Színházi Élet, 1922. március 12–18. (11. évfolyam, 11. szám)
1922-03-12 / 11. szám
38 SZÍNHÁZI ÉLET Tiltott gyümölcs Régi közmondás azt tanítja, hogy nem a ruha teszi az embert. Sokat lehetne vitatkozni ezen, mert hisz az életben gyakran nagyon keserű tapasztalatokat szerzünk, hogy igenis a ruha teszi az embert. Ezt a kérdést tárgyalja a „Tiltott gyümölcs" című film-színmű, amely az Urániában és a Mozgókép Otthonban fog színre kerülni márc. 10-től márc. 17-ig. Az egész dráma azon fordul meg, hogy egy ragyogó szép és fiatal asszony, aki túlságosan házias, nem tud és nem akar úgy öltözködni, ahogy azt a férje, aki nagylábon élő világfi, megköveteli. Ezért hidegül el tőle a férje, ezért pártol más nőhöz, aki szebben és elegánsabban öltözködik, mert az emberek mind hitk, mind azt akarják, hogy az a nő, aki mellettük él, akivel nyilvánosan mutatkoznak másokban irigységet keltsen, egyszóval, hogy az a nő reprezentálni tudjon. Ennek pedig az első és fő feltétele az elegancia, az ízlés és bizonyos fokig a nagystílűség. A „Tiltott gyümölcs" tehát egy egészen csekély, természetes és általános emberi hibából indul ki, éppen olyan ezért hat közvetlenül. A magunk hibájára, a magunk szokásaira ismerünk a filmen, tükröt látunk magunk előtt, amely tisztán adja vissza legbelsőbb és Gorja Swanson legőszintébb gondolatainkat. Lélektani alapja van a „Tiltott gyümölcs"-nek. Az egész dráma egy csekélységen múlik és ez a csekélység családokat tud elválasztani, embereket szakít el egymástól, új sorsokat sző és ismét összehoz embereket. Az új műsorban egészen biztos, hogy nagy sikere lesz ennek a filmnek, nemcsak mert a meséje újszerű, érdekes, izgalmas és annyira emberi, hanem, mert nagyon szép Bébé Daniels Uránia—Mozgókép Otthon THOMAS MEIGHAN és BÉBÉ DANIELS (Tiltott gyümölcs) Corvin-film