Sztár Sport, 2004. október-december (7. évfolyam, 40-52. szám)

2004-12-15 / 50. szám

A­z élet rendje, hogy a fiatalok előbb­­utóbb átveszik a stafétát, s egyszer talán hasonlóképp történelmet írnak majd, mint elődeik. De erre még néhány évet várnunk kell. Addig csak remélhetjük, hogy Carlos talán mégis úgy érzi, pótolha­tatlan a Citroennél, és Sebastien Loebnek is nagy szüksége van a tanácsaira... Ausztráliában, az év utolsó futamán még várt volna rá egy erőpróba, de a tréningen megsérült, és orvosai nem engedték rajt­hoz állni. A kevéssé izgalmas verseny leg­jelentősebb eseménye tehát Carlos kurta­­furcsa távozása lett. Nem volt olyan újság­író, aki ne akart volna még egy kérdést feltenni, olyan televíziós stáb, amely a „matador" utolsó mondatát ne akarta vol­na megörökíteni, s olyan fotós, aki a titok­ban ejtett néhány könnycsepp egyikét ne akarta volna elcsípni. De a türelmes vára­kozásnak szerencsére meglett az eredmé­nye. A perth-i Sheraton szálló halljában negyedórára megtisztelt a társaságával. Minden karrier kezdete nehéz. Amatőrként nincs semmi tapaszta­latod. Én a szerencsések közé tartoztam, sok segítséget kaptam már az indulástól. Ahogy 18 éves lettem, versenyezni kezd­tem. Hamar megismertem, hogy mi is az a rali, és milyen egy versenyautó. Miért telt el olyan sok idő az első győ-1987-ben a Sierra Cosworth-tal le­hetetlen volt győzni. 1988-ban a kétkerék­­meghajtású Sierrával indultam öt verse­nyen. 1989-ben már néhány futamon volt alkalmam a győzelemért küzdeni. Az első győzelmemet 1990-ben szereztem meg. Szerintem ez nem volt olyan hosszú idő... nyolországban? isSáfes Úgy gondolom, ha egy ország ver­senyzője bármilyen sportágban világbajnok lesz, akkor az a sportág azonnal népszerű lesz az ottaniak köré­­ha lehet, még népszerűbb, mint korábban volt. Nagy szerencsém, hogy sok jó szpon­zorom volt, akik nagy nyilvánosságot kap­tak a televízióban, így a rali tényleg na­gyon kedvelt lett Spanyolországban, és ez engem is nagyon boldoggá tett. volt a legjobb időszaka pályája során?__ _ Az első pillanattól az utolsóig min­det élveztem. Annak, hogy ilyen hosszú ideig versenyeztem, az volt a titka, hogy élveztem, amit csináltam. Örülök annak, hogy három különböző generációval verse­nyezhettem. A rossz dolgokra nem szívesen emléke­zünk, mégis mi volt, ami a legjobban bántotta?­­ A jó dolgokra tényleg könnyebben gondolunk vissza, de nyilvánvalóan az én hosszú karrierem alatt voltak csúcsok és mélységek is. Voltak évek, amikor jobb for­mában voltam. De ha ki kell emelnem egy­­egy momentumot, akkor az 1995-ös és az 1998-as évet említeném, amikor elveszí­tettem a bajnokságot. De van ilyen. Az 1998-as eset bármikor előfordulhat, de ennél rosszabb aligha történhet egy versenyzővel, kivéve talán egy komoly balesetet. Ez még kemé­nyebbé tett, sok mindent tanul­tam abban a pillanatban. A küz­delmeket túl kell élni. Ez a sportág ilyen, vannak rossz dolgok, ezt meg kell érte­ned, el kell fogadnod. Mit tart a legfontosabb eredményének? Annak örülök, hogy valamit sikerült megváltoztatnom a rali­ban. Amikor én belekerül­tem, szinte csak specialis­ták voltak a mezőnyben. Volt, aki ezen, volt, aki azon a versenyen tudott csak jól szerepelni. Egy jó versenyzőnek azon­ban mindenhol, minden­fajta terepviszony kb Fotó: Amber PR, Reuters, Répa Kata

Next