Tér és forma, 1931 (4. évfolyam)

IV. évfolyam, 1. szám - A budapesti autóbuszgarázs

A födémek alul látható bordás vasbetonleme­zek, melyek 2 cm-es magnezit aljzaton gumival boríttattak s így szerkezeti magasság alig van. A 23 m magas torony vasbeton keretszerkezet, üreges kitöltőfalakkal. A műhelyépület végén, annak nyugati homlok­zatával szemben áll a kétemeletes irodaépület, melynek padlásterében van elhelyezve a tiszt­viselő-étkező. A csarnok előtt van a benzintöltő- és portás­ház, 2 kis lakással, mérlegszobával, portás­szobával és a benzintöltő helyiséggel. Ez előtt vannak a föld alá sülyesztett benzin­tartályok, melyekben 240.000 liter benzin, az üzem félévi szükséglete van tárolva. Az épületeken facement-tető van. Homlokza­tuk nemesvakolat, fehér és lila színben, műkő­lábazatokkal. Az épületek a praktikus és gazdaságos igé­nyeknek legmesszebbmenő kielégítése mellett, a legmodernebb szociális és higiénikus igények­nek megfelelően készültek. A garázs szerkezetével, monumentális modern architektúrájával és belső művészi kiképzésével vetekedik Európa legújabb hasonló építményei­vel s fővárosunkat ismét egy nagy műszaki alko­tással tette gazdagabbá. Az egész telepet az épületek előkelő stílusának megfelelő, pillérek közötti vasrács-kerítés hatá­rolja be. A garázscsarnok metszete A garázscsarnok melletti műhelyépület alaprajza Hátsó homlokzat

Next