Taxisok világa, 1993. (3. évfolyam, 1-12. szám)
1993-01-01 / 1. szám
4 Olcsóbban gurulunk... V__________________________________________________________________________________________________________________ Ezek a dolgok jártak a fejemben amikor felkerestem az Anon Rt-.t, akik a POLIVLOW-t Magyarországon forgalmazzák. A Kapitány Géza vezérigazgató úrral történt beszélgetés alatt azonban meggyőződtem arról, hogy ezzel az unipoláris kerámiamágnessel valószínűleg jól járnak majd azok a kollégák akik megveszik. Ugyanis az Anon Rt. nem kevés meglepetéssel szolgált. A legelső az, hogy a vételárat 90 napos használat után 30 napon belül minden további nélkül visszatérítik azoknak akik a termékkel elégedetlenek! Úgy gondolom, hogy aki ilyen kemény (önmaga szabta) feltételt vállal ugyancsak biztos a dolgában! A második meglepetés, hogy 1993. február 28-ig - azok számára akik hitelt érdemlően tudják igazolni azt, hogy taxisok rendkívüli kedvezményt adnak, így a 19.500 Ft-os (nettó 15.600 R) kiskereskedelmi eladási ár helyett 13.750 Ft-ért (nettó 11.000 R) adják a POLIVLOW-t! A harmadik meglepetés a nem Budapesten élő kollégákat érinti. Az Anon Rt. vállalja, hogy azokba a városokba, ahonnan minimum 20 db-ra érkezik megrendelés személyesen szállítja le a mágnest, sőt a mérések elvégzését és a felszerelést ingyen vállalja! Végül a negyedik meglepetés engem ért. Tudniillik mielőtt felszerelték volna a POLIVLOW-t megmérték az autóm (Lada) mérgező Magyarországon (is) időről időre megjelennek a gépjárműtulajdonosok számára kínált „csodaszerek”, melyek gyártói természetesen jelentős fogyasztáscsökkenést és teljesítményjavulást ígérnek. Arra vonatkozóan, hogy mi lenne akkor, ha az összes adalékot, szerkezetet beépítenék az autóba, sokan végeztek számításokat, amelyek eredményei azt mutatták, hogy már 6-7 ilyen szer(kezet alkalmazása is elegendő ahhoz, hogy a jármű ne fogyassza az üzemanyagot, hanem adja... Érthető tehát az autósok viszolygása, szkepticizmusa az ilyen „csodaszerekkel” kapcsolatban. Tény, hogy az autógyárak sok-sok milliót fordítanak kutatásokra, melyek következményeként az egyes típusokra vonatkozó fogyasztásértékeket nagyon nehezen lehet lefelé nyomni. A hiszékeny autóst ezen a téren is sok meglepetés érheti. A legdurvább esetben tönkremehet a motor, vagy elveszhet a garancia, a kidobott pénzről nem is beszélve. (Sok autószerelő mesélhetne rémtörténeteket tapasztalatairól!) Így talán érthető, hogy szerkesztőségünk megpróbál olyan ismertetésekre szorítkozni, melyek - valamilyen mértékben - bizonyíthatóan kedvező hatással vannak a teljesítményre, fogyasztásra vagy károsanyag-kibocsátásra. Tény, hogy a lap fennállása óta mindössze egy ilyen szer akadt: a TRIBOLIN.