Színházi Élet, 1926. november 29–december 5. (16. évfolyam, 48. szám)

1926-11-29 / 48. szám

26 SZÍNHÁZI É­LET Az amerikai lapok be­számoltak róla, hogy Ni­jinskyné Pulszky Romola, Márkus Emma leánya, nagy sikerrel debütált a ,,Mirabel"-ben. Hol is le­hetne másutt részleteket megtudni erről az érdekes debütálásról, mint Márkus Emiliánál? Elmentünk és meginterjúvoltuk­­ a lá­nyáról. Így nyilatkozott : —... hogy is volt . . . Márkus Fm'lia nyilat­kozik a leányáról, aki a színpad után a film­mel is megpróbál­kozik Párizsban, egy esztendővel ezelőtt találkozott a leá­nyom Morris Gesttel, a híres amerikai menedzser­rel, akit már régebbről ismert. — Fel kell lépnie ! — szólt Morris Gest és ez a mondat több volt mint ta­nács. Kérés, sőt papírda­rab volt, amelyet szerző­dési ívnek neveznek. És Romola habozott. Ott élt Párizsban, férjével Nijin­skyvel, a híres táncossal, aki még mindig nem gyó­gyult ragyogó meg teljesen és két szépségű csöpp­ségével : Kyrával meg Ta­marával. Mit lehet tenni ? Valami húzta őt az aktív művészet felé. Igaz, hogy közben is dolgozott. Újságírónő és esztéta volt. Az egyik párizsi napilap munkatársa. A tánctanul­mányok és színpadi írások azonban nem azonosak a színházzal. Választani kel­lett. Akkor aláírta nevét. Ezzel leszerződött Morris Gesther amerikai félesztendős nagy turnéra. Az a gyönyörű haja nincs meg többé. Mintha ez lett volna az ára a szerződésnek ! Le­vágatta és most ő is bubi­frizurát hord. Szinte do­kumentálja a változást, amely most életében tör­tént. A bubifrizurás Pul­szky Romola pedig neki­vágott az újvilágnak. Ott pedig igaz szeretettel vár­ták és mindenki várt tőle valami rendkívülit.­­ És elindult a turné. Volmoeller „Mirakel"-jával járják be az újvilágot. Az­zal a Mirakel-lal, amelyet Newyorkban páratlan si­kerekkel játszottak hosszú ideig. Reinhardt rendező- Pu­lszky Romola Márkus tml­ia Morris Gest Nijinsky felesége leánya felfedezettje nagy sikerrel debütált Amerikában Nijinskuné Pulszku Romola

Next