Színházi Élet, 1920. július 4–10. (9. évfolyam, 27. szám)
1920-07-04 / 27. szám
SZÍNHÁZI ÉLET II Sziksz 1. Pataki Ferenc Mars ... Haraszti Gusztáv Pan Szecske Herkules Havas A szereplők együttesen és külön-külön is stílusosak és nívósak. Kulcsár Juliska Euridikéjének szépsége lebilincselő, éneke valóban méltó az Olimpus istenének kifinomodott zenei ízléséhez, játéka könnyed, természetes. Halmos János nagyszerű tenorista lendületesen és nagy dinamikai készséggel énekeli a csodaszép Offenbach melódiákat. Az istenek kedvesek és graciőzek, lengék és szépek. Bácsi Irén, Lóránt Edith, Hamvas Józsa, Szebeni Margit, Arc ó Böske, valóban kellemes színpadi társaság. Vagoné eredeti és bőséges humorát ezúttal is jól alkalmazza. Pataki Ferencről nagyon sok jót kell mondani. Sziksz Jankót játszotta szellemesen, vidám mozgékonysággal és annyi ötlettel, amennyit talán Meilbac és Halévy urak, Offenbach régi librettistái, el sem képzeltek alakjuk késői személyesítőjétől. És Sebestyén Gézának nagyszerű ördöge van Fülöp Sándor személyében, aki valóban ördöngös ügyességgel játszik egyik este operabariton szerepet, azután kedves, könnyed sihedert, sőt bonvivant-t és táncos figurát is. A hadi istent figurális hűséggel személyesíti Haraszti elismerés illeti Tihanyi Gusztáv. És Komoly Vilmost. A rendezés nem ragaszkodik régi, megszokott színpadi eszközökhöz, a darab értékeit igyekszik kihozni még ott is, ahol a helyzet indiszkrétebb beállításra adna alkalmat. Újdonság a híres Offenbach nyitány művészi beállítása, amely az előadás legsikerültebb része,, és amelyet eddig magyar színpadokon elt (Papcsetv.* TIHANYI VILMOS az "Orfeusz" rendezője és a főszereplők