Színházi Élet, 1932. március 6–12. (22. évfolyam, 11. szám)

1932-03-06 / 11. szám

.4 Hitzbe viszem el magát ma délután ...—• mondotta László Aladár és beinvitált egy pompás túrakocsiba. Az autó rohant, de pár perc múlva észrevettem, hogy éppen ellenkező irányba megyünk. László Aladár mosolygott. — Legyen nyugodt, m­égis mindjárt­­ i Ritzben leszünk. És már meg is állt az autó a Hunnia Filmgyár előtt. A hatalmas elelierbe érve, elámulva állapítottuk m­­eg, hogy valóban a Ritzbe érkez­tünk. A zsúfolt hall mozgalmas, színes képe, de a berendezés is megszólalásig hű mása a Ritz halljának. A Ritz •—­tető nélkül. A film­felvételhez mindig csak annyit építenek fel a dekoráció­hoz, amennyi a lencsébe kerü­l. Egy ördöngös masina futkározik a béké­sen kávézó vendégek feje fölött, indu­latos vezényszavak pattognak és néha két tenyér verődik össze. De a taps­nak most pontosan az ellenkező ér­telme van, mint amit más alkalommal jelenteni szokott. Valami nem tetszett. Székely István főrendező üti össze tenyerét: — Vissza az egész! Nagyságos asszony, a harmadik asztalnál, nincsen viaszból! Tessék egy kissé elevenebben inni azt a kávét! Aztán élőb­ől: Vigyázat! Felvétel! Mehet! A Hunnia Filmgyárban László Aladár pompás vígjátéka készül. Címe: „Piri mindent tud." A szerző sokkal izgatottabban járkál, mint színdarabok próbáin járkálnak a szerzők. Néha idegesen fordul a mellette álló Fodor Hereihez, a Phöbus igazgatójához, aki a film producere.­­" Csak tudnám, hogyan lesz ebből a sok zűrzavaros felvételből egységes darab? A producer nevet. — Ne törődjék vele. A filmfelvétel nem úgy megy, mint a színdarab pró­bája. Egyszer a harmadik felvonásból készül húsz méter, aztán az elsőből készül a Kit/ filme! a Mui­ulu-filmipurb­an­ (Mannender felv.) A3 .

Next