Színházi Élet, 1933. szeptember 3–9. (23. évfolyam, 37. szám)

1933-09-03 / 37. szám

semmire sem emlékszik és megdöbbenve értesül róla, hogy csütörtök van, holott ő kedden szállt vonatra. Keresi az el­lopott szerdát. Időközben esküvői felvételének nagy sikere van Berlinben. Egy szappangyá­rosnak, aki már résen keresi megfelelő női képet a lakatcélokra, annyira meg­tetszik a kép középpontjában fiatal lány, hogy rögtön elindul éneklő meg­keresni a kép eredetijét, Hajdú Etát. Felkeresi a fotoriportert és megkérdi tőle, hol készítette a képet. Ez persze nem tudja. Együtt bíznak meg egy de­tektívirodát, hogy kutassa föl a foto­riporter ellopott szerdáját, illetve a ké­pen szereplő lényt. Hogy miképpen ta­lálnak rá, hogyan veszi el a gazdag szappangyáros (magyar változatban Haj­m­ássy, németül Riemann) a gyönyörű e« énekszámaiban is pompásan érvényesülő magyar földbirtokoslányt, — mindkét változatban Hajdú Etát, — ez a film szerzőinek, Nóti Károlynak és Vitéz Miklósnak műhelytitka és művészeti. E sztárszerepeken kívül persze egész neiig pompás kisebb szerep van a filmben. A legjobb persze a magyar földbirtokost játszó Rózsahegyi Kálmáné és mellette a nasc-­ n­erűen hegedülő kisebbik lányé, akit Rubinstein Erna személyesít meg a filmen A pompás zeneszámokat Nádor Mihály írta, a film rendezője Gertler Viktor, aki eddig Németországban az Ufa—Pom­mer-produkciójának első asszistensie volt. Reméljük, hogy a társaság, amely haj­naltól éjfélig «lopja­­ a napot» úgy ma­gyar, mint német változatban nagy si­kert fog aratni. Hajdú Eta, aki egy földbirt­kos lányát játs­saa a filmben, kis­kutyájával (Foto Hajnal) Felvétel közben egy alföldi gazdaság udvarán. A kép baloldalán Dertler Viktor rendező (Foto Hajnal) 35

Next