Sztár Sport, 2004. január-március (7. évfolyam, 1-13. szám)
2004-02-11 / 6. szám
A Svéd Rali végeredménye: 1. Sebastien Loeb (francia, Citroen Xsara) 3:26:17.7 óra 2. Markus Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 46,4 mp. hátrány, 3. Petter Solberg (norvég, Subaru Impreza) 1:21.5 p. h., 4. Janne Tuohino (finn, Ford Focus) 1:42.1 p. h., 5. Carlos Sainz (spanyol, Citroen Xsara) 2:17.0 p. h„ 6. Henning Solberg (norvég, Peugeot 206 WRC) 4:17.6 p. h„ 7. Markko Martin (észt, Ford Focus) 5:38.3 p. h„ 8. Daniel Carlsson (svéd, Peugeot 206 WRC) 5:50.4 p. h.. ...29. Benik Balázs, Doromby Zoltán (magyar, Ford Focus LLC) 29:43.0 perc hátrány „Vadálat módira fogok közlekedni" Benik Balázs még meg sem várta, hogy megnyerje az otthoni bajnokságot, máris kipróbálta magát néhány világbajnoki futamon. Ennek a sorozatnak az idén sem lett vége, sőt, talán az egyik legnehezebb versenyt választották a palettáról a szezon nyitóversenyének. Miért pont a Svéd lane indultatok? Benik Balázs: Mert ez volt a legjobb lehetőség az otthoni versenyek előtt. Úgy gondoltuk új navigátorommal, Doromby Zolival, ha ezt sikeresen megoldjuk, otthon már nem lehet gondunk. Rengeteget tanultunk mindketten, de ami a legfontosabb, gyorsan ráéreztünk egymás stílusára. Az dinerünk elég óvatosnak bizonyult, több kanyart két fokozattal feljebb tettünk meg, mint ahogy azt a tréningen, lassabb tempónál gondoltuk, A második napon már sokkal összeszedettebbek voltunk, könnyebben elhittem Zolinak mindent, és a nagy hó is jobban tetszett, mert néha meg is lehetett támaszkodni benne. Háromszor sikerült az első húszban végeznünk, ami szerintem nem rossz eredmény. Vasárnap is, mint előző nap, a 29. helyen zártunk. Az első hosszú gyorsaságin öt percet töltöttünk az árokban, miután lecsúsztunk az útról egy bal 6-os kanyarban. Szerencsére az autó nem sérült, csak a futómű, de annyira nem, hogy bármit is befolyásolt volna. Mi számodra a legfontosabb tanúsága ennek a versenynek? Benik Balázs: Az, hogy nem szabad elrajtolni úgy, ha nem engedik kihasználni a maximumot, mint ahogy ezen a versenyen történt, mert a turbó túlzottan felmelegedett volna. Turbónyomás nélkül mentünk három napig, így az egyenesekben nagyon sokat kaptunk. Ezzel együtt jó érzéssel megyek haza, sokat tanultunk, amit otthon nem tudtunk volna. látásim, kott kapsz majd kinti kritikákét is... Benik Balázs: Erre csak azt tudom mondani: meg lehet próbálni mindenkinek, a lehetőség adott. Azt pedig csak én tudom, milyen feltételek mellett értem el ezt az eredményt. Szívem szerint a 15-18. helyet szerettem volna megszerezni, titkon ez volt a cél, de nem vagyunk elkeseredve. Ha otthon bántanak majd, azt megígérem, hogy mindenkinek válaszolok, és nem leszek szerény. Amikor megnyertük a bajnokságot, még akkor is megkaptuk a bántó kritikát, akkor most miért ne piszkálódnának? És mit szólt a csapat? Benik Balázs: Mindenki elégedett volt, hiszen a JM Engineering eddigi legjobb eredményét hoztuk, természetesen a Svéd Ralik közülük itt szerzett tapasztalat után változik majd veretési stílusod? Bénik Balázs: Biztos vagyok benne, hogy ezután más leszek. Vadállat módjára fogok közlekedni, sokkal bátrabb leszek. Ki lesz ezentúl a fontosabb: hazai versenyek, vagy a világbajnoki futamok? Benik Balázs: Attól függ, milyen lesz a magyar bajnokság. Számomra fontos a presztízscsata is, de szeretném kipróbálni magam a vb-mezőnyben is egypárszor. Palival, korábbi navigátorommal úgy indultunk neki a 2003. évnek, hogy nyerni akarunk, és ez végül sikerült is. Ezzel együtt nem fog elszaladni velünk a ló, mindenki egyenrangú ellenfél lesz, akár Jani vagy Angyalfi Karcsi, de akár Szabó Gergőt is említhetem. Tavaly nekem jött ki a lépés, de az idén bármi megtörténhet. A győzelem nagyon nagy dolog, de semmiben nem változott meg az életem. Tudom, hogy még nagyon sokat kell tanulnom. Szeretnénk továbbra is megtartani az egyes rajtszámot. Regina Rent a-Car 1052 Budapest, Váci u. 20 Tel.: 06-1/318-8888 Nonstop: 06-30/319-9999 Fotó: Amber PR, Reuters Testvérek egymás ellen: Henning Solberg... A pióták vbpontversenyének állása: 1. Loeb 20 pont 2. Grönholm 13 pont 3. Martin 10 pont 4. P. Solberg 8 pont 5. Duval 6 pont 6. Tuohino 5 pont 7. Loix 4 pont Sainz 4 pont 9. Panizzi 3 pont H. Solberg 3 pont Sebastien Loeb az idén két futamból kettőt nyert Loeb a havon is jól bánt a Citroennel