Színházi Élet, 1927. április 24–30. (17. évfolyam, 17. szám)

1927-04-24 / 17. szám

54 SZ­ÍNH­Á­ZI ÉLET mégis színre kerül a „Terike" A húsvéti hétnek elma­radt a moziszenzációja: a filmcenzúra kánoni okok­ból nem engedélyezte a „Terike" előadását és az Ufa Filmszínház nem ve­hette műsorra a Földes Imre színdarabjából ké­szült filmszkeccset. A filmcenzu­rának nem a film ellen volt kifogása, hanem azt engedélyezni, nem akarták hogy egy olyan darab, amelynek kö­zéppontjában egy pap áll, húsvét hetében kerüljön színre. Magában a szkeccs­ben alig egy-két tást eszközöltettek változta-és így semmi akadálya sincs, hogy a „Teriké"-t húsvét után bemutassák. Az Ufa Filmszínház erre a hétre már műsorra is tű­zte és a közönséget bizonyára nagy­szerű előadással kárpótol­ják majd a késedelemért. A színészek különben jól kihasználták a hétna­pos kényszerpihenőt és Major Dezső rendező ve­zetésével folyton próbál­ták a szkeccs színpadi ré­szeit, hogy minél tökéle­tesebb előadást produkál­janak. Az Ufa Filmszínház igaz­gatóját, Pásztor Bélát elis­merés illeti, hogy a feltá­madó magyar film­szkeccs­nek hajlékot adott Buda­pest legelőkelőbb filmszín­házában, ez további Reméljük, hogy munkára ösz­tönzi majd a vállalkozókat és egymásután készítik majd a művészi szkeccse­ket. Ennek a műfajnak be kell vonulnia a kis mozik­ból a nagy elsőhetes film­színházakba, mert a mű­vészi filmszkeccs mindig a magyar filmgyártás elő­futárja volt. Balla Zsuzsi és Harsányi Rezsi Major Dezső a „Terike" filmszkeccs szcená­rium írója és rendezője Mészáros Giza és Harsanni Rezső

Next