Színházi Élet, 1921. március 5–12. (10. évfolyam, 10. szám)

1921-03-05 / 10. szám

25 SZÍNHÁZI ÉLET Nyilatkoznak a „Csókos asszony" szereplői Csodálatos, hogy Bródy Istvén nagy kon­cepciójú színigazgatói képességei, ötletei, színházi éleslátása, milyen nagyszerű ered­ményeket értek el az Elsenfért Színház ve­zetésében. Most már kétségtelenül meg le­het állapítani, hogy az operetművészetnek ez a kedves hajléka véglegesen beérkezett nemcsak a közönség kegyébe, hanem a ko­moly kritika elismerésének fázisába is. Legközelebb, március 11-én ismét egy pompás, nagyszerű operettel gazdagodik az Eskütéri Színház műsora- Ismét egy kedves és valamikor nagyon népszerű operettet vesz elő Bródy István, Roger­­ Clairette-jét, amelyet a Népszínházban mutattak be, a címszerepben Küry Klárával. Nemcsak ez, de az egész egész ország erről a szerepről beszélt annak idején- Vidékről feljöttek az emberek, hogy megnézzék Küryt a Clairettben. A librettót most Harsányi Zsolt keze át­simította, modernizálta és alkalmassá tette a címszerepet az Eskütéri Színház kedves és népszerű primadonnájának, Magyar Erzsinek a számára. A darabban kívüle a színház legelső színészei játszanak, valamennyien kedves és hálás sze­epeket. Az Eskütéri Színháznál lázas munka folyik reggeltől estig, színpadon, zongoraszobákban, min­denütt a premierre készülnek. Megkérdeztük a fő­szereplőket, hogy mondják el milyen szerepeket játszanak a Clarietteben. Ezeket a válaszokat kaptuk : Magyar Erzsi, a bájos primadonn­a hal­latlan nagy elragadtatással és lelkesedéssel nyilatkozott az uj feladatról. Korán reggel kilenckor már a szinház előcsarnokában járkál fel és alá, kezében a szereppel és hangosan tanul. Ő a legszorgalmasabb pri­madonna Pesten, mert ha új szerepre ké­szül, se éjjele se nappala, még a feje alá is odateszi a szerepét.­­ Én minden szerepemre szeretettel és ambícióval készülök­ — mondotta a mű­vésznő — nekem nincs jó szerep, rossz sze­rep, minden szerep egyformán megérdemli az előzetes bizalmat. Csak a premier után szokott eldőlni, hogy a publikum is egy vé­leményen van-e velem ? Eddig nem sokat csalódtam, most százszoros pénzben mernék fogadni, hogy nem csal judiciumom. Igaz, hogy könnyű így beszélni, amikor szerepem múltja : Küry Klári. Elképzelheti, hogy büszke is vagyok arra, hogy ilyen feladathoz jutottam. Egy temperamentumos fürge francia nő, egy félig-meddig sportladyt játszom, aki­nek a jókedve betölti az egész három felvo­nást. Egymást követik a táncok, a bájis melódikus énekek, amelyek valahogyan egé­szen elütnek, a mai melódia stílustól, valami kedves, finom, ritmikus egyéniség ezeket a dalokat, egészen el vagyok jellemzi ragad­tatva tőlük. Az operettszerep jellegzetes tulajdonságain kívül még egyéb előnyei is vannak ennek a francia hölgynek. Kiváló al­kalom nyílik arra, hogy az ember egy kicsit színésznő is lehessen. Úgyszólván minden jelenet más-más színt és hangulatot hoz, mintha valami bravúros szerepet akart volna írni a szerző. Mondom, különösen örülök annak,­hogy a Clairetteben nemcsak operett­színésznő, de színésznő is lehetek. És a partnereim, azokról nem is akarok beszélni, mert egyikről jobbat kellene mondanom, mint a másikról és akkor megharagudnának rám. Legjobb lesz, ha őket magukat fogja megkérdezni a szerepeikről. Elfogadtuk Magyar Erzsi szives tanácsát és megkerestük az egyik öltözőben a darab Mapitfetszt Mii mm. FELEKY KÁROLY taSBirim FELEK* tRnyiri színházi vállalata! Palace Th­eotre Building. «ew-Vor* sagekei Amerikában is Kanadiban. Színműveket vesz és elhelyez Megszerzi amerikai darabok előadásl­­o«at Magyarország terU9e«£ r*

Next