Sztár Sport, 2004. október-december (7. évfolyam, 40-52. szám)
2004-12-15 / 50. szám
Az élet rendje, hogy a fiatalok előbbutóbb átveszik a stafétát, s egyszer talán hasonlóképp történelmet írnak majd, mint elődeik. De erre még néhány évet várnunk kell. Addig csak remélhetjük, hogy Carlos talán mégis úgy érzi, pótolhatatlan a Citroennél, és Sebastien Loebnek is nagy szüksége van a tanácsaira... Ausztráliában, az év utolsó futamán még várt volna rá egy erőpróba, de a tréningen megsérült, és orvosai nem engedték rajthoz állni. A kevéssé izgalmas verseny legjelentősebb eseménye tehát Carlos kurtafurcsa távozása lett. Nem volt olyan újságíró, aki ne akart volna még egy kérdést feltenni, olyan televíziós stáb, amely a „matador" utolsó mondatát ne akarta volna megörökíteni, s olyan fotós, aki a titokban ejtett néhány könnycsepp egyikét ne akarta volna elcsípni. De a türelmes várakozásnak szerencsére meglett az eredménye. A perth-i Sheraton szálló halljában negyedórára megtisztelt a társaságával. Minden karrier kezdete nehéz. Amatőrként nincs semmi tapasztalatod. Én a szerencsések közé tartoztam, sok segítséget kaptam már az indulástól. Ahogy 18 éves lettem, versenyezni kezdtem. Hamar megismertem, hogy mi is az a rali, és milyen egy versenyautó. Miért telt el olyan sok idő az első győ-1987-ben a Sierra Cosworth-tal lehetetlen volt győzni. 1988-ban a kétkerékmeghajtású Sierrával indultam öt versenyen. 1989-ben már néhány futamon volt alkalmam a győzelemért küzdeni. Az első győzelmemet 1990-ben szereztem meg. Szerintem ez nem volt olyan hosszú idő... nyolországban? isSáfes Úgy gondolom, ha egy ország versenyzője bármilyen sportágban világbajnok lesz, akkor az a sportág azonnal népszerű lesz az ottaniak köréha lehet, még népszerűbb, mint korábban volt. Nagy szerencsém, hogy sok jó szponzorom volt, akik nagy nyilvánosságot kaptak a televízióban, így a rali tényleg nagyon kedvelt lett Spanyolországban, és ez engem is nagyon boldoggá tett. volt a legjobb időszaka pályája során?__ _ Az első pillanattól az utolsóig mindet élveztem. Annak, hogy ilyen hosszú ideig versenyeztem, az volt a titka, hogy élveztem, amit csináltam. Örülök annak, hogy három különböző generációval versenyezhettem. A rossz dolgokra nem szívesen emlékezünk, mégis mi volt, ami a legjobban bántotta? A jó dolgokra tényleg könnyebben gondolunk vissza, de nyilvánvalóan az én hosszú karrierem alatt voltak csúcsok és mélységek is. Voltak évek, amikor jobb formában voltam. De ha ki kell emelnem egyegy momentumot, akkor az 1995-ös és az 1998-as évet említeném, amikor elveszítettem a bajnokságot. De van ilyen. Az 1998-as eset bármikor előfordulhat, de ennél rosszabb aligha történhet egy versenyzővel, kivéve talán egy komoly balesetet. Ez még keményebbé tett, sok mindent tanultam abban a pillanatban. A küzdelmeket túl kell élni. Ez a sportág ilyen, vannak rossz dolgok, ezt meg kell értened, el kell fogadnod. Mit tart a legfontosabb eredményének? Annak örülök, hogy valamit sikerült megváltoztatnom a raliban. Amikor én belekerültem, szinte csak specialisták voltak a mezőnyben. Volt, aki ezen, volt, aki azon a versenyen tudott csak jól szerepelni. Egy jó versenyzőnek azonban mindenhol, mindenfajta terepviszony kb Fotó: Amber PR, Reuters, Répa Kata