Színházi Élet, 1935. december 15–21. (25. évfolyam, 51. szám)

1935-12-15 / 51. szám

Az el­múlt hét nagy színházi esemé­nyén, a Toscanini-komcerten és az ope­rai díszelőadáson feltűnést keltett, hogy milyen sok hölgy visel az estélyi toa­lettje felett nerz-bundát. A nerz a leg­dekonatívabb, a legértékesebb, de egy­ben a legpraktikusabb prérinek egyike is. Estélyi ruhához éppen olyan feltű­nően elegáns és­­ nagystílű viselet, mint akár a nappa­li toaletthez. Nincs az a fizíla, amihez ne illene, nincs az az al­kalom, amihez ne lenne elegáns. A nerz a szőrmék királya, a legértékesebb ék­szere minden nőnek. Természetes, hogy a nerzbundák között is óriási különb­ség van és igazán szép nerzet alig le­het látni. A nerz csak akkor értékes, ha mély árnyalatú, s könnyű, a középen futó csíkja pedig e­gészen sötét Fontos, hogy a feldolgozása is hibátlan legyen, a csikóknak nem szabad öt-shat lesebbnek centiméternél szé­lelni. Párizs­ban a nerzbundák mellett rengeteg sok nerzkeppet is viselnek, ma már nem vízszintes körben futó csí­kokkal, hanem hosszában dolgozva. Ha a nerzbund­a sötét és nagyon szép, úgy természetesen nagyon drága. Párizsban a nagy sza­lonokban ötvenezer fran­kot is elkérnek egy iga­zán szép nerz bundáért, ami körülbelül olyan ran­gú « szőrmék között, mint a kékes, vagy rózsaszínes árnyalatú briliáns az ék­szerek között. Londoniban, a Hudson Bayban tartott legutóbbi aukción — ahol csak »zörmenagykereske­dők vettek részt — az egyik vásárló, egy párizsi cég megbízásából, száz­hatvan shillinget belül kétszáz pengőt­­­ körül­fi­zetett egy darab bőrért. Ezek a drága neszek az eszkimó Bay környékéről, Kanadából származnak és rövidítve E. B.-nek neve­zik őket. Legutóbb a pá­rizsi Hotel Drouetben (ár­verési csarnokban) nagy érdeklődést váltott ki egy sötétszínű egészen könnyű nerabundának­­az aukcio­nálása. Harmincezer fran­kért vette meg a bundát egy bécsi nagyiparos. buinda a nemrég tönkre­­ ment világhírű Sistersek egyikének volt tulajdona és a legszebb prémek egyi­ke volt Párizsban. Termés­szetesen nem kell azt hinnni, hogy minden nerzbunda ilyen értéket képvisel, mert nagy árat csak az igazán szép, klasszikus finomsággal dolgozott prémért fizet­nek. Az olcsó nerz olyan, mint a sárga gyémánt. Ria­gyog, de értéke nem az igazi. Tolnay Klári, a Vígszínház művésznője kanadai képje, DAN FÜ­LÖP (IV., Kristóf-tér 3) szalonjaiból (Foto Angelo)

Next