Színházi Élet, 1917. május 20–27. (6. évfolyam, 21. szám)
1917-05-20 / 21. szám
2- oldal SZINHHZI ÉLET technikai készség, a testi könnyedség, nagyon fontos a zenei, ritmikai érzés fejlettsége, mert hiszen a ritmus, a zene elválaszthatlanok a tánctól. Az igazi jó táncosnő rendszerint kitűnő muzsikus is és az Operaház ballett karában nem egy táncosnő van, aki az énekkarban is kifogástalanul megállná helyét, sőt a legtöbben jól zongoráznak is. Ismerünk olyan táncosnőt, aki abbahagyta a táncolást és zenei téren képezte magát tovább és a Zeneakadémiának jelenleg is van egy tehetséges, fiatal növendéke, aki most énekesnői és zongoraművésznői pályára készül, nemrég pedig még az Operaház színpadán táncolt. Nagy tévedés az a hit is, hogy a táncosnők rövid tanulás után kerülnek ki a színpadra. A színpadi pályáknak egyetlen ágában sem kell olyan korán kezdeni a tanulást, mint a táncosnői pályán, sz Operaház rendszeres balletiskolát tart fenn, ahol a jövő táncosnőit neveli, ezt az iskolát kell végigzárnia annak, aki a táncosnői címre igényt akar tartani. Az első lépés: a balletiskolába hét éves korukban vesznek fel kislányokat. Felvétel előtt formális vizsgát kell tenniök. Operaház. Brada Ede fil fabáb) »Fából faragott királyfi«. Alexy fel Operaház. - »Fából faragott királyfi«. - fi fák. Alexy felv.