Színházi Élet, 1933. augusztus 13–19. (23. évfolyam, 34. szám)

1933-08-13 / 34. szám

Weekendre, csónakházba turista ma nem indul útnak a «Lampart szeszgáztőző» nélkül. Miért? Mert ez a készülék kis helyen elfér, könnyen kezelhető és a­mi a fő, nem robbanékony és m­aért veszélytelenül használható. Utasembernek is alkalmas, hiszen a tartályban szállítható a spiritusz is, úgymint olyan nyaralókba, ahol villany vagy gázvezeték nincsen. Párizsban az elmúlt héten tartották meg a szokásos, Concours d'Elegance-t, hölgyvezetők számára. A verseny arany­szalagját Lucien Boyer énekesnő nyerte meg, aki világhírűvé tette a Parle Moi d'Amourt. A művésznő egy gyönyörű szürke Roadstar-kocsit vezetett. A sport a kocsihoz ezüstszínű szövetszoknyát, rövid antilopkabátot és kék pullovert viselt. A kocsik minősége szerint, vezetőik a sportruhától kezdve egészen az estélyi ruháig a legkülönbözőbb toalettekben jelentek meg és a legkáprázatosabb di­vatrevük képét nyújtották. * Marlene Dietrich párizsi tartózkodása alkalmával rengeteg ruhát rendelt Lu­cien Lelongnál. A modellek között fő­leg azokat kereste ki, amelyek klasszi­kus redőkbe omlanak. Sok fekete ruhát és kabátot vett. Nadrágot egyet sem. * Németországban nemzeti divatiroda alakult. A divatirodának feladata, hogy a német divatot fejlessze és hogy Né­metországban teljesen háttérbe szorítsa a párizsi divatot. A nagy berlini divat­szalonok, ahol egy-egy modell eddig is hétszáz-nyolcszáz márkába került, most felemelik áraikat, mert a párizsi model­leket az eddiginél sokkal nagyobb vám­tételekkel sújtotta a berlini divatiroda. A Tiergarten finom villáiban levő ex­kluzív divatszalonokban német toalette­ket kell árulniok a szabónőknek. A né­met divatiroda törekvését nagy tetszés­sel honorálja a német konfekcióipar, amely eddig is önállósította magát Pá­rizstól és önálló divatot kreált. Nem is rosszat. A Kurfürstendamm kis konfek­cióüzleteiben harminc, negyven és negy­venöt márkáért sokkal jobb ruhát lehe­tett eddig is kapni, mint amilyent ná­lunk, ennek az árnak megfelelő pen­gőért. A német divatiroda divatnacio­nalizáló törekvése nem újdonság. Ame­rika már régen önálló divatra törekszik és a divatszalonok minden egyes ruhát, amely párizsi modell után készül, köte­lesek ellátni a jelzéssel, mely párizsi modell után lett kopírozva. A német divatiroda törekvése a né­met iparvédelem mellett, hogy a divat­szalonok olyan modelleket kreáljanak, amelyek az új Németország asszonyai­nak életmódjához és karakteréhez leg­jobban illenek, anyaguk pedig kizáró­lag német gyártmányú legyen. h­ajszálak vmienes kiirtása SASAoTM, SCHADELf ANTALNf l».,Md­ulca» biztos eredmény. ... félem.(Corso mozi-ház) Egy óra alatt 800-1000 szál ! ftOZN­ieftKal Inf­oZCl Telefon: 875-16 HERNÁDI GIZI a Belvárosi Színház művésznője kézzel himzett Crepe Albana ruhájában A FENYVES ÁRUHÁZ eredeti modellje, ára 3« pengő 50 fillér Kálvin tér 7. 80

Next