Színházi Élet, 1922. február 5–11. (11. évfolyam, 6. szám)
1922-02-05 / 6. szám
Lóth fia-film itâ Kamarában A magyar moziközönség kedvence, Lóth fia, neve kinek már a külföldön a is közismert, nyáron Münchenben, egy ottani előkelő filmgyárnál vendégszerepelt s ennek a szereplésének gyümölcse a Kamara szombati bemutatóján rffűsorra kerülő Sátán zsebkendője című hatfelvonásos dráma, melynek főszerepét kreálja. Lóth Ia e darabban egyéni bája és sokoldalú művészete egész skáláját ragyogtatja s az ő játékához méltón társul az izgalmas sajet, a gyönyörű pleinaire - felvételek, melyek a német Svájcban és az olasz tengerparton készültek. Az »Alexandra« nagy óceánjáró gőzösön utazik többek között Violetta Birkamp, egy szórakozni, feledni vágyó, dúsgazdag elvált asszony, akinek hárman is teszik szépet — sikertelenül. Később úgy látszik, ahogy a szép asszony dr. Werner Hansent, a fiatal vivők tünteti ki kegyeivel, másik két udvarló, Beller és Weiler professzorok vad féltékenységgel nézik a kegyeket és egymás iránt is megkezdődik a közöttük az ellenségeskedés. Közben a hajó kis elhagyatott Sermione-szigethez érkezik, ahol kiköt s az óceánjáró utasai a szerencsés megérkezés örömére, nagy álarcosbált rendeznek a parton. A szigeten tanyázik Silvio, a hírhedt bandita, aki legutóbb a National Bank páncéltermébe tört be és elrabolta onnan a kincseket érő letéteket. A rendőrség hasztalan keresikutatja a gonosztevőt, nem tud reá akadni. Silvio cinkosa, Luigi, aki titkon jegyben jár Dora Fiamettával, egy viruló szép, fiatal leánnyal, megunva a bűnös életet, amelyre Silvio kényszerítette őt, arra határozza el magát, hogy megszökik a leánnyal. Az a tervük, hogy elrabolják a bandita elrejtett kincseit s azután uj, boldog, becsületes életet kezdenek. Silvio a kincsek rejtekhelyét zsebkendőjére rajzolta le, amelyet állandóan magánál tart és úgy vigyáz reá, mint a szeme fényére. Luiginak és a leánynak mindazonáltal sikerül megszereznie a zsebkendőt Silviotól s a kincseket érő tervrajzzal azonnal megszöknek. Silvio azonban észreveszi a szökést, azonnal üldözőbe veszi Luigit és Dora Fiamettát, akibe ő is szerelmes. A jegyesek az álarcosbálban rejtőznek el s a hajó kapitánya szívesen vállalkozik reá, hogy védelmébe veszi őket, így kerülnek Luigi és menyasszonya az *Allexandrá«-ra, amely rögtön útnak indul. De Silvio résen van és követi a szökevényeket a hajóra s amikor szemtől-szembe kerül Dora Fiamettával, arra kényszeríti őt, hogy térjen vissza vele a szigetre, különben nem áll jót Luigi életéért. A leány kénytelen-kelletlen enged a felszólításnak, amelynek feltételeihez még az is hozzátartozik, hogy el kell lopnia a zsebkendőt Luigitól. Dora Fiametta vállalkozik erre, terve azonban kudarcot szenved : vőlegénye észreveszi szándékát és azt hiszi, hogy a leány Silviohoz pártolt és most el akarja őt árulni. Luigi dühében Silviora ront, de a leány közbeveti magát, mire a fiatalember, hogy megmeneküljön jegyesével a vad elszánt banditától, a tengerbe veti magát Dora Fiamettával... A habok elnyelik a szerelmeseket, mire Silvio megbánva bűnét, megadja magát, hogy a törvény ítélkezzék bűne fölött... A másik attrakció, Dimty, a rikkancsok királya, egy páratlan nagyszerű amerikai film, melynek főszerepét Wesley Barry, a közismert amerikai gyermekszínész kreálja, kinek bámulatos ügyességét és kedves játékmodorát a Rosszcsont kisasszonyban volt már alkalmunk megcsodálni. E 13 éves gyermelkszinész Mary Pickford és Charlie Chaplin állandó partnere s valahányszor Amerikában egy filmje bemutatásra kerül, a mozgószinházak valóságos ostromnak vannak kitéve.