Színházi Élet, 1917. május 20–27. (6. évfolyam, 21. szám)

1917-05-20 / 21. szám

2- oldal SZINHHZI ÉLET technikai készség, a testi könnyedség, nagyon fontos a zenei, ritmikai érzés fejlettsége, mert hiszen a ritmus, a zene elválaszthatlanok a tánctól. Az igazi jó táncosnő rendszerint kitűnő muzsikus is és az Operaház ballett karában nem egy táncosnő van, aki az énekkarban is kifogástalanul meg­állná helyét, sőt a legtöbben jól zon­goráznak is. Ismerünk olyan táncos­nőt, aki abbahagyta a táncolást és zenei téren képezte magát tovább és a Zeneakadémiának jelenleg is van egy tehetséges, fiatal növendéke, aki most énekesnői és zongoraművésznői pá­lyára készül, nemrég pedig még az Operaház színpadán táncolt. Nagy tévedés az a hit is, hogy a táncosnők rövid tanulás után kerül­nek ki a színpadra. A színpadi pályák­nak egyetlen ágában sem kell olyan korán kezdeni a tanulást, mint a tán­cosnői pályán, s­z Operaház rendsze­res balletiskolát tart fenn, ahol a jövő táncosnőit neveli, ezt az iskolát kell végigzárnia annak, aki a táncosnői címre igényt akar tartani. Az első lépés: a balletiskolába hét éves koruk­ban vesznek fel kislányokat. Felvétel előtt formális vizsgát kell tenniök. Operaház.­­ Brada Ede fil fabáb) »Fából faragott királyfi«. Alexy fel Operaház. - »Fából faragott királyfi«. - fi fák. Alexy felv.

Next