Színházi Élet, 1921. november 6–12. (10. évfolyam, 45. szám)
1921-11-06 / 45. szám
56 SZÍNHÁZI ÉLET személyek gondolkodása és érzésvilága, hanem az író világnézete, mondanivalója vénült meg, nemcsak hogy nem menthetők meg a régi szabású ruhákkal, hanem még avultabbat mutatnak a saját korukbeli miliőben. Hogy ez miért van így, arra nagyon sok magyarázatot lehetne találni, de a legközelebb van és a legegyszerűbb talán az, hogy a közönség érdeklődését csak azzal lehet felkelteni, amivel valamiképpen közösséget érez. Egy olyan darabbal szemben, amely belső tartalmánál fogva idegen tőle, legalább azon a réven akar magához közelebbvalónak érezni, hogy külsőleg ugyanolyan embereket lát benne mozogni, mint ő maga és az ismerősei. Ha egy darab hazug, a kosztüm még kirívóbbá teszi hazug voltát és nem azt az érzést kelti a nézőben, hogy ilyesmi régen lehetett, hanem azt, hogy ilyesmi nincs, tehát nem is volt soha. Ezért hatott hazugnak és hamisnak a Szegény ifjú története mikor kosztümben játszották és a Vasgyárost ezért szabad csak mai ruhában játszatni. Csak abban szabad, Petheő Attila Belvárosi Színház : „A gazdag lány" • ' Angelo fotografia de szerencsére nem kell. Mert példának, ugyan jó volna ehhez az Íráshoz, de darabnak . . . nem lenne klasszikus semmi esetre. Szenes-versbél — Bevezetés Szenes embernek Kedves Szenes, minthogy e stílust Maga találta ki korábban. Engedje meg, hogy üdvözöljem őt saját, külön modorában. * Csillag alatt tett megjegyzés Itt Ön szerint csillagot kell tenni S ez inkább okos, mint hülye tett. Mert ez az a..szerencsés csillag, amely alatt Ön született. Szerény ajánlat * Szóval, most Szenes-verset irok, No jól van kérem, hát legyen, Megengedi, hogy a modorával a tandemjét is fölvegyem? ! Pótajánlat Vagy, ha ez nehéz, úgy tartja S barátságunkra súlyt helyez. Gondoljon akkor rám, ha ismét Egy újabb Gazdag lányt szerez. KÁLMÁN JENŐ Bérczy Ernő Belvárosi Színház • „A gazdag lány" Angelo fotográfia