Színházi Élet, 1913. április 12–19. (2. évfolyam, 15. szám)

1913-04-12 / 15. szám

2. oldal végtelenül éles megfigyelő tehet­ségét és született drámaíró voltát bizonyítja — írja a cikk — külö­nösen, amikor a második felvonás végén mintha csakugyan végig­söpörne a színpadon gyilkos ere­jével a taifun. Ez az a nyomasztó, örök rettegést okozó érzés, amely a Taifun alatt minden idegent el­fog és lebilincsel, megmarad egé­szen az előadás végéig. A dráma nem merül ki a második felvonás nagy jelenete után, sőt egyre fo­kozódik, egyre lendül, míg aztán egy megbékítő ívben önmagától aláhull. Beszél azután a cikk Mr. Lau­rence Irving-ről, aki Takeroma (az angol színlapon így szerepel) alak­jában mesteri és minden müanszá­ban kidolgozott alakítást produkált, továbbá Miss Mabel Hackney-ról, aki Helene hisztérikus alakját viszi színpadra bravúros készséggel, míg mellettük nagyszerűen állják meg helyüket Mr. Leon Quartemain és Mr. Leon Lion. A bizarr keleti téma teljesen lebilincseli London közönségét, amely estéről-estére ostromot intéz a Haymarket-szín­ház pénztára ellen. így szól a cikk, amely több fel­vételt mutat be a Tiphoon lon­doni előadásáról. Ezek közül egyet mi is bemutatunk a közönségnek. Csortos — operettben, HSp igenis operettben, énekes és táncos szerepben. Nekünk , budapestieknek ez meg­­­lepetés és újság. Hozzá­szoktunk, hogy Csortos művészetét komoly vagy vidám drámai szerepekben csodál­juk és ezekben lelkesedjünk érte. Meglepődötten vesszük hát tudo­másul a legújabb híradást hogy Csortos Gyula legközelebb egy operett főszerepében fog mint éne­kes és táncos művész bemutat­kozni még pedig a Király Szín­házban. A „Puppchen" című német operettről van szó, amelyet H­a­r­sányi Zsolt fordított magyarra „Buksi" címen. S hogy az érde­kességből még bővebben fusson az utószezoni újdonságban, ez a fő­szereplő nemcsak énekel és tán­col, hanem­ a rövidnadrágos fiú. Ez csak elég érdekesség egy sze­repre. Egyébként a Nemzeti Színház tájékán épen most hallottuk, hogy nem is olyan nagyon csodálatos és meglepő dolog az, hogy Csortos énekelni és táncolni fog, mert első komoly színpadi szereplése táncos szerep volt. Még színész-is iskolái növendék korában föllép­tették a Nemzeti Színházban egy kis szerepben. A „Sursum corda" című darabban játszott egy fiatal­embert, aki néhány mondatot be­szél és azonkívül egy keringőt táncol a darab hősnőjével. Hát ez persze csak olyan jámbor tréfál­kozás — de bizonyos, hogy Csor­ •••••••••••••••iimimi VIII., BAROSS-UTCA 87.

Next