A Tanító, 1988 (26. évfolyam, 1-12. szám)

1988-01-01 / 1. szám

Nagyapó Ok. 110. Mf. 20. Önálló feldolgozás Mf. 20/1., 2. Közös értelmezések Mf. 20/4., 5. Gyakorlás Mf. 21. A nagyszülők különböző megnevezése, megszólítá­sa. Mf. 21/1. Témazáró gyakorlás Két versrészlet közös ele­meinek keresése. Mf. 22/4. Egyéni olvasmányélmé­nyek. Az olvasott könyv címe és írója. Mf. 22/6. Nyitnikék Ok. 112. Mf. 23. Közös feldolgozás. Mit mond a vers? 23/2. Ritmuskereső 23/4. Kiég.: Roskad a kásás hó... Ok. 112. Gyakorlás Mf. 24. Kiég.: Szorgalom Ok. 113. A hosszú hangok helyes hangoztatásának gya­korlása szópárok olvasá­sával. Mf. 22/1. TAVASZÉBRESZTŐ Versolvasási és versmon­­dási gyakorlatok. A téli és tavaszi hangulat érzé­keltetése az ütem és hangerő változtatásával. 23/3. Válogató olvasás 24/3. Négy- és többtagú sza­vak kiemelt olvasása 24/6. A cinkepárbeszéd friss, pattogó ütemű olvasása. 24/4. A „nyitnikék” különbö­ző szóalakjainak jelen­téstani elemzése. 23/7. 12. ciklus A párbeszédes monda­tok hangulatának elem­zése, helyes hangsúlyo­zásuk gyakorlása. Mf. 20/6. A cinege Ok. 113. Mf. 23. Az értő olvasás fejlesztése irányító-elemző kérdések­kel. 23/5. Összetartozó szócsopor­tok olvasása kiemelten, majd mondatba helyez­ve. Mf. 21/2. A párbeszédes monda­tokhoz kapcsolódó mon­dategységek olvasása közlő, magyarázó hang­súllyal. Mf. 21/5. A néma olvasás haté­konyságának fejlesztése. A mondatok hangsúlyos szavainak értelmezése, a variációk „ízlelgetése”. Az olvasmány szerepek szerinti eljátszása, majd folytatása többféle vari­ációban. A beszédlégzés fejleszté­se szócsoportok egy lé­legzetvétellel történő ol­vasásával. Mf. 21/1. Az olvasmány tartalmá­nak elmesélése úgy, mintha nagyapó mesél­né el a történetet a szom­széd bácsinak. Mf. 21/6. Nyelvforgató Mf. 22/2. Szerepjáték az érdeklő­dés és útbaigazítás gya­korlására. Mf. 22/5. Kötetlen dramatizálás saját családi élmények­ből. Rokon értelmű kifejezé­sek gyűjtése, mondatba foglalása. 23/6. Mesélj a cinegéről! A helyes beszédlégzés fejlesztése mondókával. 24/1. A vers megtanulása, majd hiányos verssorok pótlása önállóan. 24/2. A szép versmondás gya­korlása. Javító-fejlesztő gyakor­lás a felmérés eredmé­nyei és problémái alap­ján. A nyelvforgató első két sorának leírása emléke­zetből. Hangok, betűk A beszéd hangjai, az írás betűi. A betűk rendje. Játék a betűkkel. Ak. 4-7. Két kérdés és két állítás írása a cinegéről. 23/8. Szavak betűrendbe sze­dése, képrejtvény. Ak. 7-9.

Next