Polgári fiúiskola, Tapolca, 1936

növények. 1937. április 20. Tapolca határába. A gabona­­föld megfigyelése. 1937. május 8. Tapolca határába. A rét megfigyelése. 1937. május 12. A Billege-erdőbe. Erdei fák és növények. 1937. június 2. A Szentgyörgyh­egyre. Cserjék, rovarok megfigyelése. Földrajz I. osztály: 1936. szeptember 12. Tapolca határába. Földrajzi alapfogalmak. 1937. május 8. A T­a­vas barlangba. A víz munkája. IV. osztály: 1937. február 22. A Tavas­barlangba. A víz építő és romboló munkája. Természettan III. osztály: 1937. január 9. Állomás sütőházába. Gőzgép megtekintése: 1937. május 15. Állomásra. A táviró és telefon megtekintése. 1937. május 31. Villany­­telepre. Dinamó megtekintése. Vegytan IV. osztály. 1936. december 3. Helybéli kovácsmű­­helybe. A vas és feldolgozása. 1937. április 23. Helybeli szeszfőzőbe. Szeszgyártás. 1937. május 8. Helybeli ecet­gyárba. Ecetgyártás. Mezőgazdaságtan I. osztály: 1936. október 3. Tapolca, határába. Őszi munkák. III. osztály: 1937. május 21. Gul­ácsi gaz­daság. Tehenészet megtekintése. IV. osztály: Községi faiskola és szőlőtelep. Tanmenet szerint. 9. Az iskola ifjúsági intézményei. A­­Petőfi Sándor­ Ifj.­ Önképzőkör ez idén is a 111. és IV. osztály tanulói­ból alakult. A 90 tagból álló kör működését szemlélve meg­állapítható, hogy az önképzőköri tevékenység hathatós segítője az iskolai munkának. Tanulóink legnagyobb része — elhagyva az iskolát — az élettel találkozik, ahol az önállóság, a kezde­ményező erő és készség, a fellépés biztonsága s az előadásbeli gyakorlottság szinte nélkülözhetetlen feltételek. A tanítási órák — egyéb feladatok mellett — mindezekre csak alkalomszerűen készíthetnek elő, m­íg az önképzőkörök sajátos célja éppen az önképzésnek, tehát a tanuló saját akaratából kiinduló tevékeny­ségnek előtérbe helyezése a fenti célok érdekében. Éppen ezért a közi munka majdnem kizárólag a tagok munkája, a vezető irányítása csak alkalomszerű. A tanulók az önálló munka nemes versengésében ismerik föl a maguk és egymás értékeit és hibáit, s míg az értékes adottságok fejlesztésére törekednek, gyomlálják a hibákat is. Elmélyítik a tanórákon szerzett isme­reteiket, látókörük bővül, lelküket a nagy alkotók művei és eszméi nemesítik s a versenyben önbizalmuk erősül. A Kör ezévi tagjai kedvvel, szeretettel dolgoztak önképzé­sükön. A 15 gyűlésen 80 műsorszám szerepelt. Főként szavalat, felolvasás, ének, zene, rajzmunkák bemutatása volt a gyűlések tárgya. Az Önképzőkör rendezésében folytak le az iskolai ünnepélyek is. Ápr. 21.-én szavalóversenyt rendezett, amelynek győztesei: Bolla Lajos, Nagy János és Melkovics László IV. o. tanulók könyvjutalomban részesültek. A köri munka irányításában lelkesen és hozzáértéssel vettek részt: Nagy János IV. o. t. titkár.

Next