Színházi Élet, 1928. február 5–11. (18. évfolyam, 6. szám)
1928-02-05 / 6. szám
83 SZÍNHÁZI ÉLET mi már akkor is tudtuk azt, amire az amerikaiak csak néhány éve jöttek rá, hogy a filmhez típusok kellenek. Az első „Pál utcai fiúk" filmhez például apróhirdetés útján kerestünk gyermekszereplőket s emlékszem, hogy Verebes Ernő és Bérczy Géza várakozás közben összehasogatták az Íróasztalom A „Vengerka" posztóhuzatát. volt az első filmem, ahol beérkezett színpadi művésszel — Törzs Jenő — dolgoztam. Ebben a filmben kapott nagy szerepet Lenkeffy Éva is, aki már a Szulamith és a Monna Vanna filmekben tűnt fel. A Toprini nász és a Koldus gróf készült el még ebben az évben. — 1918-ban még jobban fellendült a magyar filmgyártás. Tíz filmet rendeztem. 1919-ben átszerződtem a Starhoz, ahol szintén nagy lendülettel ment a munka, de ezt a szép munkafolyamatot a proletárdiktatúra megszakította. Utána már nem kapta vissza a filmgyártás tempóját. Készülnek a régi filmek, de egyre jobban érezzük a nehéz viszonyokat és 1921-ben egészen „bekracholt" a magyar filmipar. A tőzsdén jobban kamatozott a pénz, a bankok és pénzemberek nem adtak tőkét a filmgyáraknak, amelyeiknek a devalváció folytán egyre több pénzre lett volna szükségük. 1923-ban történik még egy kísérlet a Corvin feltámasztására, készül is két film, de utána újra a régi csend borul erre a szép multu gyárra. • Amikor még Putty Lia molett volt és hosszú hajat viselt ,A császár katonái: Putty, Lukács Pál és Virányi Sándor Kabos Gyula és Dénes Oszkár a „Tilos a csók" című filmben, amely a kommün ideje alatt készült 6*