Színházi Élet, 1934. április 8–14. (24. évfolyam, 16. szám)

1934-04-08 / 16. szám

Házasság, amely happy enddel végződik Az operett tulajdonképpen a fele­lőtlen vidámság birodalma, az em­ber nem keres benne sem élethű helyzeteket, sem valószínű jelleme­ket, mégis valóságos üdülés, ha ebben a műfajban olyan terméket találunk, amelynek meseszálai a valóságos életben gyökeredznek. A »Szeressen kedves«, amelyet a Fő­városi Operettszínház mutatott be, ebbe az utóbbi kategóriába tarto­zik. Ha leszedem róla az operett csillogó mu­zsika-ruháját és ezer megvesztegető külsősé­gét, ha nem­­ marad más, csak maga a já­ték, amely az operett­nél általában nem veti meg a fordulatokat valószínűtlen és feje­tetejére állított helyze­teket, akkor is vidám, tetszetős, épkézláb és főként érdekes történet marad Anday Ernő új darabja. Amilyen igényes ope­rettnek a szöveg, ugyanolyan igényes vidámságában és kön­­nyed formáiban is Komjáthy Károly mu­zsikája. A könnyed és talán egy kicsit kön­­nyes történetet a mai feleségről, aki a ke­nyér kedvéért kénytelen vadházasságban élni férjével, úgy a szöveg­író, mint a zeneszerző a legízlésesebb eszkö­zökkel oldották meg. Szövegírónak és kom­ponistának ez a sze­rencsés házassága a színpadon is meg kell, hogy hozza a házassági happy endet. A fordulatos, vi­dám történet igazában a harmadik felvonásban bontja ki legszínesebb operett-szirmait, de itt aztán annál pompásabb virágba borul. Honthy Hanna játssza a táncosnőt, akinek nem szabad törvényes házasságot élnie, mert különben a szigorú ve­zérigazgató érvényesíti választott­ . Aki búcsú nélkül megy azt mindig visszavárják Honthy Hanna és Csortos Gyula

Next