Színházi Élet, 1934. április 8–14. (24. évfolyam, 16. szám)
1934-04-08 / 16. szám
Házasság, amely happy enddel végződik Az operett tulajdonképpen a felelőtlen vidámság birodalma, az ember nem keres benne sem élethű helyzeteket, sem valószínű jellemeket, mégis valóságos üdülés, ha ebben a műfajban olyan terméket találunk, amelynek meseszálai a valóságos életben gyökeredznek. A »Szeressen kedves«, amelyet a Fővárosi Operettszínház mutatott be, ebbe az utóbbi kategóriába tartozik. Ha leszedem róla az operett csillogó muzsika-ruháját és ezer megvesztegető külsőségét, ha nem marad más, csak maga a játék, amely az operettnél általában nem veti meg a fordulatokat valószínűtlen és fejetetejére állított helyzeteket, akkor is vidám, tetszetős, épkézláb és főként érdekes történet marad Anday Ernő új darabja. Amilyen igényes operettnek a szöveg, ugyanolyan igényes vidámságában és könnyed formáiban is Komjáthy Károly muzsikája. A könnyed és talán egy kicsit könnyes történetet a mai feleségről, aki a kenyér kedvéért kénytelen vadházasságban élni férjével, úgy a szövegíró, mint a zeneszerző a legízlésesebb eszközökkel oldották meg. Szövegírónak és komponistának ez a szerencsés házassága a színpadon is meg kell, hogy hozza a házassági happy endet. A fordulatos, vidám történet igazában a harmadik felvonásban bontja ki legszínesebb operett-szirmait, de itt aztán annál pompásabb virágba borul. Honthy Hanna játssza a táncosnőt, akinek nem szabad törvényes házasságot élnie, mert különben a szigorú vezérigazgató érvényesíti választott . Aki búcsú nélkül megy azt mindig visszavárják Honthy Hanna és Csortos Gyula