Tér és forma, 1931 (4. évfolyam)
IV. évfolyam, 1. szám - A budapesti autóbuszgarázs
A A BUDAPESTI A1TOBUSZGARÁZS Dr. Niilil Dezső ÉS dr. Szikaitics G.TŐZŐ tansírok műve régi lóversenytér helyén, a Szabó József ucca, Szent Domonkos ucca és Motor ucca közötti telektömbön épült fel az új székesfővárosi autóbuszgarázs 180 autóbusz számára. Az új telep 3 épületcsoportból áll, nevezetesen: a tulajdonképpeni csarnokból, a hozzácsatlakozó műhelyépülettel, az irodaépületből és a benzintöltő- és portásházból. A csarnok 72 m széles és 100 m hosszú s így a jelenleg használatban lévő 130 autóbuszon kívül további 50 autóbusz kényelmes elhelyezésére alkalmas, különösen azért, mert a csarnok egész szélességének megfelelő szabad fesztávolú vastartókkal van átívelve. Az autóbuszok a csarnok déli falában elhelyezett nagy kapukon keresztül jutnak a csarnokba, illetve annak nyugati hosszoldalán elhelyezett tisztító, vizsgáló aknáira, innen az északi fal mentén legyező formában elhelyezett 13 javítóaknára. A csarnok, hogy az fűthető legyen, csak 15 m magas és mennyezete a vasszerkezetre fek-