Sztár Sport, 2004. január-március (7. évfolyam, 1-13. szám)

2004-02-11 / 6. szám

A Svéd Rali végeredménye: 1. Sebastien Loeb (francia, Citroen Xsara) 3:26:17.7 óra 2. Markus Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 46,4 mp. hátrány, 3. Petter Solberg (norvég, Subaru Impreza) 1:21.5 p. h., 4. Janne Tuohino (finn, Ford Focus) 1:42.1 p. h., 5. Carlos Sainz (spanyol, Citroen Xsara) 2:17.0 p. h„ 6. Henning Solberg (norvég, Peugeot 206 WRC) 4:17.6 p. h„ 7. Markko Martin (észt, Ford Focus) 5:38.3 p. h„ 8. Daniel Carlsson (svéd, Peugeot 206 WRC) 5:50.4 p. h.. ...29. Benik Balázs, Doromby Zoltán (magyar, Ford Focus LLC) 29:43.0 perc hátrány „Vadálat módira fogok közlekedni" B­enik Balázs még meg sem várta, hogy megnyerje az otthoni bajnok­ságot, máris kipróbálta magát néhány világbajnoki futamon. Ennek a sorozatnak az idén sem lett vége, sőt, talán az egyik legnehezebb ver­senyt választották a palettáról a szezon nyi­tóversenyének. Miért pont a Svéd lan­e indultatok? Benik Balázs: Mert ez volt a legjobb lehető­ség az otthoni versenyek előtt. Úgy gondoltuk új navigátorommal, Doromby Zolival, ha ezt sikeresen megoldjuk, otthon már nem lehet gondunk. Rengeteget tanultunk mindketten, de ami a legfontosabb, gyorsan ráéreztünk egymás stílusára. Az dinerünk elég óvatosnak bizonyult, több kanyart két fokozattal feljebb tettünk meg, mint ahogy azt a tréningen, lassabb tempónál gondoltuk, A második napon már sok­kal összeszedettebbek voltunk, könnyebben elhittem Zolinak mindent, és a nagy hó is jobban tetszett, mert néha meg is lehetett támaszkodni ben­ne. Háromszor sikerült az első húszban végeznünk, ami szerintem nem rossz eredmény. Vasárnap is, mint előző nap, a 29. helyen zártunk. Az el­ső hosszú gyorsaságin öt percet töltöttünk az árokban, miután lecsúsz­tunk az útról egy bal 6-os kanyarban. Szerencsére az autó nem sérült, csak a futómű, de annyira nem, hogy bármit is befolyásolt volna. Mi számodra a legfontosabb tanúsága ennek a versenynek? Benik Balázs: Az, hogy nem szabad elrajtolni úgy, ha nem engedik ki­használni a maximumot, mint ahogy ezen a versenyen történt, mert a tur­bó túlzottan felmelegedett volna. Turbónyomás nélkül mentünk három na­pig, így az egyenesekben nagyon sokat kaptunk. Ezzel együtt jó érzéssel megyek haza, sokat tanultunk, amit otthon nem tudtunk volna. látásim, kott kapsz majd kinti kritikákét is... Benik Balázs: Erre csak azt tudom mondani: meg lehet próbálni minden­kinek, a lehetőség adott. Azt pedig csak én tudom, milyen feltételek mel­lett értem el ezt az eredményt. Szívem szerint a 15-18. helyet szerettem volna megszerezni, titkon ez volt a cél, de nem vagyunk elkeseredve. Ha otthon bántanak majd, azt megígérem, hogy mindenkinek válaszolok, és nem leszek szerény. Amikor megnyertük a bajnokságot, még akkor is megkaptuk a bántó kritikát, akkor most miért ne piszkálódnának? És mit szólt a csapat? Benik Balázs: Mindenki elégedett volt, hiszen a JM Engineering eddigi legjobb eredményét hoztuk, természetesen a Svéd Ralik közülü­k itt szerzett tapasztalat után változik majd­­ veretési stílusod? Bénik Balázs: Biztos vagyok benne, hogy ezután más leszek. Vadállat módjára fogok közlekedni, sokkal bátrabb leszek. Ki lesz ezentúl a fontosabb:­­ hazai versenyek, vagy a világbajnoki fu­tamok? Benik Balázs: Attól függ, milyen lesz a magyar bajnokság. Számomra fontos a presztízscsata is, de szeretném kipróbálni magam a vb-mezőny­­ben is egypárszor. Palival, korábbi navigátorommal úgy indultunk neki a 2003. évnek, hogy nyerni akarunk, és ez végül sikerült is. Ezzel együtt nem fog elszaladni velünk a ló, mindenki egyenrangú ellenfél lesz, akár Jani vagy Angyalfi Karcsi, de akár Szabó Gergőt is említhetem. Tavaly ne­kem jött ki a lépés, de az idén bármi megtörténhet. A győzelem nagyon nagy dolog, de semmiben nem változott meg az életem. Tudom, hogy még nagyon sokat kell tanulnom. Szeretnénk továbbra is megtartani az egyes rajtszámot. Regina R­ent­ a-Car 1052 Budapest, Váci u. 20 Tel.: 06-1/318-8888 Nonstop: 06-30/319-9999 Fotó: Amber PR, Reuters Testvérek egymás ellen: Henning Solberg... A pióták vb­­pontversenyének állása: 1. Loeb 20 pont 2. Grönholm 13 pont 3. Martin 10 pont 4. P. Solberg 8 pont 5. Duval 6 pont 6. Tuohino 5 pont 7. Loix 4 pont Sainz 4 pont 9. Panizzi 3 pont H. Solberg 3 pont Sebastien Loeb az idén két futamból kettőt nyert Loeb a havon is jól bánt a Citroennel

Next