Színházi Élet, 1938. június 25. (28. évfolyam, 27. szám)

1938-06-25 / 27. szám

A filmrendezők Hollywoodban nemcsak a színészek között vannak sztárok, de a filmrendezők között is akad néhány, aki tekintélyben, népszerűség­ben, no és természetesen gá­zsiban is a csillaga-nak szá­mít. Hiszen azt ma már min­den néző tudja, hogy egy film a rendezővel áll, vagy bukik, a rendező tudása és tehetsége gyakran fonto­sabb, mint a film szüzséje vagy szereposztása. A jó rendező a legkisebb színés­, szel és a legjelentéktele­nebb jelenettel is foglalko­zik, igyekszik belőle maximumot kihozni, hogy a film sikerét elősegítse. Abban csaknem valamen­­nyi amerikai rendező ha­sonlít egymásra, hogy sze­retnek játszani, színész­kedni. Régi feltevés, hogy a legtöbb rendező valaha színésznek készült, vagy Lubitsch Ernő, az »Angyal« felvételei közben előjátszik Mer­loni- Dietrich-c­el Herbert Marshallnak. Lubitsch nem lát­hatja a saját arcát, csak Marlene mosolyog rajta, hogy mennyire túloz Edward G. Robinson nem igen figyel Kertész Mihályra, aki a »Kid Galahad« felvételeinél azt magyarázza, hogyan kell összeesni egy knock-out után. Robinson inkább Jana Bryant­­ figyeli ezalatt I­n­t­­ ­ Clark BaWe nagyon figyelmes színész, de egy szivar kedvéért még ő is megfeledkezik a rendezőre hallgatni. John Stahl közben azt mutatja, hogyan menjen át egy szobán Robert Taylor aránylag még újonc volt a filmnél, amikor a »Camille«-ban együtt ját­szott már Greta Garboval. Cukor György a film rendezője a szerelmi jeleneteket órákig magyarázta nekik

Next