Színházi Élet, 1932. március 6–12. (22. évfolyam, 11. szám)
1932-03-06 / 11. szám
.4 Hitzbe viszem el magát ma délután ...—• mondotta László Aladár és beinvitált egy pompás túrakocsiba. Az autó rohant, de pár perc múlva észrevettem, hogy éppen ellenkező irányba megyünk. László Aladár mosolygott. — Legyen nyugodt, mégis mindjárt i Ritzben leszünk. És már meg is állt az autó a Hunnia Filmgyár előtt. A hatalmas elelierbe érve, elámulva állapítottuk meg, hogy valóban a Ritzbe érkeztünk. A zsúfolt hall mozgalmas, színes képe, de a berendezés is megszólalásig hű mása a Ritz halljának. A Ritz •—tető nélkül. A filmfelvételhez mindig csak annyit építenek fel a dekorációhoz, amennyi a lencsébe kerül. Egy ördöngös masina futkározik a békésen kávézó vendégek feje fölött, indulatos vezényszavak pattognak és néha két tenyér verődik össze. De a tapsnak most pontosan az ellenkező értelme van, mint amit más alkalommal jelenteni szokott. Valami nem tetszett. Székely István főrendező üti össze tenyerét: — Vissza az egész! Nagyságos asszony, a harmadik asztalnál, nincsen viaszból! Tessék egy kissé elevenebben inni azt a kávét! Aztán élőből: Vigyázat! Felvétel! Mehet! A Hunnia Filmgyárban László Aladár pompás vígjátéka készül. Címe: „Piri mindent tud." A szerző sokkal izgatottabban járkál, mint színdarabok próbáin járkálnak a szerzők. Néha idegesen fordul a mellette álló Fodor Hereihez, a Phöbus igazgatójához, aki a film producere." Csak tudnám, hogyan lesz ebből a sok zűrzavaros felvételből egységes darab? A producer nevet. — Ne törődjék vele. A filmfelvétel nem úgy megy, mint a színdarab próbája. Egyszer a harmadik felvonásból készül húsz méter, aztán az elsőből készül a Kit/ filme! a Muiulu-filmipurban (Mannender felv.) A3 .