Színházi Élet, 1931. április 19–25. (21. évfolyam, 17. szám)

1931-04-19 / 17. szám

Színházi hét Rátkay duplán rendez Próba a Belvárosi Színházban. A szín­padon Titkos Ilona, Bársony Rózsi és Várad­y Lajos. Füzetből olvassák a sze­repüket. A nézőtéren Rátkay Márton ül és hangosan kritizálja a színészeket: — Mégis csak hallatlan! A premier előtt sem tudjátok még a szerepeteket. Gyergyai jön a színpadra. Rátkay őt is leinti: — Persze, éjszakáztál, lumpoltál, majd adok én neked! Így m­egy tovább a próba, majd két órakor Rátkay megszakítja: — Holnap folytatjuk, most menjünk ebédelni. Nagyszerűek voltatok ma, egy­szer sem kellett a felvonást megállítani. Csóváljuk a fejünket, de Rátkay ne­vet és ezeket mondja: — Én nemcsak rendezem a Francia operett című zenés vígjátékot, hanem a darabban is egy színházi rendezőt ját­szom. Amikor az előbb szidtam a sze­replőket, tulajdonképpen a szerepemet mondtam el. A színészek pompásan tud­ják a szerepeiket, a darab szerint azonban nem jók és olvasniok kell. tud­— Egyébként én most már magam sem hogy mi az igazság tudom, Laka­tos László játékos darab­jában. Igy lesz a közönség is ezzel és ez lesz a Fran­cia operett sikere. Megírtuk, hogy Pekár Gyula „Dárius kincse" cm­i­i novellájából Ferenczy Frigyes operettlibret­tót írt, amelyhez Rékai Nándor szerzett zenét, Ilniczky László pedig a verseket írta. I­ehár Gyula most hallgatta meg a Városi Színházban társszerzői és Sík Rezső főrendező előtt az operett muzsikáját A Zsákutca próbáján az Uj Színházban: Gergely Vilma, Gonda József, Boray Lajos és Orsolya Erzsi (László felv.) 38 Pajor jubilál Huszonötéves színészsé­gének jubileumát tartotta Pajor Ödön, a Városi Szín­ház tagja. Pajor nemcsak kitűnő énekesszínész, ha­nem egyike a legkedélye­sebb embereknek, akinek

Next