Színházi Élet, 1919. november 9–15. (8. évfolyam, 47. szám)

1919-11-09 / 47. szám

16 S21NHA2» El-Kl után reátalál Harringtonra, ki előbb ujjongva üdvözli, de aztán szivében feltámad a kétség a nő iránt, ki már egyszer elutasította őt s abban a hiszemben, hogy a grófnő most is csak játszik vele „Kalandor kisasszonynak" nevezi őt. A grófnő mélyen megbántva ott akarja hagyni Harringtont, de ekkor közbelép Miska az inas, aki az ő egyszerű, becsületes paraszti modorában föltárja a valóságot, mire Harring­ton meghatva kér a grófnőtől bocsánatot. Már­már ugy látszik, hogy egyesülnek a szerető szivek, amikor megjelenik Patakocska a szerel­mes indiánus leány, aki Harrington lábai elé veti magát és arra kéri, hogy meg ne csókolja a „fehérarcú" nőt. Most már Alice grófnő vá­dolja hűtlenséggel Harringtont, mert „szeretője" van s a védekezését meg sem hallgatva vérig sértve távozik. Mér úgy látszik, hogy a szerelmeseket a sors szeszélye miatt nem lehet kibékíteni egymással, de a grófnő inasa Miska és Har­rington gazdasszonya Bimbala (Felhő Rózsi), akik meg vannak győződve uruk, illetve úrnő­jük egymás iránt táplált kimondhatatlan sze­relméről, elhatározzák, hogy minden áron el­simítják a szerelmesek között levő ell­entéte­ket. Jó ötletük támad. Olyan lármát csapnak, hogy az egész farm összegyűl, sőt Harrington is megjelenik, akinek hirtelen azt újságolja, hogy úrnője egy tigris karmai közé került. Harrington kétségbeesetten rohan a grófnő megmentésére, aki aztán boldogan tárja fel előtte a valót, mely szerint az egész csak egy csapda volt Harrington igaz szerelmének bizo­nyítására. . . Ezt a színes, érdekes mesét Harmath Imre a legkitűnőbb feltálalásban vitte a közönség elé. Egyik ötlet a másikat kergeti, egy halom elmés bonmot ékesíti a kedves operettet , Zerkovitz Bélát, a zeneszerzőt pedig egészen új feladatok elé állította az exotikus miliő, amit ő tökéletesen oldott meg. A fülbemászó dalok hus tárháza a darab, egy héromfelvonásos operettre való me­lódia gazdagsággal. A közönség már a premieren az ujrázások alkalmával a szereplőkkel együtt énekelte az új slágerek motívumait. Rendkívül tetszett a „Ritkán van . . ." című ropogós kettős, melyett Felhő Rózsi és Dezsőffy énekeltek és táncolták el, az „Óh Éva" című kis quintett, mellyel D'Arrigo és a négy szép Miss gyönyörködtette a közönséget. Nagy hatása volt Bartos Olga és D'Arrigo Kornél érzelmes duett­jének. De az est kétségkívül legnagyobb sikere az az ének és táncduett volt, melyet Bartos Olga Dezsőffy Lászlóval énekelt és táncolt el, nem is tudjuk számontartani, hogy hányszor. Ez a kompozíció egy valóságos kis műremek, külön érdekessége, hogy e magyaros motívumok a Rákóczi induló hangjaival ölelkeznek benne össze s a végén gyújtó táncban olvadnak egybe. A szereplőkről irván elsősorban is a Bécsből visszahódított primadonnáról Bartos Olgáról kell megemlékeznünk, aki az előadás középpontjában áll s akinek nagy s valóban megérdemelt sikere volt az operett női szerepében. megjelenésű színésznő, ki tökéletes Ragyogó illúziót keltően állította elénk Berzenczey Alice grófnő szimpatikus alakját és decens játékával ,csil­logóan tiszta énekével és gráciával ellejtett táncaival a legteljesebb mértékben meghódí­totta a közönséget. Dezsőffyvel ellejtett tánca után szűnni nem akart a taps és az ünnepel­tetés s az ujrázásnak valóban csak a művésznő fáradtsága vetett véget. D'Arrigo Kornél személyében Harrington alakja játékban és BÁNYAI IRÉN (Patakocska) Royal Orfeum : Kalandor kisasszony (Amsterfelv.) m

Next