Tér és forma, 1931 (4. évfolyam)

IV. évfolyam, 1. szám - A budapesti autóbuszgarázs

A A BUDAPESTI A1TOBUSZGARÁZS Dr. N­iilil Dezső ÉS dr. Szik­aitics G.TŐZŐ tansírok műve régi lóversenytér helyén, a Szabó József ucca, Szent Domonkos ucca és Motor ucca közötti telektömbön épült fel az új székesfővárosi autóbuszgarázs 180 autóbusz számára. Az új telep 3 épületcsoportból áll, nevezete­sen: a tulajdonképpeni csarnokból, a hozzácsat­lakozó műhelyépülettel, az irodaépületből és a benzintöltő- és portás­házból. A csarnok 72 m széles és 100 m hosszú s így a jelenleg használatban lévő 130 autóbuszon kívül további 50 autóbusz kényelmes elhelyezésére alkalmas, különösen azért, mert a csarnok egész szélességének megfelelő szabad fesztávolú vas­tartókkal van átívelve. Az autóbuszok a csarnok déli falában elhelye­zett nagy kapukon keresztül jutnak a csarnokba, illetve annak nyugati hosszoldalán elhelyezett tisztító, vizsgáló aknáira, innen az északi fal mentén legyező formában elhelyezett 13 javító­aknára. A csarnok, hogy az fűthető legyen, csak 15 m magas és mennyezete a vasszerkezetre fek-

Next