Színházi Élet, 1926. november 22–28. (16. évfolyam, 47. szám)

1926-11-22 / 47. szám

SZÍNHÁZI ÉLET 4­7 Jó reggelt Nanett, hogy vagy? kérdezte magyarul Palásthy Irént a partnere Bernben a „No­no-Nanette" premierjén Bern, november. Bern színházi életét ál­talában nem gyakran resz­kettetik meg szenzációk. Tulajdonképen a svájci ember nem is tudja, mi az a szenzáció, pesti érte­lemben. Ott, mondjuk, szenzáció az, h­a a Bern­től körülbelül száz kilo­méterre fekvő Jungfrau szabad szemmel jól lát­ható. A derék, rokonszenves bernieknek a keblét mégis megreszkettette egy szín­házi esemény, vagy inkább egy pesti lány: Irén. A dolog úgy Palásthy kezdő­dött, hogy a szokottnál ha­talmasabb plakátok jelen­tek meg: ,,A nagy amerikai revü­operett: No No Na­nette! Iréné Palásthy, a berlini Metropol pri­madonnája, mint ven­dég!" Az Operetten-Theaterben volt a bemutató. Ez Bern második színháza és a mi pesti szemünkben számos különlegessége van. Pél­dául: a földszinten asztalok­nál ül a közönség és teljes tüdőből szivaro­zik. De hogy a gyötrő szom­júság ellen azok is véde­kezhessenek, akik az eme­leti széksorokból néznek, hát minden szék támlá­ján van egy drótból font kancsótartó, ahová a használatlanság röp­ke perceire beakaszt­ható a sör. A közönség kizárólag Palásthy iránt érdeklődik, akit dörgő taps fogad színpadra léptekor, noha még sose játszott Svájc­ban. Igaz, hogy a svájci taps dörgése halk és arisz­tokratikus tetszésnyilvání­tás a pestihez képest, de hát ez temperamentum dolga. De ez még semmi. Van a berni társulatnak egy tagja, Hanni Erdey kis­asszony, aki szintén ma­gyar színész-export. Mikor bejön a színpadra, azt mondja: — Jó reggelt, Nanett! Hogy vagy? — És aztán egy csomó magyar kiszó­lás a német szövegben. Szóval teljes a siker, ra­gyogó a kritika s mint egy néző mondta: egyetlen baj, hogy „die Palasthy" keve­set van a színpadon. Előadás után a legfénye­sebb berni hotel, a Bel­levue-Palace halljában be­szélgetünk: Palásthy, a férje, Hans Bartsch és a kutyája, Bijou. Elmond­juk, hogy a Nanette már százötvenszer ment Ber­linben, de mivel speciáli­san a Metropoltheater íz­lése szerint volt megírva és máshová is szeretnék vinni, egészen rák. Itt Bernben átalakítot­vált új formájában a bemutató. Innen Zürichbe, Genfbe viszik s ha a svájci Hin­terland jól fogadja, nagy európai turnéra indulnak. Szántó Dénes Palásthy Irén és partnere, Albert Badenitz, a berni „No, no, Nanette" előadásán

Next