Színházi Élet, 1935. január 13–19. (25. évfolyam, 3. szám)

1935-01-13 / 3. szám

— Félni? Ugyan!... Ez a művészetem koc­kázata! Enélkül fád is volna! Lám-lám! Amikor Alfonz spanyol király ellen Párizsban rényletet követtek me­el, ő cigarettára gyújtott és mosolyogva mondta : lyi — Ezek az én kirá­mesterségem koc­kázatai! Amíg a világ világ, primadonnák mindig könnyen találkoznak a királyokkal. Megkér­deztem tőle, hogy hogy megy a színház, óvatosan meg­emeli az öltözőasztal térítőjét, mu­tatóujjával megkopogja a deszkát és úgy válaszol:­­— Nagyon jól — hál' Istennek! El kell hinni neki. A hangjában semmiféle primadonna-tetszelgés sincs; az öntudatos, szorgalmas dolgozó nő egyszerű hangján álla­pítja meg, hogy a munkájának megvan a tisztességes jutalma. Mi a primadonna legnagyobb öröme? Hogy van egy »cuki« kis lakása, amelyben együtt él a fér­jével, aki osztrák film­író, az ő kedvéért költözött át Magyar­országra és most már kezd egészen magyarrá átalakulni. Még beszélni nem tud magyarul, de a magyar ételeket már nagyon kedveli. Hogy hogy van megelégedve a szerepé­vel? Oh, nagyon. A darab igazi francia vidámságú bohózat és nagyon szereti a vidámságot. Ezt­­ el kell hinni neki. Sőt azt is elhiszem, hogy a vidámságot ké­szen­ viszi magával a színpadra. Nem olyan vidám, mint­ egy mosolyra beállított primadonna, hanem mint egy nagyon egészsé­ges, nagyon öntudatos fiatal nő, akinek sikerült megegyeznie a munkájával, a művészetével, az életével. — Ez az a Demeter? Peti Sándor, Balla Lici, Herczeg Jenő — Mit szóltok a legújabb pletykához? Götz Erzsi, Tóth Böske, Gárdonyi Vilma Royal Revüszinház: »Szeressük egymást« (Rozgonyi fotók)

Next