Színházi Élet, 1932. október 16–22. (22. évfolyam, 43. szám)

1932-10-16 / 43. szám

Fyrologiának hívjá­k azt az új tudo­mányt, amely a grafológia mintájára a rágyújtás módjából akarja a jellemet megmagyarázni. Ebből is látszik, hogy a pyrologia fogyatékos tudomány, mivel a jellemkutatásból eleve kizárja a nem­dohányzókat, akik pedig a dohányjöve­dék bánatára elég számosan vannak e földön. Az új tudomány abból a meg­figyelésből indul ki, hogy a rágyújtás pillanatában az ember arca változik. Az egyik szenvedélyes lesz, a másik elgon­dolkodó, a harmadik fölényes, a negye­dik fontoskodó, szóval minden arc fel­ölti jellemének alapvető karakterét. Vizs­gáljuk meg mi is egy szál gyufa világá­nál a pyrologia módszereit. Ez az a típus, amely a perc öröméért él. A rá­gyújtás külön szertartás nála. Minden kis jelen­ségben az élet szépségét keresi Szilágyi Marcsa, Gábor Mara, Rott Sándor Nem igazi dohányos. Csak a társaság, vagy még inkább a szipka kedvéért cigarettázik. Nem akar elmaradni a divattól. Nem önálló egyéniség. Véleményeiben a többséghez igazodik Sohasem gondolkozott a nikotin ártalmas voltán. Nála a rágyújtás valóságos szellemi izgatószer. Egy jó szivar mellett támadnak a legjobb ötletei és megfigyelései (Photo Pécsi)

Next