Sztár Sport, 2008. október-december (11. évfolyam, 40-52. szám)
2008-12-03 / 49. szám
Sébastien Loeb a rali-világbajnokság történetének legsikeresebb pilótája, zsinórban nyert öt világbajnoki címének, és 46 WRC-futamon aratott győzelmének nincs párja a sportág históriájában. A február 26-án a 35. születésnapját ünneplő francia sztár - riválisai legnagyobb bánatára - még nem szándékozik visszavonulni, de azért szívesen tett kitérőt egy tesztelés erejéig a Forma-1-be. Loeböt az ötödik világbajnoki címe megünneplésére invitálta Barcelonába, a Circuit de Catalunya aszfaltjára a Red Bull Racing istálló, melynek közös támogatója van a francia pilóta ralicsapatával, a Citroennel. A klasszis nem először ült Forma-1-es autóba, tavaly decemberben kipróbálhatta a Renault istálló autóját és a silverstone-i pályán a Red Bull Racing kocsiját is hajtotta már. De a mostani spanyolországi teszt különlegességét az adta, hogy nyilvános gyakorlás volt, tehát más istállók pilótái is köröztek a ringen, alkalmat adva a köridők összevetésére. (Bár az összehasonlítás nem lehetett egészen mérvadó, hiszen volt csapat, amely már a következő Forma-1es szezonra előírt új szabályoknak megfelelő slick gumikat, vagy a KERS beépítését, vagy az új aerodinamikai elemeket, szárnyakat próbálgatta. Daniele Casanovát, a Red Bull versenymérnökét mégis lenyűgözte Loeb teljesítménye: „Kellemes meglepetésre számítottam tőle, és megkaptam. Miután beült az autóba, egyetlen hibát sem követett el. De nem csak körözgetett, noha szórakoztató egy olyan pilótával dolgozni, mint Sébastien, azért hasznos munkát is végeztünk. Az új gumikat például csak kétszer, háromszor próbáltuk ki eddig. A célunk egy normális teszt volt, ő pedig jó teszttempót diktált, kockázatok nélkül." Sébastien összesen 82 kört futott az RB4 modellel, legjobb körideje 1:22.503 perc volt, ami 1.740 másodperccel maradt el az aznapi teszten legjobban teljesítő japán Takuma Sato idejétől, és a 17 versenyző közül a 8. legjobb időt jelentette. „Nehéz pontosan megítélni a tempóját, de úgy saccolom, Sébastien valahol a középmezőnyben foglalt helyet, ami eléggé lenyűgöző" - nyilatkozta Casanova. A nagy élményt jelentő teszt, és a kiváló teljesítmény dacára Loeb nem tartja valószínűnek, hogy valaha is a raliautót Forma-1-esre cserélje. „Talán túl öreg vagyok már. Ha erre akartam volna adni a fejem, akkor már évekkel ezelőtt gondolnom kellett volna a váltásra. Erre a tesztre azért került sor, mert a Red Bull felajánlotta a lehetőséget. ” A francia sztár kifejtette, hogy a legnagyobb kihívást a helyes féktávok megtalálása jelentette számára, de ha több idő állt volna a rendelkezésére, tovább farag a köridején. „Úgy érzem, még gyorsabb lehettem volna, de nem fogom azt mondani, hogy egy teljes másodpercet javítottam volna, mert ez nem igaz. Kétségkívül voltak területek, amelyeken folyamatosan fejlődtem, főként a féktávokon. Néha túl korán fékeztem, máskor túl későn. Szerintem ez a legnehezebb azoknak, akik először vezetnek az F-1-ben. A többi nem túl vészes. Előzetesen tanulmányoztam néhány videofelvételt, ami sokat segített olyasmikben, mint az ideális ív megtalálása. ”