Színházi Élet, 1931. március 22–28. (21. évfolyam, 13. szám)

1931-03-22 / 13. szám

jul, abban fő része van Reisznagel irodavezető úrnak, Schiller doktor furcsa, agyafúrt, de aranyosszívü öreg irodavezetőjének, aki nagy meglepetést ígér az elszámolást kö­vetelő Waldhofenéknak. A meglepetés be is következik. Ulli megtudja, hogy Schiller dok­tor milyen áldozatokat hozott érte, illetve szerelméért. A büszke fiatal lány fizetni akar. Egy éjszakával, hogy aztán másnap örökre eltűn­jön az életéből. De Reisznagel vi­gyáz, hogy ne történ­jen semmi baj. Ott marad a fiatal pár mellett és édes ravasz­ságával megakadályoz­za a jóvá nem tehető lépést. A harmadik fel­vonásban aztán több történik, mint amen­­nyit a legtapasztaltabb színházi néző előre várhatott volna. Reisz­nagel, egy mulatságos tévedés visszaszerzi segítségével Zamoski lengyel uzsorástól a Waldhofen-család va­gyonát és megszerzi Schiller doktor részére Ulli kezét. Ezt a kacagással gar­nírozott történetet ki­tűnő előadásban szer­vírozza a Fővárosi Operettszínház. Az elő­adás tengelye Reiszna­gel irodavezető, vagy­is Kabos Gyula, aki elragadó félszegségében chaplini magaslatokig emeli önmagát. A má­sodik felvonás után minden este meg kell jelennie a vasfüggöny előtt. Kertész Gábor férfias, szép játéka, Ákos Erzsi fiatal szépsége teljes illúziót kelt. Kitűnő Dát­ori Gizella, Kökény Ilona, Radó, D'Ar­rigó és minden este nyiltszíni tap­sot kap Pártos, a lengyel uzsorás szerepében. A Konto X­ et Jenő fordította sok ötlettel. Kálmán Lóránt Vilmos rendezői munkája kifogás­talan. — Azért vettem fel a legszebb ruháimat, hogy tessék neked Ákos Erzsi és Kertész Gábor Fővárosi Operettszínház: „Kontó X" (Angelo foto) 15

Next