Színházi Élet, 1936. november 8–14. (26. évfolyam, 46. szám)

1936-11-08 / 46. szám

tat és aki szédítő átmenettel meg­törik és bevallja, hogy ő maga a gyilkos. Szöveget itt se kap a pár szóval vázolt jelenethez, de a kis commoedia dell'arte olyan Horváth Adrienne előadásában, hogy akár­melyik szerzőnk szignálhatná. Az­tán szerelmes kislány, aki a mozi­ban ül imádottjával... Képzeletbeli mulatságon vesz részt, énekel és di­rigálja a cigányt. Kísérteties töké­letesség. Bárdos Artúr dr. el van ragad­tatva. — Első eset prakszisomban, ami­kor a hipnózissal, mint színész­pedagógiai eszközzel találkozom. gy nem is tudom lemérni a jelentő­ségét, bár valószínűnek tartom, hogy a hipnózis csak meglevő ké­pességeket hozhat felszínre. Tehet­ség nélkül a hipnózis nem érhet el semmit, viszont amint láttuk, a hip­nózis hatása alatt a szunnyadó te­hetség szuggesztív formában, gátlás nélkül bontakozik ki. Majd némi gondolkozás után hoz­zátette: — Most már kíváncsi vagyok, hogy tudnék-e belőle éber állapotban is színésznőt faragni? Erre a kérdésre Horváth Ad­rienne néhány órával később a Mű­vész Színház színpadán adta meg a­ választ. Kiderült, hogy a jóindulatú figyelem is le tudja fegyverezni a lámpalázat. Az egykori udvarhölgy ízesen szép beszéde, mélycsengésű hangja, színjátszó-tehetsége a maga igazi keretében, a színpadon szin­tén elemi erővel hat.­­Ennek bizonyságául Bárdos direktor még abban az órá­ban megkötötte Horváth­­ Adriennel a szerződést. A hipnotikus médium e pillanatban már a Belvárosi és­­ Művész Színház tagja. — Azt hiszem — mondja boldogan — az is jó szer a lámpaláz ellen, ha valakit Bárdos Artúr tehetségesnek ítél. Mi is azt hisszük. Wirth Margit Vizsga — éber állapotban Horváth Adrienne aláírja a szerződést dr. Bárdos Artúr színházá­hoz (László fotók) k.

Next