Színházi Élet, 1921. március 5–12. (10. évfolyam, 10. szám)
1921-03-05 / 10. szám
25 SZÍNHÁZI ÉLET Nyilatkoznak a „Csókos asszony" szereplői Csodálatos, hogy Bródy Istvén nagy koncepciójú színigazgatói képességei, ötletei, színházi éleslátása, milyen nagyszerű eredményeket értek el az Elsenfért Színház vezetésében. Most már kétségtelenül meg lehet állapítani, hogy az operetművészetnek ez a kedves hajléka véglegesen beérkezett nemcsak a közönség kegyébe, hanem a komoly kritika elismerésének fázisába is. Legközelebb, március 11-én ismét egy pompás, nagyszerű operettel gazdagodik az Eskütéri Színház műsora- Ismét egy kedves és valamikor nagyon népszerű operettet vesz elő Bródy István, Roger Clairette-jét, amelyet a Népszínházban mutattak be, a címszerepben Küry Klárával. Nemcsak ez, de az egész egész ország erről a szerepről beszélt annak idején- Vidékről feljöttek az emberek, hogy megnézzék Küryt a Clairettben. A librettót most Harsányi Zsolt keze átsimította, modernizálta és alkalmassá tette a címszerepet az Eskütéri Színház kedves és népszerű primadonnájának, Magyar Erzsinek a számára. A darabban kívüle a színház legelső színészei játszanak, valamennyien kedves és hálás szeepeket. Az Eskütéri Színháznál lázas munka folyik reggeltől estig, színpadon, zongoraszobákban, mindenütt a premierre készülnek. Megkérdeztük a főszereplőket, hogy mondják el milyen szerepeket játszanak a Clarietteben. Ezeket a válaszokat kaptuk : Magyar Erzsi, a bájos primadonna hallatlan nagy elragadtatással és lelkesedéssel nyilatkozott az uj feladatról. Korán reggel kilenckor már a szinház előcsarnokában járkál fel és alá, kezében a szereppel és hangosan tanul. Ő a legszorgalmasabb primadonna Pesten, mert ha új szerepre készül, se éjjele se nappala, még a feje alá is odateszi a szerepét. Én minden szerepemre szeretettel és ambícióval készülök — mondotta a művésznő — nekem nincs jó szerep, rossz szerep, minden szerep egyformán megérdemli az előzetes bizalmat. Csak a premier után szokott eldőlni, hogy a publikum is egy véleményen van-e velem ? Eddig nem sokat csalódtam, most százszoros pénzben mernék fogadni, hogy nem csal judiciumom. Igaz, hogy könnyű így beszélni, amikor szerepem múltja : Küry Klári. Elképzelheti, hogy büszke is vagyok arra, hogy ilyen feladathoz jutottam. Egy temperamentumos fürge francia nő, egy félig-meddig sportladyt játszom, akinek a jókedve betölti az egész három felvonást. Egymást követik a táncok, a bájis melódikus énekek, amelyek valahogyan egészen elütnek, a mai melódia stílustól, valami kedves, finom, ritmikus egyéniség ezeket a dalokat, egészen el vagyok jellemzi ragadtatva tőlük. Az operettszerep jellegzetes tulajdonságain kívül még egyéb előnyei is vannak ennek a francia hölgynek. Kiváló alkalom nyílik arra, hogy az ember egy kicsit színésznő is lehessen. Úgyszólván minden jelenet más-más színt és hangulatot hoz, mintha valami bravúros szerepet akart volna írni a szerző. Mondom, különösen örülök annak,hogy a Clairetteben nemcsak operettszínésznő, de színésznő is lehetek. És a partnereim, azokról nem is akarok beszélni, mert egyikről jobbat kellene mondanom, mint a másikról és akkor megharagudnának rám. Legjobb lesz, ha őket magukat fogja megkérdezni a szerepeikről. Elfogadtuk Magyar Erzsi szives tanácsát és megkerestük az egyik öltözőben a darab Mapitfetszt Mii mm. FELEKY KÁROLY taSBirim FELEK* tRnyiri színházi vállalata! Palace Theotre Building. «ew-Vor* sagekei Amerikában is Kanadiban. Színműveket vesz és elhelyez Megszerzi amerikai darabok előadáslo«at Magyarország terU9e«£ r*