Szemle a Külföldi Szinházi és Filmsajtóról, 1956 (2. évfolyam, 1-9. szám)

1956-01-01 / 1. szám

Vega ótt. a karusmagalon, adly ' állami támogatás kap,­­széles körben ter­jedt el és hagy­ták a kar­íságnak, ör­ve­nd o r­srz ~ gs s­e­r­t­o „ Ha sünné a ALyzet a szín­ház területen is«.­ 1947-ben alakult a Nenze­ti Komédia revü színház . Ti­mely az eltelt­­ 8 év alatt 7 b­­em­u­­tat­ót tartott és j.íocüoooj néző Iá­.-n­g. iá *--• : ve are. ron,­­Goldoni* Carola­L­P­r­i * ti e y nü v­e. i, d­e 1 í a­me­r­ika­i­s: e­r •/ o dar­* •. b­j pcj.tü ivOO-*non •;so«*ez>o,r Gogol ”Kv ¥ Íz.or,i • át 1 it 1 i. , Or Cd i sal , I rj .«Nagy népszer de nők Elevencro Sánc­he i drámairodal­om­ r g .la vei.­, kz Író a századi orr­ ölti ISI6-ban halt log­­j­árak; má­suk idején­"Gk Komédia Vú 26 l­0— je egy spanyol színésznő? Margarita1 Xirgu, A szinház Montevideo városi elöljáróságának­­ anyagi támogatá­sában részesül, az iró két előadást látott? Sanchez "A család" *és Calde­­ron "*A zalameai bíró" című művét. "A család"*, amelynek­ premierje 1965- ben volt egy burásod család szétzül­lését mutatja be* Az új­ előadást 1948-ban Carlos Calderon de­ la Barta rendezte realista st­íl­usban«­’ Az­ elő­adás egységes,­­szép, beállításai olyanok, hogy a figyelem középpont­­j­­­ában mindig az élesen ábrázolt í f . jrven«; í* Uruguay-| " do­­jj házak "lakóit; 1 legjobb az El dél­­ ;1 . i­a ü.t­t­e­u c­z 1 , hogy a sz­irdal­iák 1i ben kezdte, L konfliktus, a legfontosabb szereplő áll. Kimagasló alakítás Alberto Candóé, a legtehetségesebb uruguayi színészé, " A zalameai bii­oíf előa­dása - amelyet K­argarita Xipgu 1954- ben rendezett - a szerző­ elgondolá­sától távolé­sä megoldása miatt nem­­nyerte meg Szolodovnyikov tetszését. Az utóbbi időben MontoviA •­ti Irányzatú szín­ek , amelyek közül a Galpen /Fészer/ ne­vű 3.1 nevezés onnan ered, 2 működését egy fészer­­helyárak nem magasab­bak, mint a­ mozikban A társulat mű­ke­dvelőkből " 1, akik egy héten négyszer lépnek fel, anyagi bázisuk egy­ s­pe­c­iál­is e­gye­sülé­s, amelynek körülbelül 6oo tagja van és ezeknek a tagdíjából tartják fenn a­ szinhá­­z.-A­z elmúlt szezonban a szinház­­ legjobb előadása Ucigli, mexikói drámaíró El Gestibulador­­ című darab­ja volt, amely leleplezi a politikai demagógiát, az üres frázisokkal do­­bálódzó,, sokat ígérő politikusokat„ Ezenkívül számos hasonló­jellegű színház működik Uruguayban. Műkedvelő társulatok gy­akran játsza­nak orosz­ klasszikusokat és szovjet darabokat •■.Állandó operaegyüttes nincs, azonban a rádió és a zenei társaságok együttes erővel elég ■ gyakran operaelőadásokat is rendez« neko­ “Carlton Rmí­th­ért'/.Vr­ o nyí 5tA SZÉLEdkŐ?Ü KULTURÁLIS v'R'-mi ÁTOKÉRT« latkozata, színháza és í­ e is-oues'erol liFrt A nemzetközi filmkapcsolatok adó rovatunknak ezúttal joggal ad­hat­tuk­ ezt c eímet .* ..--Ty^aim legutóbbi cikke nyomán«r Ha végigteki­ntünk a földi sajtó híradásain, akkor kel meg ]•­­ll állapítanunk, hogy az eltelt­­ hónapokban rendkívül felélénkült a színház és filmművészet terén a nem­­­­­zetközi élet.-A szovjet sajtóban l­épen úgy, mint a nyugati haladó orga­­nik­á­numokban ez a törekvés, ennek pro­pagálása világosan tükröződik. A Tyeatr például az előbb idézett cím alatt Carlton Smithnek, m­

Next