Színházi Élet, 1928. február 5–11. (18. évfolyam, 6. szám)

1928-02-05 / 6. szám

83 SZÍNHÁZI ÉLET mi már akkor is tud­tuk azt, amire az ame­rikaiak csak néhány éve jöttek rá, hogy a filmhez típusok kelle­nek. Az első „Pál­ utcai fiúk" filmhez például apróhirde­tés útján kerestünk gyer­mekszereplőket s emlék­szem, hogy Verebes Ernő és Bérczy Géza várakozás közben összehasogatták az Íróasztalom A „Vengerka" posztóhuzatát. volt az első filmem, ahol beérkezett színpadi művésszel — Törzs Jenő — dolgoztam. Ebben a filmben kapott nagy sze­repet Lenkeffy Éva is, aki már a Szulamith és a Monna Vanna filmekben tűnt fel. A Toprini nász és a Koldus gróf készült el még ebben az évben. — 1918-ban még jobban fellendült a magyar film­gyártás. Tíz filmet rendez­tem. 1919-ben átszerződ­tem a Starhoz, ahol szin­tén nagy lendülettel ment a munka, de ezt a szép munka­folyamatot a prole­tárdiktatúra megszakította. Utána már nem kapta vissza a filmgyártás tempóját. Készülnek a régi filmek, de egyre jobban érezzük a nehéz viszonyokat és 1921-ben egészen „be­kracholt" a magyar film­ipar. A tőzsdén jobban ka­matozott a pénz, a bankok és pénzemberek nem adtak tőkét a filmgyáraknak, amelyeiknek a devalváció folytán egyre több pénzre lett volna szükségük. 1923-ban történik még egy kí­sérlet a Corvin feltámasz­tására, készül is két film, de utána újra a régi csend borul erre a szép multu gyárra. • Amikor még Putty Lia molett volt és hosszú hajat viselt ,A császár katonái­: Putty, Lukács Pál és Virányi Sándor Kabos Gyula és Dénes Oszkár a „Tilos a csók" című filmben, amely a kommün ideje alatt készült 6*

Next