Színházi Élet, 1935. december 15–21. (25. évfolyam, 51. szám)
1935-12-15 / 51. szám
Az elmúlt hét nagy színházi eseményén, a Toscanini-komcerten és az operai díszelőadáson feltűnést keltett, hogy milyen sok hölgy visel az estélyi toalettje felett nerz-bundát. A nerz a legdekonatívabb, a legértékesebb, de egyben a legpraktikusabb prérinek egyike is. Estélyi ruhához éppen olyan feltűnően elegáns és nagystílű viselet, mint akár a nappali toaletthez. Nincs az a fizíla, amihez ne illene, nincs az az alkalom, amihez ne lenne elegáns. A nerz a szőrmék királya, a legértékesebb ékszere minden nőnek. Természetes, hogy a nerzbundák között is óriási különbség van és igazán szép nerzet alig lehet látni. A nerz csak akkor értékes, ha mély árnyalatú, s könnyű, a középen futó csíkja pedig egészen sötét Fontos, hogy a feldolgozása is hibátlan legyen, a csikóknak nem szabad öt-shat lesebbnek centiméternél szélelni. Párizsban a nerzbundák mellett rengeteg sok nerzkeppet is viselnek, ma már nem vízszintes körben futó csíkokkal, hanem hosszában dolgozva. Ha a nerzbunda sötét és nagyon szép, úgy természetesen nagyon drága. Párizsban a nagy szalonokban ötvenezer frankot is elkérnek egy igazán szép nerz bundáért, ami körülbelül olyan rangú « szőrmék között, mint a kékes, vagy rózsaszínes árnyalatú briliáns az ékszerek között. Londoniban, a Hudson Bayban tartott legutóbbi aukción — ahol csak »zörmenagykereskedők vettek részt — az egyik vásárló, egy párizsi cég megbízásából, százhatvan shillinget belül kétszáz pengőt körülfizetett egy darab bőrért. Ezek a drága neszek az eszkimó Bay környékéről, Kanadából származnak és rövidítve E. B.-nek nevezik őket. Legutóbb a párizsi Hotel Drouetben (árverési csarnokban) nagy érdeklődést váltott ki egy sötétszínű egészen könnyű nerabundánakaz aukcionálása. Harmincezer frankért vette meg a bundát egy bécsi nagyiparos. buinda a nemrég tönkre ment világhírű Sistersek egyikének volt tulajdona és a legszebb prémek egyike volt Párizsban. Termésszetesen nem kell azt hinnni, hogy minden nerzbunda ilyen értéket képvisel, mert nagy árat csak az igazán szép, klasszikus finomsággal dolgozott prémért fizetnek. Az olcsó nerz olyan, mint a sárga gyémánt. Riagyog, de értéke nem az igazi. Tolnay Klári, a Vígszínház művésznője kanadai képje, DAN FÜLÖP (IV., Kristóf-tér 3) szalonjaiból (Foto Angelo)