Taxisok világa, 1991. (1. évfolyam, 1-12. szám)

1991-02-01 / 2. szám

BEMUTATKOZIK A FODESZ Az októberi „sajnálatos esemé­nyek” után rögtön látszott az, hogy sürgősen létre kell hozni egy olyan érdekképviseleti szer­vet, amely országos hatáskörű és a klasszikus szakszervezeti ala­pokra épül. Ez a szervezet az összes magán személyszállító és árufuvarozó érdekeit képviselje, ez volt a cél a FODESZ megala­kításánál. A gyors szervezőmun­ka és a hathatós külső segítség révén a szervezet gyorsan reali­zálódott. 1990. november 23-án az ország különböző pontjairól érkező megbízottak az alapsza­bály ismertetése és elfogadása után megalakították a Fuvarozók Országos Demokratikus Szövet­ségét. Megválasztották a tiszt­ségviselőket és a szervezet fel­építése a következő: Országos elnök: Horváth Pál kelet-magyarországi alelnök (Debrecen): Vincze Károly nyugat-magyarországi alelnök (Szekszárd): Weiner Jenő. A szervezés folyamán a kiala­kított álláspont szerint minden megyében megyei referensek működnek, akik elsősorban a te­rületükön lévőkkel tartják a kap­csolatot és a területileg illetékes alelnök felé továbbítják észrevé­teleiket és javaslataikat. Az el­nökség havonta rendszeres sze­mélyes kapcsolatot tart fenn. A tagok szervezése során rövid idő alatt sikerült elérni azt, hogy ja­nuárra 6000 taggal rendelkezzen a FODESZ. A FODESZ érdekei és munká­ja szorosan kapcsolódik a Taxi­sok Budapesti Kamarájához, amellyel a kezdeti nézeteltérések tisztázása után jó kapcsolatot épített ki a szervezet. Végül is körvonalazódik a FIDESZ cél­kitűzése, a szakmai érdekképvi­selettel párhuzamosan tevéke­nyen kívánja kivenni részét a szakmát érintő összes döntés elő­készítésében. Az a cél, hogy minél hamarabb létre lehessen hozni egy kizárólag a közlekedési ágazattal foglalkozó érdekegyeztető taná­csot, melynek döntéseit és céljait minden fórumon végig tudjuk vin­ni. Közös érdekünk a személy­­szállításban a minél előbbi lét­számkorlátozás, a magánfuvaro­zók egységes ellenőrzése, a ma­gánfuvarozók részére a megkü­lönböztetett rendszámtáblák ki­adása és a szakmai színvonal erőteljes javítása. A szervezet várja azokat a személyszállítókat és árufuvarozókat, akik ezen cél­jainkat támogatva tagságukkal erősítik a szervezetet. Ellenérdekeltség Az egyre növekvő munka­nélküliség és a taxizás között sajnos szoros összefüggés van. A munkaközvetítőkben a jogosítvánnyal és autóval rendelkező munkanélküli­eknek rögtön a személyszál­lítást a­jánl­ják, így jóval ke­vesebb a statisztikákban ki­mutatható állástalan. Ké­nyelmes struccpolitika ez, hiszen akinek van foglalko­zása, a kimutatásoktól nyu­godtan éhen is halhat... Budapesten a taxisok szá­ma a 20000-et közelíti. Nagy részük saját - hosszú éveken át felhalmozott - tartalékát éli föl. Új autót már nem tud venni, és az áhított jóléttől is egyre messzebbre kerül. A taxiállomásokon végelátha­tatlan sorokban állnak az autók, és utas csak ritkán jön. Erről nem a taxis tehet - hiába az európaihoz viszo­nyított rendkívül olcsó ár - hiszen az egykori utasnak már lakbérre, tejre, óvodára sem futja. Ha legalább a létszámot úgy korlátoznák, hogy nem adnának ki új engedélye­ket... Sajnos ez is csak úgy le­hetséges, ha a liberális ön­kormányzati képviselőket meg lehet győzni arról, hogy a piacgazdaság szakmánk­ban fejti ki a legkevésbé ál­dásosnak mondott tevé­kenységét. Azonban mindaddig amíg a munkanélküliség csök­kenthető látszatmegoldá­sokkal, nehezen várható se­gítség hivatalos helyről... -berke­­ r­­­ Általános információk A szövetség székhelye: 1191 Budapest Rákóczi u. 25. telefon: 177-6958, 177-66-77 telefax: 127-1271 Tagdíj összege: 100,-Ft/hó/fő Belépés ideje: hétfő, szerda: 8-12 csütörtök: 14-19, illetve a megyei referenseknél ________________________­ 5 tarviga

Next