Állami gimnázium, Szentgotthárd, 1924

Az 1924—25. tanév rövid története. A tanév a rendes időben kezdődött és megszakítás nélkül folyt június végéig. A VKM, a tanév elején Holpert Gyula latin-görög-tört.­­szakos rendes tanárt és Ujváry Ferenc testnevelési rendes tanárt a saját kérelmükre áthelyezte a ceglédi áll. reálgimnáziumhoz. Helyükbe Fejes Zoltán volt fehérgyarmati áll. főgimn. rendes tanár és Bihari Gyula dr. gyöngyösi áll. főgimn. testnevelési tanár helyeztettek intézetünkhöz. Holpert Gyula Cegléden nem kapott lakást, azért visszahelyeztetett ide, Bihari Gyula dr. vi­szont itt nem kapott lakást, azért állását el sem foglalta és ké­sőbb áthelyeztetett a pesterzsébeti áll. reálgimnáziumhoz. Ujváry Ferenc négy éven át kiváló szakértelemmel, követ­kezetes ambícióval és nagyon szép eredménnyel vezette és fej­lesztette nálunk a testnevelés ügyét. Távozása intézetünkre és sport­életünkre nézve nagy veszteség. Testnevelési tanár hiányában az ifjúsági sportkör egyálta­lában nem alakult meg és a szakszerű testnevelés egészen már­cius közepéig szünetelt, mert a tanrendbe beosztott tornaórákat egyszerű helyettesítéssel látták el és a helyettesítő tanárok nagy­részt a saját tárgyukra fordították az órákat, csak teljesen ked­vező időben volt játék, séta, vagy télen korcsolyázás. Március közepén Jäger Miklós honvéd főhadnagy, járási testnevelési vezető tisztán ügyszeretetből, minden díjazásra való igény nélkül a VKM. hozzájárulásával elvállalta a tornatanítást és a tanév végéig teljes elismerésre méltó, szép eredménnyel vezette, irányította ifjaink testnevelését. Az izr. hitoktató személyében történt még változás, ameny­­nyiben Schönberger Samu helyét Göndör Gyula izr. tanító foglalta el. A tanulók száma a múlt évhez képest emelkedést mutat. Az egész tanév folyamán felvétetett 142 nyilvános és 44 magán­tanuló (köztük 34 bejáró leány), összesen 186 (1923—24-ben 168). A tanítás az érvényben lévő tantervek és utasítások sze­rint, engedélyezett tankönyvek alapján történt. A reálgimnázium tantervét csak az I. osztályban léptettük életbe. Az eredmény fokozása érdekében állandóan érintkeztünk és értekeztünk a szülőkkel, akik ebben a tanévben erejüket szinte meghaladó anyagi áldozatokkal biztosították a tanítás folytonosságát, amennyiben Baitz Károly tanár kezdeményezé­sére már jóval a fűtés megkezdése előtt az összes osztályok­ban kicseréltették a használhatatlanokká vált vaskályhákat pom­

Next