában szintén ellenőrzés céljából megállították a kézdiszentléleki illetőségű Kanadé Attila János által vezetett, CV-02-BPO jelzésű 1310- es Dacia személygépkocsit. A járművezetőt szeszesital befolyása alatt találták, és vérvizsgálat céljából a kézdivásárhelyi kórházba kísérték, ahol az orvosok jelenlétében megtagadta az alkoholpróba elvégzését. A gépkocsivezető ellen biológiai vizsgálat megtagadásáért, valamint ittas állapotban való járművezetésért vizsgálat indult.­­ Január 3-án a besztercei Zagarean Vasile Ioan által vezetett Mer­cedes akadt fenn a közúti ellenőrzés hálóján. A fennebb említett sze­mélygépkocsi sem forgalomba beíratva, sem pedig érvényes rend­­elli táblával ellátva nem volt, így tulajdonosa ellen eljárást indítottak a 1/1­966-os törvény 35-ik bekezdésének 1-es és 2-es pontjának é.lelmében. (béka) Panaszok a postai szolgáltatásokra ? Túl vagyunk terhelve...“ T­ ­ekintettel arra, hogy egyre többen fordul­nak szerkesztősé­günkhöz a posta tevékeny­ségét kifogásoló észrevéte­lekkel, kérdésekkel, felker­estük Bene Gabriellát, a kéz­divásárhelyi postahivatal fő­nöknőjét, és kértük, vála­szoljon olvasóink kérdéseire. - Mi az oka annak, hogy a kézdivásárhelyi posta nincs megfelelőképpen ellátva bélyeg­gel? - Sajnos, erről a legkevésbé mi tünk. A bukaresti bélyegny­­­or...ató gyár okolható azért, hogy soha nem kapjuk meg az éppen aktuális címletű bélyegeket. Mire kiadnak egy bizonyos címletű bélyeget, arra már változik a postai díjszabás. A kisebb címletű bélyegekből természetesen több kell, de ez ellen mi nem tehetünk semmit. Milyen megfontolásból viszik házhoz a 0-7 éves gyer­mekeknek járó állami támo­gatást? - így rendelkeztek a felette­seink, nekünk a rendelet szerint kell eljárnunk. - Ha valaki írásban kéri, h hogy a postahivatalban vehesse át a gyermeksegélyt, miért nem tartják tiszteletben a kérését? - Eddig minden ilyen jellegű, iktatott kérést teljesítettük.­­Kivételek azok, amelyeket nem. A kérvényező csak bosszankodjon nyugodtan, nem gond, mert ha pénzét a postahivatalban keresi, a postásnál van, ha pedig a postást várja, akkor minden bizonnyal a postahivatalban veheti át szerk.megt.) - Mi célt szolgálnak azok a kérdőívek, amelyeket a postahi­vatal vezetősége küld esetenként a lakosságnak? - Fel szeretnénk mérni, hogy a lakosság mennyire elégedett szol­gáltatásainkkal, és főként azért, hogy közvélemény-kutatás által rábukkanjunk azokra az alkalma­zottakra, akiknek nem megfelelő a magatartásuk. Az ilyen és ehhez hasonló panaszokat idejében orvosolnunk kell. Sajnos, a megkérdezettek közül legtöbben nem válaszolnak a kérdőívekre.­­ Mégis, hogyan történhet meg, hogy az alkalmazottak egy része - tisztelet a kivételnek - az elemi udvariasságot sem tanúsít­ja az ügyfelek iránt, mi több, barátságtalan, vagy éppenséggel durva? - Sajnos, nagyon kevés alka­lmazottunk van, számuk jóval kevesebb, mint amennyire való­jában szükség lenne. Hiába kér­tünk segítséget Brassóból és Szentgyörgyről, azt a választ kap­tuk, hogy nem növelhető a lét­szám. Mi foglalkozunk a mezőgaz­dasági kuponok kiosztásával, a családi pótlékok kézbesítésével, egyszóval mindennel, csak épp a tulajdonképpeni postai tevékeny­ségünkkel nem, vagy legalábbis nem úgy, ahogy kellene. ÍR­K . al rendőrség figyelmeztet Vigyázat, balesetveszély! Karácsony másodnapján, 19.00 órakor a kézdivásárhelyi Dózsa György és Petőfi Sándor utcák kereszteződésénél a hely­béli 19 éves Opra János, miközben az I-CV-4300 rend­számú 1310-es Dacia személy­­gépkocsiját vezette, elgázolta a 16 éves, szintén helybéli Dobolyi Zsuzsannát, aki (gyalogátjárón) teljesen szabályosan ment át az úttesten. A kézdivásárhelyi Rendőrség közlekedésrendészeti osztálya az eset kapcsán a következőkre hív­ja fel a gépkocsivezetők figyel­mét:­­ gyalogátjárók előtt csök­kentsék a sebességet, amint azt a jelzőtábla mutatja, - kedvezőtlen időjárás - köd, eső, havazás, havas eső, stb. - valamint a rossz látási viszonyok esetén a ködlámpákat kapcsolják fel, - a balesetek megelőzése vé­gett a gyalogosoknak ajánlatos a kijelölt gyalogátjárókon közle­kedniük,­­ minden gépkocsivezető vezessen elővigyázatosan, betart­va az előírt sebességet, és igazod­va a látási viszonyokhoz, tekin­tettel arra, hogy a téli idényben az úttesten jég- vagy hóréteg kép­ződik, amely lényegesen meg­nehezíti a közúti forgalmat. (Jobi) Jó hír a Cosp-Comnál Lesz 13-dik fizetés A Cosp-Com közszolgáltatási vállalat az 1997. december 30-án megtartott közgyűlésen öttagú küldöttséggel képviseltette magát. A szakszervezet képviselői tizen­harmadik fizetést kértek, amelyet a helyi tanács meg is szavazott. Ilyen körülmények között január 6-án, kedden kifizették az év végi fizetés első részletét, az elmaradt összeget pedig az első évnegyed­ben kapják kézhez az alkalmazot­tak. éva Átszervezés... (folytatás az 1. oldalról) - Milyennek találja a gyár jelenlegi helyzetét? - A jelenlegi periódus talán az utóbbi évek legnehezebb idősza­ka. A kereskedelmi osztálynak a legfőbb feladata ellátni az üzemet alapanyaggal, hogy mi ennek az akadálya, ez nem tartozik a témához, tény az, hogy hiába van­nak szerződések 1998-ra, a nyers­anyag hiánya miatt nem egy eset­ben haza kellett küldeni a munká­sokat. - Értesüléseink szerint vál­tozásokra kerül sor a közeljövőben... - Átszervezés előtt áll az üzem, a vezető csapat szerződése múlt év december 31-ével lejárt. Új vezérigazgatót választottak a december 22-én megtartott AGA ülésen, a hatáskör-igazgatók a régiek maradtak, de nem tartoz­nak már a tulajdonképpeni vezetőséghez. Furcsán hangzik, de egy kivétellel kívülállók képezik a vezetőtanácsot: Jakabos Csaba vezérigazgató, a Kereske­delmi Bank igazgatója, a Renel igazgatója, a megyei ÁVA igaz­gatója, valamint a bukaresti Tech­no Invest igazgatója. Miután a szakszervezet nevében átiratot küldtem, 1997 december 23-án a bukaresti ÁVA engedélyezte végre a Csavargyár eladását. - Vannak potenciális vevők? - Vannak, de ezek kilétét mindaddig nem hozzák nyilvá­nosságra, míg nem elemzik aján­lataikat. - Az átszervezés következté­ben fennáll az a veszély, hogy létszámcsökkentésre kerül sor? - Nem feltétlenül, de való­színű, hogy szükség esetén ehhez kell folyamodni. Ha így lesz, akkor más vállalatokhoz hason­lóan, a 9-es sürgősségi kor­mányrendelet értelmében végki­elégítéssel történik a leépítés. - Mennyiben valós az az állítás, hogy sztrájkra készül a Csavargyár Szabad Szakszer­vezete? - Én személy szerint a sajtó képviselőjétől értesültem a ter­vezett sztrájkunkról. Komolyra fordítva a szót, van egy egyez­ményünk, miszerint azalatt, míg a kollektív szerződésekről folynak a tárgyalások, a szakszervezet nem szervez sztrájkot, a vezető­ség meg nem folyamodik a rAmonac­a­­ Unopetán

Next