Színházi Élet, 1922. február 5–11. (11. évfolyam, 6. szám)

1922-02-05 / 6. szám

Lót­h fi­a-f­il­m itâ Kamarába­n A magyar moziközön­­­ség ked­vence, Lót­h fia, neve kinek már a külföldön a is közismert, nyáron Münchenben, egy ottani előkelő filmgyárnál vendégsze­repelt s ennek a szereplésének gyümölcse a Kamara szombati bemutatóján rffű­sorra kerülő Sátán zsebkendője című­ hatfelvonásos dráma, melynek főszerepét kreálja. Lóth I­a e darabban egyéni bája és sokoldalú mű­vészete egész skáláját ragyogtatja s az ő játékához méltón társul az izgalmas sajet, a gyönyörű pleinaire - felvételek, melyek a német Svájcban és­ az olasz tengerparton készültek. Az »Alexandra« nagy óceánjáró gőzösön utazik többek között Violetta Birkamp, egy szórakozni, feledni vágyó, dúsgazdag el­vált asszony, akinek hárman is teszik szépet — sikertelenül. Később úgy látszik, a­hogy a szép asszony dr. Werner Hansent, a fiatal vivők­ tünteti ki kegyeivel, másik két udvarló, Beller és Weiler pro­­­fesszorok vad féltékenységgel nézik a ke­gyek­et és egymás iránt is megkezdődik a közöttük az ellenségeskedés. Közben a hajó kis elhagyatott Sermione-szigethez ér­kezik, ahol kiköt s az óceánjáró utasai a szerencsés megérkezés örömére, nagy ál­arcosbált rendeznek a parton. A szigeten tanyázik Silvio, a hírhedt bandita, aki­ legutóbb a National Bank páncéltermébe tört be és elrabolta onnan a kincseket érő letéteket. A rendőrség hasztalan keresi­kutatja a gonosztevőt, nem tud reá akadni. Silvio cinkosa, Luigi, aki titkon jegyben jár Dora Fiamettával, egy viruló szép, fiatal leánnyal, megunva a bűnös életet, amelyre Silvio kényszerítette őt, arra ha­tározza el magát, hogy megszökik a leánnyal. Az a tervük, hogy elrabolják a bandita elrejtett kincseit s azután uj, boldog, becsületes életet kezdenek. Silvio a kincsek rejtekhelyét zsebkendőjére raj­zolta le, amelyet állandóan magánál tart és úgy vigyáz reá, mint a szeme fényére. Luiginak és a leánynak mindazonáltal si­kerül megszereznie a zsebkendőt Silviotól s a kincseket érő tervrajzzal azonnal meg­szöknek. Silvio azonban észreveszi a szö­kést, azonnal üldözőbe veszi Luigit és Dora Fiamettát, akibe ő is szerelmes. A jegye­sek az álarcosbálban rejtőznek el s a hajó kapitánya szívesen vállalkozik reá, hogy védelmébe veszi őket, így kerülnek Luigi és menyasszonya az *Allexandrá«-ra, amely rögtön útnak indul. De Silvio résen van és követi a szökevényeket a hajóra s amikor szemtől-szembe kerül Dora Fiamet­tával, arra kényszeríti őt, hogy térjen vissza vele a szigetre, különben nem áll jót Luigi életéért. A leány kénytelen-kelletlen enged a felszólításnak, amelynek feltéte­leihez még az is hozzátartozik, hogy el kell lopnia a zsebkendőt Luigitól. Dora Fiametta vállalkozik erre, terve azonban kudarcot szenved : vőlegénye észreveszi szán­dékát és azt hiszi, hogy a leány Silviohoz pártolt és most el akarja őt árulni. Luigi dühében Silviora ront, de a leány közbe­veti magát, mire a fiatalember, hogy meg­meneküljön jegyesével a vad elszánt ban­ditától, a tengerbe veti magát Dora Fiamet­tával... A habok elnyelik a szerelmese­ket, mire Silvio megbánva bűnét, meg­adja magát, hogy a törvény ítélkezzék bű­ne fölött... A másik attrakció, Dimty, a rikkancsok királya, egy páratlan nagyszerű amerikai film, melynek főszerepét Wesley Barry, a közismert amerikai gyermekszínész kreál­ja, kinek bámulatos ügyességét és kedves játékmodorát a Rosszcsont kisasszonyban volt már alkalmunk megcsodálni. E 13 éves gyermelkszinész Mary Pickford és Charlie Chaplin állandó partnere s va­lahányszor Amerikában egy filmje bemu­tatásra kerül, a mozgószinházak valósá­gos ostromnak vannak kitéve.

Next