Színházi Élet, 1938. június 25. (28. évfolyam, 27. szám)
1938-06-25 / 27. szám
A filmrendezők Hollywoodban nemcsak a színészek között vannak sztárok, de a filmrendezők között is akad néhány, aki tekintélyben, népszerűségben, no és természetesen gázsiban is a csillaga-nak számít. Hiszen azt ma már minden néző tudja, hogy egy film a rendezővel áll, vagy bukik, a rendező tudása és tehetsége gyakran fontosabb, mint a film szüzséje vagy szereposztása. A jó rendező a legkisebb színés, szel és a legjelentéktelenebb jelenettel is foglalkozik, igyekszik belőle maximumot kihozni, hogy a film sikerét elősegítse. Abban csaknem valamennyi amerikai rendező hasonlít egymásra, hogy szeretnek játszani, színészkedni. Régi feltevés, hogy a legtöbb rendező valaha színésznek készült, vagy Lubitsch Ernő, az »Angyal« felvételei közben előjátszik Merloni- Dietrich-cel Herbert Marshallnak. Lubitsch nem láthatja a saját arcát, csak Marlene mosolyog rajta, hogy mennyire túloz Edward G. Robinson nem igen figyel Kertész Mihályra, aki a »Kid Galahad« felvételeinél azt magyarázza, hogyan kell összeesni egy knock-out után. Robinson inkább Jana Bryant figyeli ezalatt Int Clark BaWe nagyon figyelmes színész, de egy szivar kedvéért még ő is megfeledkezik a rendezőre hallgatni. John Stahl közben azt mutatja, hogyan menjen át egy szobán Robert Taylor aránylag még újonc volt a filmnél, amikor a »Camille«-ban együtt játszott már Greta Garboval. Cukor György a film rendezője a szerelmi jeleneteket órákig magyarázta nekik