Katolikus gimnázium, Szentgyörgy, 1893
. A más vallású ifjakat saját lelkészeik oktatták a vallástanban s azok előmeneteléről időszakonkint bizonyítványt adtak. A fegyelem fenntartása szempontjából az igazgató intő beszéd kíséretében felolvasta az iskolai törvényeket a tanév első és második felében. A tanári kar a tanulók erkölcsi magaviselete fölött éber figyelemmel őrködött. A tanuló ifjúság magatartása, mint a vallás-erkölcsiség, mint figyelem szempontjából, általában véve kielégítőnek mondható. 3. Iskolai ünnepélyek. Október 4-én Felséges Urunk, királyunk névünnepén, az ifjúság a tanári karral együtt jelen volt az ünnepélyes isteni tiszteleten. Márczius 15-ét, szabadságunk újjáébredésének évfordulóját az ifjúság a tanári karral egyetemben megünnepelte. Az ifjúság sze misét hallgatott, amely után az intézeti igazgató és a tanári kar egyik tagja a nap jelentőségét magyarázó hazafias beszédeket intéztek hozzája. A „Szózat“ eléneklése után az ünnepély véget ért. Június 8-át, mint ő Felsége az apostoli király megkoronáztatásának huszonhatodik évforduló napját, a tanári kar és a tanuló ifjúság ünnepélyes szentmise és alkalmi beszéd meghallgatásával ülte meg. 4. Egészségi állapot. Úgy a tanári kar, mint az ifjúság egészségi állapota kedvező volt. 5. Változás a tanári testületben. A kegyes-tanítórendezdő kormánya intézkedése következtében Ambruszter Sándor k. r. áldozópap és Patkó József helyettes tanár alkalmaztatott, az utóbbi katonai szolgálatra behivatván, helyébe Miklós Sándor helyettes tanár helyeztetett. Niedermann Ignácz tornamester helyett Luzsa Mátyás, ideiglenes tornamesternek neveztetett ki. 6. Tanulmányi állapot. A tanári testület a tanítás érdekében három módszertani értekezletet tartott, melyekben kijelölte az egyes időszakokban tárgyalás alá veendő olvasmányokat, az írásbeli dolgozatokat; a tanulmányi előmenetel időnkénti megbírálása végett pedig hat ellenőrző tanácskozmányt tartott, amelyekben úgy magaviseleti, mint tanulmányi szempontból bírálat alá került minden egyes tanuló. Az intézeti igazgató az egész tanmenetet figyelemmel kísérte s a kijelölt tananyag mikénti feldolgozásáról, valamint az ifjak tanulmányi haladásáról az által szerzett tudomást, hogy az egyes osztályokat gyakrabban meglátogatta.