Taxisok világa, 1993. (3. évfolyam, 1-12. szám)

1993-01-01 / 1. szám

4 Olcsóbban gurulunk... V__________________________________________________________________________________________________________________ Ezek a dolgok jártak a fejemben amikor felkeres­tem az Anon Rt-.t, akik a POLIV­­LOW-t Magyaror­szágon forgalmaz­zák. A Kapitány Géza vezér­­igazgató úrral tör­tént beszélgetés alatt azonban meg­győződtem arról, hogy ezzel az uni­poláris kerámia­mágnessel való­színűleg jól járnak majd azok a kollé­gák akik megve­szik. Ugyanis az Anon Rt. nem ke­vés meglepetéssel szolgált.­­ A legelső az, hogy a vételárat 90 napos haszná­lat után 30 napon belül minden to­vábbi nélkül visszatérítik azoknak akik a termékkel elégedetlenek! Úgy gondolom, hogy aki ilyen ke­mény (önmaga szabta) feltételt vállal ugyancsak biztos a dolgá­ban!­­ A második meglepetés, hogy 1993. február 28-ig - azok számá­ra akik hitelt érdemlően tudják iga­zolni azt, hogy taxisok­­ rendkívüli kedvezményt ad­nak, így a 19.500 Ft-os (nettó 15.600 R) kiske­reskedelmi el­adási ár helyett 13.750 Ft-ért (nettó 11.000 R) adják a POLIV­­LOW-t!­­ A harmadik meglepetés a nem Budapes­ten élő kollégá­kat érinti. Az Anon Rt. vállal­ja, hogy azokba a városokba, ahonnan mini­mum 20 db-ra érkezik meg­rendelés sze­mélyesen szál­lítja le a mág­nest, sőt a mérések elvégzését és a felszerelést ingyen vállalja!­­ Végül a negyedik meglepetés engem ért. Tudniillik mielőtt felsze­relték volna a POLIVLOW-t meg­mérték az autóm (Lada) mérgező­ Magyarországon (is) időről időre megjelennek a gépjárműtu­lajdonosok számára kínált „csodaszerek”, melyek gyártói ter­mészetesen jelentős fogyasztáscsökkenést és teljesítményjavu­lást ígérnek. Arra vonatkozóan, hogy mi lenne akkor, ha az összes adalékot, szerkezetet beépítenék az autóba, sokan vé­geztek számításokat, amelyek eredményei azt mutatták, hogy már 6-7 ilyen szer(kezet­ alkalmazása is elegendő ahhoz, hogy a jármű ne fogyassza az üzemanyagot, hanem adja... Érthető tehát az autósok viszolygása, szkepticizmusa az ilyen „csodaszerekkel” kapcsolatban. Tény, hogy az autógyárak sok-sok milliót fordítanak kutatá­sokra, melyek következményeként az egyes típusokra vonatko­zó fogyasztásértékeket nagyon nehezen lehet lefelé nyomni. A hiszékeny autóst ezen a téren is sok meglepetés érheti. A leg­durvább esetben tönkremehet a motor, vagy elveszhet a garan­cia, a kidobott pénzről nem is beszélve. (Sok autószerelő mesél­hetne rémtörténeteket tapasztalatairól!) Így talán érthető, hogy szerkesztőségünk megpróbál olyan is­mertetésekre szorítkozni, melyek - valamilyen mértékben - bi­zonyíthatóan kedvező hatással vannak a teljesítményre, fo­gyasztásra vagy károsanyag-kibocsátásra. Tény, hogy a lap fennállása óta mindössze egy ilyen szer akadt: a TRIBOLIN.

Next