A Tanító, 1988 (26. évfolyam, 1-12. szám)
1988-01-01 / 1. szám
Nagyapó Ok. 110. Mf. 20. Önálló feldolgozás Mf. 20/1., 2. Közös értelmezések Mf. 20/4., 5. Gyakorlás Mf. 21. A nagyszülők különböző megnevezése, megszólítása. Mf. 21/1. Témazáró gyakorlás Két versrészlet közös elemeinek keresése. Mf. 22/4. Egyéni olvasmányélmények. Az olvasott könyv címe és írója. Mf. 22/6. Nyitnikék Ok. 112. Mf. 23. Közös feldolgozás. Mit mond a vers? 23/2. Ritmuskereső 23/4. Kiég.: Roskad a kásás hó... Ok. 112. Gyakorlás Mf. 24. Kiég.: Szorgalom Ok. 113. A hosszú hangok helyes hangoztatásának gyakorlása szópárok olvasásával. Mf. 22/1. TAVASZÉBRESZTŐ Versolvasási és versmondási gyakorlatok. A téli és tavaszi hangulat érzékeltetése az ütem és hangerő változtatásával. 23/3. Válogató olvasás 24/3. Négy- és többtagú szavak kiemelt olvasása 24/6. A cinkepárbeszéd friss, pattogó ütemű olvasása. 24/4. A „nyitnikék” különböző szóalakjainak jelentéstani elemzése. 23/7. 12. ciklus A párbeszédes mondatok hangulatának elemzése, helyes hangsúlyozásuk gyakorlása. Mf. 20/6. A cinege Ok. 113. Mf. 23. Az értő olvasás fejlesztése irányító-elemző kérdésekkel. 23/5. Összetartozó szócsoportok olvasása kiemelten, majd mondatba helyezve. Mf. 21/2. A párbeszédes mondatokhoz kapcsolódó mondategységek olvasása közlő, magyarázó hangsúllyal. Mf. 21/5. A néma olvasás hatékonyságának fejlesztése. A mondatok hangsúlyos szavainak értelmezése, a variációk „ízlelgetése”. Az olvasmány szerepek szerinti eljátszása, majd folytatása többféle variációban. A beszédlégzés fejlesztése szócsoportok egy lélegzetvétellel történő olvasásával. Mf. 21/1. Az olvasmány tartalmának elmesélése úgy, mintha nagyapó mesélné el a történetet a szomszéd bácsinak. Mf. 21/6. Nyelvforgató Mf. 22/2. Szerepjáték az érdeklődés és útbaigazítás gyakorlására. Mf. 22/5. Kötetlen dramatizálás saját családi élményekből. Rokon értelmű kifejezések gyűjtése, mondatba foglalása. 23/6. Mesélj a cinegéről! A helyes beszédlégzés fejlesztése mondókával. 24/1. A vers megtanulása, majd hiányos verssorok pótlása önállóan. 24/2. A szép versmondás gyakorlása. Javító-fejlesztő gyakorlás a felmérés eredményei és problémái alapján. A nyelvforgató első két sorának leírása emlékezetből. Hangok, betűk A beszéd hangjai, az írás betűi. A betűk rendje. Játék a betűkkel. Ak. 4-7. Két kérdés és két állítás írása a cinegéről. 23/8. Szavak betűrendbe szedése, képrejtvény. Ak. 7-9.