Színházi Élet, 1922. március 12–18. (11. évfolyam, 11. szám)

1922-03-12 / 11. szám

38 SZÍNHÁZI ÉLET Tiltott gyümölcs Régi közmondás azt tanítja, hogy nem a ruha teszi az embert. Sokat lehetne vitat­kozni ezen, mert hisz az életben gyakran na­gyon keserű tapasztalatokat szerzünk, hogy igenis a ruha te­szi az embert. Ezt a kérdést tárgyalja a „Til­tott gyümölcs" cí­mű film-színmű, amely az Urániá­ban és a Mozgó­kép Otthonban fog színre ke­rülni márc. 10-től márc. 17-ig.­­ Az egész dráma azon fordul meg, hogy egy ragyo­gó szép és fiatal asszony, aki túlságosan házias, nem tud és nem akar úgy öltözködni, ahogy azt a férje, aki nagylábon élő világfi, megköveteli. Ezért hidegül el tőle a férje, ezért pártol más nő­höz, aki szebben és elegánsabban öltözködik, mert az emberek mind hitk, mind azt akar­ják, hogy az a nő, aki mellettük él, akivel nyilvánosan mutatkoznak másokban irigy­séget keltsen, egyszóval, hogy az a nő re­prezentálni tudjon. Ennek pedig az első és fő feltétele az elegancia, az ízlés és bizonyos fokig a nagystílűség. A „Tiltott gyümölcs" tehát egy egészen csekély,­­ termé­szetes és általá­nos emberi hibá­ból indul ki, ép­pen olyan ezért hat közvetle­nül. A magunk hibájára, a ma­gunk szokásaira ismerünk a fil­men, tükröt lá­tunk magunk előtt, amely tisz­tán adja vissza legbelsőbb és G­orja Swanson legőszintébb gon­dolatainkat. Lélektani alapja van a „Tiltott gyümölcs"-nek. Az egész dráma egy csekély­ségen múlik és ez a csekélység családokat tud elválasztani, embereket szakít el egymástól, új sorsokat sző és ismét összehoz embereket. Az új műsorban egészen biztos, hogy nagy sikere lesz ennek a filmnek, nemcsak mert a meséje újszerű, érdekes, izgalmas és annyira emberi, hanem, mert nagyon szép Bébé Daniels Uránia—Mozgókép Otthon THOMAS MEIGHAN és BÉBÉ DANIELS (Tiltott gyümölcs) Corvin-film

Next