Színházi Élet, 1930. szeptember 7–13. (20. évfolyam, 37. szám)

1930-09-07 / 37. szám

A King of Jazz felvétele közben Major Henrik, a világhírű magyar karikaturista lerajzolta Paul Whitemant, a jazzkirályt. A világhírű jazz-zenekarnak van egy ma­gyar zenésztagja is, aki Majort már ré­gebben ismerte. — Paul Whitemannál a munka­ élvezet —, mondta Majornak a magyar muzsikus. — Arról nem is beszélek, hogy jazz-ze­nész sehol sem kap olyan jó gázsit, mint nála. Nagyon meg vagyok elégedve min­dennel, csak hiába... Európa hiányzik. Amikor a jazz-királyt egy-egy európai turnéajánlattal felkeresik, mindig izgalom fog el és szeretném rábeszélni Paul Whi­temant, hogy hajózzon át egyszer zenekarával Európába. Nem is hiszik, mennyire szeretnék Budapestre utazni, hogy itt, szülővá­rosomban is halljanak bennünket játszani. G. M. ma­gyar szárma­zású jazz-ze­nésznek ezt a beszélgetését Majornak ab­ból a levelé­ből amit idézzük, akkor itt a Színházi Életnek, amikor a Paul Whitemanról készült zajt küldte el nekünk. Jaj-A magyar zenész vágya most — legalább­is részben — valóra válik: Paul Whiteman zene­kara játszani fog a bu­dapesti közönség előtt. A Décsi Mozgó bemu­tatja a Jazzkirál­y című Paul Whiteman-revüt, amely egyike a legideáli­sabb és legtökéletesebb hangosfilmeknek. Olyan pompás zenei szivárványt nyújt a közönségnek, amilyenhez hasonlót Buda­pesten játszott hangos­filmben még nem igen hallottunk. Nemcsak a fül­nek, hanem a szemnek is száz meglepetést ad az Universal hangosfilmje, amely mindenütt a világon a legnagyobb sikert aratta. A Jazzkirály elkészítésé­ I Ill fill Hollandi tánc a „Jazzkirály"-ban Paul Whiteman a legkisebb néger revüsztárral 28

Next