Színházi Élet, 1938. január 30–február 5. (28. évfolyam, 6. szám)

1938-01-30 / 6. szám

állítás, ha kevésbbé lenne csinos, de saj­nos, a nézőközönség ritkán érdeklődik a rossz külsejű hősnők iránt. Mondják, hogy ez nemcsak a színpadon van így-Nagy György jellemtelen gigolója ijesz­tően jó. Van benne valami elvetemült elszántság, elvetélt férfiasság, ami ért­hetővé teszi, hogy a harminc esztendőt betöltött, szerelemre megérett lány aka­rat nélküli rabjává lesz. Szegény Irén, mennyi felgyülemlett és felhasználatlan illúziót pazarol arra, hogy hőssé öltöz­tesse fel ezt a haszontalan csirkefogót! A többi szereplő is jó. Árpád Margit szegény orvosnő figurája, Erdős Ilona szemtelen kis rosszféléje éppúgy, mint Németh Romola odaadó kis felesége, vagy Makláry János sikertelen alorvosa. többieket csak azért nem emelem ki név­­ szerint, mert hiszen ott van a színiap), tessék azt elolvasni. A történeti Irén dr. évek­ óta szerel­mes a munkájába és Korda Péter ta­nárba, akivel együtt dolgozik. A tanár azonban csak a munkatársat látja benne és a szerelmével Agnes (Lengyel Gizi) felé fordul, aki csinos, i­rc­s, számító és felü­letes. Ebben a l élektani pillanatban ér­kezik meg hibert, a régi­, gyerekkori pajtás, egykori bámuló és az érzelmileg és érzékileg kiéhezett lányt szinte pilla­natok alatt meghódítja. A kalandból komoly érzés lesz, annál szenvedélye­sebb, mentől később jött és mentől job­­ban kell igazolnia Irénnek önmaga előtt annak jogosultságát. Állást keres a fér­finak, hogy elhihesse, hogy az őt önma­gáért és nem anyagi előnyökért szereti, hogy ne kelljen szégyelnie magát azért, amit szeretőjéért tesz. Szörnyű a fel­ébredés, amikor rájön, hogy Róbert do­logkerülő, a félelem, hogy szerelme csak színleges és a­ ráébredés, hogy ennek­ da­cára sem tud tőle elszakadni. A kétség­beejtő kapkodásban, hogy a férfit meg­tartsa, kezdi elveszteni erkölcsi egység­mérőjét. Olyanokat tesz, amik a meg- HUUUmxvu: Te azonnal csomagolsz és aaza utazol, azt a csirkefogát pedig itt tartom is kényszeríteni fogom, hogy vegyen el feleségül. Szemlér Mária, Vízvári Mariska „ i és Tolnay Klári ttr Pesti Színház: A rossz asszony (Foto Angelo) BUDur.mti: re poion uinea az en namni.­Vízvári Mariska és Szombathelyi Blanka Pesti Színház: A rossz asszony (Toto Angelo) 14

Next